Hallo,
Ik heb gisteren een nieuw 70cc setje (cilinder en zuiger) gekocht bij Leertouwer. toen ik de zuiger van dichtbij bekeek, zag ik nergens een teken op staan wat de bovenkant moet zijn. Ik meen mij te herinneren dat er vroeger altijd een pijltje/driehoekje op stond. Betekent dit dat het niet uitmaakt hoe ik 'm monteer, of kan ik het ergens anders aan zien?
dank voor de tip,
Bart
ps zal het ongetwijfeld hier op het forum kunnen vinden, maar is NGK c7 bougie ook geschikt voor 70 cc, of kan ik dan beter een andere nemen?
bovenkant zuiger
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: bovenkant zuiger
staat er ook nergens "in"? grootste klepuitsparing is de inlaat.
Als het goed is staat het zuigerpengat iets uit het midden, daardoor is het niet goed om de zuiger willekeurig te monteren.
Als het goed is staat het zuigerpengat iets uit het midden, daardoor is het niet goed om de zuiger willekeurig te monteren.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
C7 is prima voor een 70cc.
De grootste klepuitsparing is doorgaans de bovenkant, IN is doorgaans de bovenkant, en anders goed kijken naar welke kant de zuigerpen uit het midden staat. Probeer de zuigerzijde te vinden waarvan de afstand tussen het hart (of buitenkant zuigerpengat) en de buitenkant van de zuiger de grootste afstand heeft en monteer deze zijde aan de onderzijde. Zie ook: http://www.flyinghy.nl/desaxatie.htm Op deze plaatjes kijk je als het ware tegen de koppelingskant aan.
De grootste klepuitsparing is doorgaans de bovenkant, IN is doorgaans de bovenkant, en anders goed kijken naar welke kant de zuigerpen uit het midden staat. Probeer de zuigerzijde te vinden waarvan de afstand tussen het hart (of buitenkant zuigerpengat) en de buitenkant van de zuiger de grootste afstand heeft en monteer deze zijde aan de onderzijde. Zie ook: http://www.flyinghy.nl/desaxatie.htm Op deze plaatjes kijk je als het ware tegen de koppelingskant aan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
thanks voor de info en voor link naar website, duidelijk verhaal!