Zo we zijn weer een tijdje verder en ik heb niet stil gezeten.
Eerst heb ik hem maar eens afgebouwd voor de RDW keuring. Ik had 2 org Honda blokjes(C50 en SS50) in de kelder liggen, dus hem laten rijden zou niet zo moeilijk moeten zijn.... helaas bleek dit niet het geval te zijn. Het SS blok zou iets moeilijker zijn ivm oplossing zoeken voor koppeling. Dus ik koos voor het C blokje.
Voor de zekerheid eerst maar eens gecheckt of de bobine in orde is. Die bleek een goede vonk te produceren

. Dus die goed gemonteerd in het frame en aarde gecheckt. Alles top. Dus blokje er onder en voila........ geen vonk........... hmmmmmm.......
dus hup, nieuwe punten en condensator, die dr ingezet en,...... nog geen vonk...... Wat nu....... uiteindelijk alles doorgemeten en alles ok.... bobine losgemaakt en op t blokje gezet, dan weet ik zeker dat die aarde maakt, nog geen vonk. Ik had de draadboom al dr tussenuit gelaten, zodat ik draadbreuken had uitgesloten, dus snapte dr echt niks van.
Ik was er ook een beetje klaar mee. Gelukkig wist ik nog een org CF50 blokje liggen die zo rijdend onder een net RDW gekeurde Chaly vandaan kwam. Ik kon hem lenen voor de keuring. Blokje opgehaald en er onder geplaatst. Ook geen vonk.... enige wat steeds t zelfde was was de bobine. Dus andere bobine geprobeerd en direct vonk

Eindelijk! De volgende dag alles in orde gemaakt (verlichting, remmen, ketting, uitlaat) en naar de RDW.
Direct goed gekeurd

WHOOOT!
Diezelfde avond nog de brommer geheel gestript tot losse onderdelen. Blokje direct weer terug gebracht en de volgende dag het frame en alles wat de nieuwe kleur kreeg naar de straler/moffelaar gebracht.
In de tussentijd had ik een sick druk leven...... mn zwangere vriendin ging met problemen veel te vroeg t ziekenhuis in...... daarnaast moest het huis ff afgemaakt worden zodat t kind (mocht het lukken) een eigen kamer kreeg. Dus flink
slopen en keihard doorrammen. In 5 weken tijd een verbouwing van 5 maanden er doorheen geduwd.
In de tussentijd had ik de spullen terug gekregen van de moffelaar en na inspectie heb ik ze weer terug gestuurd. Ik had enkele flaws gevonden waar ik op den duur me aan zou ergeren. Gelukkig zonder extra kosten is dit opnieuw gedaan en geperfectioneerd. 6 weken nadat ik ze weggebracht had waren ze in nieuwstaat weer thuis
Nu 7 weken later is mijn vriendin weer terug uit het ziekenhuis na 6 weken plat te hebben gelegen (kindje zit nog in haar buik en het gaat steeds beter), het huis schiet lekker op en ik begin weer een beetje goed in mijn vel te zitten / wat meer vrije tijd te hebben. dus chaly project weer opgepakt.
Ik heb nu alvast enkele onderdelen bij in elkaar gezet en ben nu op zoek naar wat tijd om de C90 draadboom om te bouwen naar Chaly formaat.
Zo stond hij er vorige week erbij. :
Binnenkort meer.
Planning staat nog steeds op April klaar!
Ik heb een NT C90 gekocht met slecht 3000miles op de klok voor het motorblok, draadboom en aanhangsels: