CF50 Chaly project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
boschristiaan
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Dax ST50G
Bami Dax 50
Chaly CF50
Chaly CF70
NT C90 in onderdelen
CD50 (van mn vriendin)

CF50 Chaly project

Bericht door boschristiaan »

Na 10 jaar er uit te zijn geweest wilde ik graag mijn oude Chaly weer hebben. Helaas had ik hem indertijd verkocht en moet ik dus nu weer opnieuw beginnen. Kant en klaar kopen vind ik ook zo saai, dus maar beginnen met een wrakje uit Duitsland........

Afbeelding
Afbeelding

Hoe hij ongeveer moet gaan worden is zoals mijn oude chaly er ooit uit zag:

Afbeelding
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: CF50 Chaly project

Bericht door nielspbr »

Die duitser had zeker honger, gezien de staat van het zadelschuim. :)
jeroenhonda
4T-MSB regular
Bezit: Chaly en monkey z50j1

Bericht door jeroenhonda »

Of had misschien een gezellige avond bij de chinees! Leuk project, maak er wat moois van
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Ziet er uit als een leuk projectje, grappig hoe die carb. er onder bungelt :)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
boschristiaan
Frequent 4T-MSB visitor
Bami Dax 50
Chaly CF50
Chaly CF70
NT C90 in onderdelen
CD50 (van mn vriendin)

Yep, en dat doet die nog steeds ;P
Maar het is momenteel al minder zichtbaar. Sinds gisteren heb ik er beenkapjes opgeschroefd en vorige week heeft hij al een nieuw achterbandje gekregen, een achterspatbordje en een nieuwe buddy. Ik had nl een andere mottige CF70 gekocht met een zeer strakke buddy en achterspatbord. Nu nog een zoektocht naar een werkende 6V blokje zodat ik hem door de RDW keuring heen kan trekken.
Daarna strip ik hem geheel en ga hem echt restaureren. Dan begint echt het leuke werk.

Mocht iemand nog een 50CC 4takt blokje op de plank hebben liggen die ik puur voor de keuring ff kan lenen hoor ik dat graag. Liefst wel enigzins in de buurt van Hilversum.
Anders pluk ik nl t blok onder mn vriendin dr CD vandaan (wil ze eigenlijk niks van weten nl...)

Ik zou m puur graag ff willen lenen aangezien ik na de keuring een NT C90 blokje ga bouwen met 4 bak.
RobHonda
The 4T-MSB is my life!

Bericht door RobHonda »

Ziet er eigenlijk nog donders goed uit voor een wrakje..
Ik weet niet hoe slecht hij echt is maar restaureren lijkt me niet echt nodig eigenlijk als ik naar de foto's kijk.

Leuk in ieder geval dat het na 10jaar toch weer kriebelt. Als het even kan doe ik mijn brommer nooit weg...
boschristiaan
Frequent 4T-MSB visitor
Bami Dax 50
Chaly CF50
Chaly CF70
NT C90 in onderdelen
CD50 (van mn vriendin)

Klopt, hij is idd niet slecht (hij is roestvrij) alleen incompleet. vandaar ook dat ik deze als basis heb gepakt. Resto bedoel ik mee dat hij geheel uit elkaar gaat en alles tot (beter dan) nieuwstaat gemaakt wordt.

De andere Chaly (CF70) had weer een verbazend strakke buddy en achterspatbord. Dus almetal begint t echt wat leuks te worden.
Enige wat nog van belang is is dat de velgen als nieuw zijn ivm verchromen (dus zonder noemenswaardige roestputten). Helaas heb ik die nog niet bekeken. Dus we zullen dat pas na de keuring merken........ Let hope for the best.
Midnight Creations
4T-MSB addict
Bezit: Liefde voor Techniek.

Bericht door Midnight Creations »

JEEUUUHHJJJ

Nog een Chaly, mooi man, ik ga volgen hoe je dit klaar gaat spelen..

Succes en zekers een mooie basis!
Als je jong blijft, sterf je nooit
boschristiaan
Frequent 4T-MSB visitor
Bami Dax 50
Chaly CF50
Chaly CF70
NT C90 in onderdelen
CD50 (van mn vriendin)

Zo we zijn weer een tijdje verder en ik heb niet stil gezeten.

Eerst heb ik hem maar eens afgebouwd voor de RDW keuring. Ik had 2 org Honda blokjes(C50 en SS50) in de kelder liggen, dus hem laten rijden zou niet zo moeilijk moeten zijn.... helaas bleek dit niet het geval te zijn. Het SS blok zou iets moeilijker zijn ivm oplossing zoeken voor koppeling. Dus ik koos voor het C blokje.
Voor de zekerheid eerst maar eens gecheckt of de bobine in orde is. Die bleek een goede vonk te produceren :D. Dus die goed gemonteerd in het frame en aarde gecheckt. Alles top. Dus blokje er onder en voila........ geen vonk........... hmmmmmm.......
dus hup, nieuwe punten en condensator, die dr ingezet en,...... nog geen vonk...... Wat nu....... uiteindelijk alles doorgemeten en alles ok.... bobine losgemaakt en op t blokje gezet, dan weet ik zeker dat die aarde maakt, nog geen vonk. Ik had de draadboom al dr tussenuit gelaten, zodat ik draadbreuken had uitgesloten, dus snapte dr echt niks van.
Ik was er ook een beetje klaar mee. Gelukkig wist ik nog een org CF50 blokje liggen die zo rijdend onder een net RDW gekeurde Chaly vandaan kwam. Ik kon hem lenen voor de keuring. Blokje opgehaald en er onder geplaatst. Ook geen vonk.... enige wat steeds t zelfde was was de bobine. Dus andere bobine geprobeerd en direct vonk :D
Eindelijk! De volgende dag alles in orde gemaakt (verlichting, remmen, ketting, uitlaat) en naar de RDW.
Direct goed gekeurd :P WHOOOT!

