maar wat is nu uiteindelijk je setup? en wat doet dat nou in kilometers?
cb50 en ttr600 van jorgen update pagina 5
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: cb50 van jorgen kleine update page 4
oei, die tank kan echt niet
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
52mm cilinderkit (75,6cc) xr80 nokkenas, 24mm pwk carb, geflowde cilinderkop, een oliekoeler en een zelgemaakte rvs uitlaatpijp met faddybike demper en Cdi ontsteking (deze moet nog iets vroegerciebie schreef:oei, die tank kan echt niet![]()
Dit doet met een 22 keihin 95 op 9 à 10 000 toeren.
En heb t met de pwk nog niet geprobeert maar deze trekt al veel harder Op en Heeft een duidelijke powerband.
In combinatie Met een nog iets vroegere ontsteking is over de 100 zeker mogelijk
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
valt me best mee eigenlijk, had verwacht dat ie ruim over de 100 zou lopen..jorgen_blok1 schreef:52mm cilinderkit (75,6cc) xr80 nokkenas, 24mm pwk carb, geflowde cilinderkop, een oliekoeler en een zelgemaakte rvs uitlaatpijp met faddybike demper en Cdi ontsteking (deze moet nog iets vroegerciebie schreef:oei, die tank kan echt niet![]()
En heb t met de pwk nog niet geprobeert maar deze trekt al veel harder Op en Heeft een duidelijke powerband.
In combinatie Met een nog iets vroegere ontsteking is over de 100 zeker mogelijk
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
dat komt nog welciebie schreef:valt me best mee eigenlijk, had verwacht dat ie ruim over de 100 zou lopen..jorgen_blok1 schreef:52mm cilinderkit (75,6cc) xr80 nokkenas, 24mm pwk carb, geflowde cilinderkop, een oliekoeler en een zelgemaakte rvs uitlaatpijp met faddybike demper en Cdi ontsteking (deze moet nog iets vroegerciebie schreef:oei, die tank kan echt niet![]()
er moeten nog andere tandwielen op enzo
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
eindelijk!!!!
het probleem met mn vervroegende vliegwiel opgelost.
het komt erop neer dat ik en ben opgelicht niet alleen over de prijs maar ook het vliegwiel was foutief.
het vliegwiel mist magneten.
normaal zitten er in totaal 8 magneten op en zitten per 2 in het vleigwiel geplakt
op dit vliegwiel zitten 6 magneten, 2 maal ziten ze per 2 gemonteerd en 2 maal zit er een gemonteerd (voor de ontsteking).
hierdoor heb ik een hele slechte vonk en was ik verplicht een kleine carburateur te houden en moest ik de elektrode afstand van de bougie heel krap zetten.
maargoed dit is allemaal verleden tijd, morgen ga ik het een en ander monteren en hoop ik dat mn brommer een stuk harder rijd met de vervroeging.
ik heb ook gelijk mn kabelboom in orde gemaakt
het probleem met mn vervroegende vliegwiel opgelost.
het komt erop neer dat ik en ben opgelicht niet alleen over de prijs maar ook het vliegwiel was foutief.
het vliegwiel mist magneten.
normaal zitten er in totaal 8 magneten op en zitten per 2 in het vleigwiel geplakt
op dit vliegwiel zitten 6 magneten, 2 maal ziten ze per 2 gemonteerd en 2 maal zit er een gemonteerd (voor de ontsteking).
hierdoor heb ik een hele slechte vonk en was ik verplicht een kleine carburateur te houden en moest ik de elektrode afstand van de bougie heel krap zetten.
maargoed dit is allemaal verleden tijd, morgen ga ik het een en ander monteren en hoop ik dat mn brommer een stuk harder rijd met de vervroeging.
ik heb ook gelijk mn kabelboom in orde gemaakt
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
hij heb met deze ontsteking dus dermate veel vermogen
dat ie door de koppeling slipt, dus ik heb vandaag ff zware koppelingsveren gemonteerd.
morge maar eens kijken wat t doet
dat ie door de koppeling slipt, dus ik heb vandaag ff zware koppelingsveren gemonteerd.
morge maar eens kijken wat t doet
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
Re: cb50 van jorgen kleine update page 5
na wat geknutsel ziet ze er weer mooi uit

en mijn nieuwe aankoop niet bepaald honda maar wel 4 takt en bruut

en mijn nieuwe aankoop niet bepaald honda maar wel 4 takt en bruut

-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Re: cb50 van jorgen update pagina 5
Wie is die blonde viertakt dan die achterop zit?
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
Mijn vriendin 
-
_denniiss_
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda CB50F
Honda CB50J - Locatie: Leuven (België)
- Contacteer:
benzinetank is veel beter zo!
ziet er leuk uit.
misschien wel even je ketting wat strakker zetten
ziet er leuk uit.
misschien wel even je ketting wat strakker zetten
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Alleen die rode remklauw vind ik niet zo denderend, valt nu wel erg op dat het een grote klomp metaal is.
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
Achja dat soort dingen zie je pas als t in elkaar staatnielspbr schreef:Alleen die rode remklauw vind ik niet zo denderend, valt nu wel erg op dat het een grote klomp metaal is.
-
jorgen_blok1
- 4T-MSB regular
Re: cb50 en ttr600 van jorgen update pagina 5
een partij nieuwe foto's van de ttr600

de guzzi op de achtergrond

en de zijspan op de achtergrond
laat maar weten wat je ervan vind.
btw deze yamaha's moet een apart goedje hebben om de ketting te smeren, waarmee doe ik dit

de guzzi op de achtergrond

en de zijspan op de achtergrond
laat maar weten wat je ervan vind.
btw deze yamaha's moet een apart goedje hebben om de ketting te smeren, waarmee doe ik dit
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Je hebt gewoon een goede kettingsmering nodig, de meningen zijn erover verdeeld. Je kan iets van een scottoiler ofzo monteren of je pakt een spuitbus met Shell Advance kettingsmeer ofzo, kwestie van kijken wat verkrijgbaar is en wat het minst spettert. Heb zelf op aanraden S100 geprobeerd en gebruik nu een of ander goedkoper busje wat ik bij de motorrijschool kon krijgen voor 8 euro waar ik eigelijk al blijer mee ben. Als je ketting droog meteen is op de loopvlakken had je hem eigeljik al moeten smeren, regelmatig inspuiten zorgt ervoor dat je twee keer zo lang ermee kan rijden!
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
Als ie droog is gelijk spuiten, daarna rondje rijden en daarna spuiten, dan werkt het beter.Saik0 schreef:Je hebt gewoon een goede kettingsmering nodig, de meningen zijn erover verdeeld. Je kan iets van een scottoiler ofzo monteren of je pakt een spuitbus met Shell Advance kettingsmeer ofzo, kwestie van kijken wat verkrijgbaar is en wat het minst spettert. Heb zelf op aanraden S100 geprobeerd en gebruik nu een of ander goedkoper busje wat ik bij de motorrijschool kon krijgen voor 8 euro waar ik eigelijk al blijer mee ben. Als je ketting droog meteen is op de loopvlakken had je hem eigeljik al moeten smeren, regelmatig inspuiten zorgt ervoor dat je twee keer zo lang ermee kan rijden!