Beste Mensen,
Ik ben in het bezit van 2 Ctjes. 1 is in opbouw en daar moet ik nog een ontsteking voor kopen. de andere C50 heeft een orginele begrenzing.
Recent kwam ik deze aanbieding tegen:
http://www.rovaza.nl/pix/artikel_middel ... 0072Pa.jpg
CDI ontsteking voor 6volt tap. past dus op mijn C50. Moet ik hierbij dan ook een onbegrensde CDI kopen om te zorgen dat hij niet blijft 'hangen' op 45 / 50 km? en moet ik ook alle 6v lampjes vervangen voor 12v? of is dit te regelen d.m.v een spanningsregelaar?
Alvast bedankt voor de info!
Groeten,
Bernd
Ontsteking vraag
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Ontsteking vraag
Ik ben eerlijk gezegd nog geen begrensde cdi tegengekomen.
(Of je moet 14000 toeren als een begrenzing zien
)
(Of je moet 14000 toeren als een begrenzing zien
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Op Singa's zat een begrensde CDI als ik het goed heb.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
Klopt! ik heb een singa gehad waar een begrensde CDI op zat en daar heb ik toen een onbegrensde CDI bij gekocht.
Ik vroeg me alleen af hoe dit hier zat. De originele begrenzing komt er nu bij 55 km in.
Reden van aanschaf is dat het nu niet fijn rijd, de begrenzing blijft er niet constant op, dus van snel naar langzaam en weer terug. Het rijd niet erg fijn en met oog op ritten en vakanties is het fijner om een constante snelheid te kunnen rijden zonder dat elke keer de begrenzing erop of eraf gaat.
Verder gaat het meer om het comfort dan om extra snelheid die ik wil behalen..
Ik vroeg me alleen af hoe dit hier zat. De originele begrenzing komt er nu bij 55 km in.
Reden van aanschaf is dat het nu niet fijn rijd, de begrenzing blijft er niet constant op, dus van snel naar langzaam en weer terug. Het rijd niet erg fijn en met oog op ritten en vakanties is het fijner om een constante snelheid te kunnen rijden zonder dat elke keer de begrenzing erop of eraf gaat.
Verder gaat het meer om het comfort dan om extra snelheid die ik wil behalen..
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Gewoon een onbegrensde CDI halen. Als je een vervroegende CDI wil, dat heeft alleen nut bij een lange pukkel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Rob
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C50 1972
CB250T 1978 - Locatie: Hengelo
Ik heb toendertijd alle lampjes wel vervangen voor 12 volt, omdat ik bang ben dat
wanneer je een 6 volt regelaar te lang met 13-14 volt belast, deze het wel eens op kon geven...
En het is goedkoper om een lampje te wisselen dan een spanningsregelaar...
wanneer je een 6 volt regelaar te lang met 13-14 volt belast, deze het wel eens op kon geven...
En het is goedkoper om een lampje te wisselen dan een spanningsregelaar...
Sowieso voor de 12 volt gaan. Een 12voltsysteem geeft over het algemeen meer licht, heeft minder last van storingen en de lampjes zijn op elke hoek van de straat te krijgen.SingaBernd schreef:CDI ontsteking voor 6volt tap. past dus op mijn C50. Moet ik hierbij dan ook een onbegrensde CDI kopen om te zorgen dat hij niet blijft 'hangen' op 45 / 50 km? en moet ik ook alle 6v lampjes vervangen voor 12v? of is dit te regelen d.m.v een spanningsregelaar?
Een puntenbobine op een cdi-onsteking gaat eigenlijk altijd goed. En als het toch niet goed gaat zijn er nog heel veel andere redenen waarom de boel er mee ophoudt.Eric schreef:Lampjes, regelaar(ik heb de 4polige genomen) en accu.
Bobine: Meningen zijn verdeeld. Je kan het proberen en als het goed gaat, heb je volgens vele mazzel. Ik heb tot nu toe mazzel en het zit al dik 2 jaar..