Afbeelding

Diezelfde avond nog de brommer geheel gestript tot losse onderdelen. Blokje direct weer terug gebracht en de volgende dag het frame en alles wat de nieuwe kleur kreeg naar de straler/moffelaar gebracht.

Afbeelding

In de tussentijd had ik een sick druk leven...... mn zwangere vriendin ging met problemen veel te vroeg t ziekenhuis in...... daarnaast moest het huis ff afgemaakt worden zodat t kind (mocht het lukken) een eigen kamer kreeg. Dus flink slopen en keihard doorrammen. In 5 weken tijd een verbouwing van 5 maanden er doorheen geduwd.
In de tussentijd had ik de spullen terug gekregen van de moffelaar en na inspectie heb ik ze weer terug gestuurd. Ik had enkele flaws gevonden waar ik op den duur me aan zou ergeren. Gelukkig zonder extra kosten is dit opnieuw gedaan en geperfectioneerd. 6 weken nadat ik ze weggebracht had waren ze in nieuwstaat weer thuis :D

Afbeelding

Nu 7 weken later is mijn vriendin weer terug uit het ziekenhuis na 6 weken plat te hebben gelegen (kindje zit nog in haar buik en het gaat steeds beter), het huis schiet lekker op en ik begin weer een beetje goed in mijn vel te zitten / wat meer vrije tijd te hebben. dus chaly project weer opgepakt.

Ik heb nu alvast enkele onderdelen bij in elkaar gezet en ben nu op zoek naar wat tijd om de C90 draadboom om te bouwen naar Chaly formaat.

Zo stond hij er vorige week erbij. :

Afbeelding

Binnenkort meer.

Planning staat nog steeds op April klaar!

Ik heb een NT C90 gekocht met slecht 3000miles op de klok voor het motorblok, draadboom en aanhangsels:

Afbeelding
rodera
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ss50z K1 1973
Honda chaly 1974
Honda z50z 1969
Honda cb50j 1976

Bericht door rodera »

Leuk projectje, succes ermee ;)
Honda ss50!
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Vrouw en kind zijn belangrijker dan April he, maar tussendoor ontspannend aan de chaly werken helpt ook he. Dus gewoon zo doorgaan en plaatjes posten, ben benieuwd naar het resultaat.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Cool, wordt goed aangepakt.
Waar trek jij al die barreltjes vandaan?
Midnight Creations
4T-MSB addict
Bezit: Liefde voor Techniek.

Bericht door Midnight Creations »

:D :D :D

En ik zie dat je stiekum je best hebt gedaan om alles op de foto's van voor en na het spuiten hetzelfde neer te leggen/zetten........... ;)

Mooi gedaan allemaal, ben benieuwd!!
Als je jong blijft, sterf je nooit
boschristiaan
Frequent 4T-MSB visitor
Bami Dax 50
Chaly CF50
Chaly CF70
NT C90 in onderdelen
CD50 (van mn vriendin)

Ronaldo schreef:Vrouw en kind zijn belangrijker dan April he, maar tussendoor ontspannend aan de chaly werken helpt ook he. Dus gewoon zo doorgaan en plaatjes posten, ben benieuwd naar het resultaat.
Idd, Geen haast, maar probeer hem gewoon af te hebben voor het kind er is. T schijnt dat je daarna een stuk minder tijd vrij hebt ;P
gerbrandicus schreef:Cool, wordt goed aangepakt.
Waar trek jij al die barreltjes vandaan?
Ik reis veel internationaal (nee geen trukker ;) ), dus voordat ik zo'n tripje doe struin ik t volledige internationale internet af of dr iets bij zit wat ik evt wil en t enigzins op de route zit.
Midnight Creations schreef::D :D :D

En ik zie dat je stiekum je best hebt gedaan om alles op de foto's van voor en na het spuiten hetzelfde neer te leggen/zetten........... ;)

Mooi gedaan allemaal, ben benieuwd!!
Tuurlijk, das toch t leukste, VOOR/NA foto's :D Zie je tenminste t echte verschil!
BarryBacardi
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08

Bericht door BarryBacardi »

Goed bezig, Christiaan!
Het is goed om te horen dat oude bekenden uiteindelijk weer terugkeren naar hun oude vertrouwde Honda.
Ik ben zelf ook bezig met mijn Chaly (wel vertraging opgelopen door een verhuizing en gedoe met keuringsklaar maken)
Inmiddels heb ik een ST50 blok weer aan de praat gekregen en met deze word ie dadelijk ook gekeurd. Na de keuring gaat waarschijnlijk het C90 blok er terug onder, die er onderhing bij de aankoop. Als het een beetje meezit rijd ik komende zomer weer wat ritten mee.
Wat jij nu aan het doen bent, had ik ook al gepland. Eerst keuren, dan strippen en opknappen, maar dat zal wel een winterproject worden denk ik.

Dat kleine mannetje die er op zit, is mijn 4 jarige zoontje die ik aan het klaarstomen ben om de generatie op te volgen :-)
Bijlagen
563154_3260575427484_1060127273_3119606_603104266_n.jpg
563154_3260575427484_1060127273_3119606_603104266_n.jpg (49.31 KiB) 2717 keer bekeken
Plaats reactie