BLok voor onder een zijspan
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
BLok voor onder een zijspan
Ik ben al enige tijd bezig met het bouwen van een zijspan naar eigen ontwerp aan een zwaar verbouwde ss. Nu zat ik al te denken aan meer cc's voor in de bergen die ik op vakantie tegen kan komen. Maar in het verlengde daarvan waarom niet iets met een achteruitversnelling?
Alle quads met rond de 100-124cc die ik tegenkom hebben wel een achteruitversnelling maar zijn automaat. Heeft iemand een idee waar ik een handschakel 3 of 4 bak met achteruit en elec start kan krijgen voor een redelijke prijs?
(Een hele quad kopen voor het blok is evt. ook een optie)
Alle quads met rond de 100-124cc die ik tegenkom hebben wel een achteruitversnelling maar zijn automaat. Heeft iemand een idee waar ik een handschakel 3 of 4 bak met achteruit en elec start kan krijgen voor een redelijke prijs?
(Een hele quad kopen voor het blok is evt. ook een optie)
aaah, dat is een prima reden voor een achteruitversnelling ja! 8) ik zou alleen niet weten wat je dan moet kopen, daarvoor heb ik niet genoeg 10w40 gesnoven..
Laatst gewijzigd door Volty op 19 apr 2007 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Skiller
- 4T-MSB regular
Honda SS50Z K1-AR
@ volty: wordt je vaak langs de kant van de weg gezet met je zijspan aan de brommer? En heb je last van lostrillende bouten en dan voornamelijk van de bevestiging van zijspan aan de brommer?
Als het meezit kan ik eind dit weekend proefrijden omdat ik dan alle mechanische dingen af heb. Daarna nog wat schuur en plamuurwerk uiteraard. (en verlichting, radio etc. installeren)
Als het meezit kan ik eind dit weekend proefrijden omdat ik dan alle mechanische dingen af heb. Daarna nog wat schuur en plamuurwerk uiteraard. (en verlichting, radio etc. installeren)
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
ik ben 1 keer aangehouden met mn zijspan, kreeg ik een boete voor rijden zonder helm. Geen woord over het zijspan.. en dat terwijl:
Er geen kuip om zat (alleen stoel en frame met wiel)
Onze hond in die stoel zat
het ding geen verlichting had
toen maar gevraagd wat ze ervan vonden, jaja, boekje erbij, het is allemaal legaal hoor, met kuip en verlichting.. dus ben maar niet bang, als dat ding goed in elkaar steekt en een beetje goed verlicht is schrijven ze geen gele briefjes vol..
En lostrillende bouten heb ik nog noooit last van gehad. Misschien wat Loctite erop doen, of zelfborgende moeren gebruiken?
Er geen kuip om zat (alleen stoel en frame met wiel)
Onze hond in die stoel zat
het ding geen verlichting had
toen maar gevraagd wat ze ervan vonden, jaja, boekje erbij, het is allemaal legaal hoor, met kuip en verlichting.. dus ben maar niet bang, als dat ding goed in elkaar steekt en een beetje goed verlicht is schrijven ze geen gele briefjes vol..
En lostrillende bouten heb ik nog noooit last van gehad. Misschien wat Loctite erop doen, of zelfborgende moeren gebruiken?
-
Skiller
- 4T-MSB regular
Honda SS50Z K1-AR
Ik zat te denken aan zo'n geribbeld stukje verenstaal om door de bouten te steken achter de moer, maar dat hoeft dus niet gelukkig. Het ziet er straks wel profi uit (in mijn ogen) en het moet ook volledig werkend zijn straks dus echt bang ben ik niet. Alleen zit ik met het blok, alles behalve dat is eigenlijk wel legaal gekke Nederlandse wetgeving
maar als je vaak langs de kant wordt gezet is het voor mij wel een puntje om over na te denken.
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
een 3e motor erbij hangen
. Die je inschakeld voor achteruit.
Of blokje onder ss als vooruit gebruiken, 107 plingplong trekt dat wel en blokje op span als je achteruit moet 8)
Of blokje onder ss als vooruit gebruiken, 107 plingplong trekt dat wel en blokje op span als je achteruit moet 8)
Laatst gewijzigd door Spherius op 20 apr 2007 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
**Hona is Tjoei**
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
-
ivo215
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Ja, de ATC185 en ATC200 misschien.
Maar die hebben dus totaal andere blokken.
Ik heb er een Haynes van ... eens even kijken ...
Die hebben blokken met een staande cilinder.
En een "normale" 5-bak à la CB. En ook een Hi-Lo gearing.
Dus geen achteruit op de ATC.
Maar misschien de ATX?
Als er ergens een achteruit op zou zitten dan zal het de ATX zijn.
Maar of het ook zo is? Ik denk eigenlijk van niet.
Maar die hebben dus totaal andere blokken.
Ik heb er een Haynes van ... eens even kijken ...
Die hebben blokken met een staande cilinder.
En een "normale" 5-bak à la CB. En ook een Hi-Lo gearing.
Dus geen achteruit op de ATC.
Maar misschien de ATX?
Als er ergens een achteruit op zou zitten dan zal het de ATX zijn.
Maar of het ook zo is? Ik denk eigenlijk van niet.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?