een Honda novio aangeschaft

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
bikemaster
4T-MSB beginner

een Honda novio aangeschaft

Bericht door bikemaster »

Ik ben sinds vandaag in het bezit van mijn 2e novio, de eerste is een oud ding die wel loopt, maar die heb ik voor de onderdelen gekocht, de andere heb ik net opgehaald.
Dat is een paars zwarte novio die in sublieme staat verkeerd, hij zit in de originele lak, en heeft 20 a 30 jaar in een warme garage gestaan zelfs het chroomwerk is als nieuw :D ik kon hem kopen omdat de eigenaar was overleden.
Het enigste nadeel is dat ze de tank destijds leeg hebben laten lopen :cry: je raad het dus al, er zit roest in de tank, maar goed we zullen hem ontroesten en behandelen met tank cure.
maar we zullen eerst de tank even opereren, daarna de carburateur goed reinigen, olie verversen, en dan zullen we eens zien als er nog wat muziek in zit.
Als alles in orde is zal ik een afspraak maken bij de rdw voor de keuring, een blauwe plaat is toch ook mogelijk voor zo'n brommer als hij niet boven de 25 km uitkomt ?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bikemaster op 29 sep 2011 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een hamer..... past alles !!
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: een Honda novio aangeschaft

Bericht door nielspbr »

Zijn al een paar topics over geweest, blauwe plaat is gewoon mogelijk. (mag zelfs iets harder dan 25 lopen)
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Leuk hoor nieuwe Noof
(misschien ook eens om je heen kijken of je een roestvrij tankje kan vinden voor weinig, dat is vaak makkelijker dan tank cure operaties)

Wel even dat gele plaatje er af als je voor een blauwe plaat gaat natuurlijk.

(@Niels, dat mag wel iets harder dan 25,, maar het blijft een Noof hè. Heel veel harder zal die niet gaan :mrgreen: )
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Thumper
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: CD50, C50
XR80,XR80, XL600r, XR600r
XBR500
CR500
Kick 'n go
Amigo, Novio

Bericht door Thumper »

Heb iig nog wel wat tankjes, geen idee van de staat.
Neem eigenlijk aan dat je jouw tank op wilt knappen ivm de verf ende originaliteit ?
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

bikemaster schreef:Ik ben sinds vandaag in het bezit van mijn 2e novio, de eerste is een oud ding die wel loopt, maar die heb ik voor de onderdelen gekocht, de andere heb ik net opgehaald.
Dat is een paars zwarte novio die in sublieme staat verkeerd, hij zit in de originele lak, en heeft 20 a 30 jaar in een warme garage gestaan zelfs het chroomwerk is als nieuw :D ik kon hem kopen omdat de eigenaar was overleden.
Het enigste nadeel is dat ze de tank destijds leeg hebben laten lopen :cry: je raad het dus al, er zit roest in de tank, maar goed we zullen hem ontroesten en behandelen met tank cure.
maar we zullen eerst de tank even opereren, daarna de carburateur goed reinigen, olie verversen, en dan zullen we eens zien als er nog wat muziek in zit.
Als alles in orde is zal ik een afspraak maken bij de rdw voor de keuring, een blauwe plaat is toch ook mogelijk voor zo'n brommer als hij niet boven de 25 km uitkomt ?

Afbeelding

gooi er eerst eens benzine in dat ding en kijk of het er onder uit komt lopen.
als er een beetje roest in zit kan het ook met een beetje fijn grind en benzinne en dan maar schudden komt zo het losse roest er uit zetten.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
bikemaster
4T-MSB beginner

Natuurlijk wil ik de tank ivm de kleur het liefste niet vervangen :D :D

Dat van de kiezels had ik gelezen, ook kan je hem vullen met natuurazijn en 4 weken laten staan, dan is hij ook weer blank van binnen, persoonlijk dacht ik cola lost toch ook roest op :idea:
Maar net wat butt head zegt ik zal er eerst eens wat cola, azijn, of weet ik wat ingooien, hij lijkt wel gaaf, maar ik heb als 8 jarige kwajongen eens een Honda P50 gehad, die tank leek toen ook dicht, maar bleek zo lek als een mandje te zijn, dus ik wil eerst zekerheid.

Op het moment ben ik nog een spartamet Rabbit aan het afbouwen, als dat klaar is dan begin ik aan de Novio, ik heb er zin in :D
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Zo'n eeuwigheid hoeft die azijn er ook weer niet in. Gewoon goed spoelen, die tank en steeds door het kraangat laten leeglopen en daarna een filter plaatsen in de slang geeft ook een goed resultaat. Maar ik ben dan ook geen fan van tankcure.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
bikemaster
4T-MSB beginner

Gisteren de tank gedemonteerd (kon het niet laten) er zat toch nog een halve liter oude benzine in, mensen ik was even vergeten hoe dat stonk als het zo enorm oud is, de lucht was bijna niet van mijn handen te krijgen :shock: :shock:
Maar goed, de tank heb ik dus leeg gehaald, en hem volgegooid met coca cola :lol: hij is niet lek gelukkig, maandag of dinsdag giet ik de cola eruit, goed spoelen en dan benzine erin, zodat hij niet meteen weer gaat roesten.
Daarna de carburateur schoonmaken, misschien dat ik van de week zelfs nog wel aan starten toe kom :D
lupomob
4T-MSB regular
Bezit: Een heuze bami monkey

Bericht door lupomob »

Giet die cola er maar vast weer uit.

De cola van tegenwoordig is lang niet meer van die bagger zoals vroeger.

Die natuurazijn werkt overgens een stuk beter.
Weekje er in laten staan en dan goed spoelen.

Hij hoefd niet geheel blank te zijn als alle "vrije" roestdelen maar opgelost zijn.

Mooi ding trouwens.

Succes
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Plaats reactie