Inbeslagname boven de 65km/h?!
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!
Toch is het vreemd, mijn C is niet opgevoerd en gaat al 55-60. Mijn zus d'r scooter is ook gewoon af fabriek, niets aan opgevoerd en die gaat 65 als hij er zin in heeft (Is een chinees monster met een eigen wil)
-
CB50dude
- 4T-MSB addict
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Het is misschien al gezegd maar het hangt ook van de persoon af.
Ben je aardig en beleefd tegen de agent dan is die dat vaak op tegen jou ze waren laatst in Amersfoort erg coulant tegen me.
Ik hoefde niet eens op de rollerbank terwijl die tweetakt knetter scooters erop moesten.
Er was jongen achter me met een zundapp mocht ook gewoon door terwijl die veel harder liep dan mij en ik heb nog wel 70cc.
Ben je aardig en beleefd tegen de agent dan is die dat vaak op tegen jou ze waren laatst in Amersfoort erg coulant tegen me.
Ik hoefde niet eens op de rollerbank terwijl die tweetakt knetter scooters erop moesten.
Er was jongen achter me met een zundapp mocht ook gewoon door terwijl die veel harder liep dan mij en ik heb nog wel 70cc.
Honda CoolDriver50
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Ik kan bevestigen dat je met 58 km/h gewoon door mag, reed met een skyteam dax met een vrije zware tandwielverhouding. Met die verhouding reed ik tegen de 70 maar trok hij maar net door in de 4/overdrive. De rollerbank bood meer weerstand dan de openbare weg en zorgde ervoor dat hij helemaal inkakte in zijn vierde versnelling, dik prima! Hij bleef exact op de 58 km/h hangen. De NHRC met db-killer was ook geen probleem, de beste man vond het een "beschaafd" geluidje.
-
elisa
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C50
Beetje jammer, dat heb ik ook.. alleen gaat mijn C met 50cc 70 als 'ie z'n kop er naar heeft staan.robertsp schreef:Toch is het vreemd, mijn C is niet opgevoerd en gaat al 55-60. Mijn zus d'r scooter is ook gewoon af fabriek, niets aan opgevoerd en die gaat 65 als hij er zin in heeft (Is een chinees monster met een eigen wil)
Oftewel, toch nog een leuk papiertje bij de rollerbank..
~
ongeluk is niet te vermijden, behalve als je geluk hebt.
ongeluk is niet te vermijden, behalve als je geluk hebt.
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Ik doe niet aan rollerbanken. Ik vind er niks aan en zeker het geld niet waard.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Flauwe humor.
Bij het zien van een rollerbank kan je beter hard doorrojden......
Bij het zien van een rollerbank kan je beter hard doorrojden......
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
gewoon die l*l van zijn bmw schoppen en het gas er op of niet.RobHonda schreef:Ik doe niet aan rollerbanken. Ik vind er niks aan en zeker het geld niet waard.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
lars
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda SS50
Ik had op de bami Dax met 63 in ieder geval geen problemen nog. Nouja 50 euro boete. Volgens mij hadden ze anders wel iets gezegd in de richting van 'Zo mannetje je komt goed weg want n paar km extra en je had m in kunnen leveren' Meestal vertellen ze je toch wel wat er nét niet gebeuren gaat, toch?
Ik haat onderschriften!
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
lars schreef:Ik had op de bami Dax met 63 in ieder geval geen problemen nog. Nouja 50 euro boete. Volgens mij hadden ze anders wel iets gezegd in de richting van 'Zo mannetje je komt goed weg want n paar km extra en je had m in kunnen leveren' Meestal vertellen ze je toch wel wat er nét niet gebeuren gaat, toch?
Boven de 80 krijg je nog steeds een boete, maar ik hoorde ook een punt je rijbewijs?
Weet niet zeker of dat klopt.
Heb wel eens iets gehoord dat als hij over de 100 gaat op de rollerbank dat je hem dan snel kwijt bent maar dat kunnen ook mooie overdreven verhalen zijn, tkan wel zijn dat ze hem dan voor technisch onderzoek innemen oid.
-
lars
- 4T-MSB regular
Toch nog eens even gaan spitten in deze materie...
dit vond ik...
"Per 1 januari 2010 is de strafrechtgrens bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid verhoogd naar 20 km/h (was 15 km/h). Een bromfiets kan in beslag worden genomen bij een overtreding van de maximum constructiesnelheid van:
Snorfiets = 50 km/h (= 30 + 20)
Bromfiets = 70 km/h (= 50 + 20)
wanneer deze overtreding door dezelfde verdachte voor de 3e keer binnen 2 jaar is begaan. Aan de verdachte moet bij één van de 2 voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd. In deze brief staat het beleid ten aanzien van inbeslagneming van brom- en snorfietsen. Een afschrift van de brief moet als bijlage bij het proces-verbaal worden gevoegd. Een gelijksoortige bepaling is opgenomen over de overschrijding van het maximum toegestane geluidsniveau. "
Ik heb deze info hier gevonden:
http://www.rollerbank.nl/boetesbeslag.php?k=86#Text4
Dus tot de 70 km/h geen inbeslagname.
nb1: geluid- takagewa bomber met 50cc komt erdoor, heb ik proefondervindelijk ondervonden.
nb2: bedenk dat er nog n correctie van de meting afgaat van, weet ik niet zeker, km of 5 denk ik.
nb3:Ik lees hier trouwens nergens iets over het veroorzaken van letsel tijdens het berijden van een opgevoerde brommer. Volgens mij is dit iets veel vervelender nog dan het in beslag genomen worden van je voertuig. Als je namelijk pech hebt -los van het feit dat je je enorm schuldig gaat voelen als je door jou schuld iemand ongelukkig rijdt- keert de verzekering niks uit als je bromfiets opgevoerd blijkt te zijn. Ik wil de viertakt'fun' niet verzieken hoor, maar heb wel gehoord dat dit zo kan werken...
dit vond ik...
"Per 1 januari 2010 is de strafrechtgrens bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid verhoogd naar 20 km/h (was 15 km/h). Een bromfiets kan in beslag worden genomen bij een overtreding van de maximum constructiesnelheid van:
Snorfiets = 50 km/h (= 30 + 20)
Bromfiets = 70 km/h (= 50 + 20)
wanneer deze overtreding door dezelfde verdachte voor de 3e keer binnen 2 jaar is begaan. Aan de verdachte moet bij één van de 2 voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd. In deze brief staat het beleid ten aanzien van inbeslagneming van brom- en snorfietsen. Een afschrift van de brief moet als bijlage bij het proces-verbaal worden gevoegd. Een gelijksoortige bepaling is opgenomen over de overschrijding van het maximum toegestane geluidsniveau. "
Ik heb deze info hier gevonden:
http://www.rollerbank.nl/boetesbeslag.php?k=86#Text4
Dus tot de 70 km/h geen inbeslagname.
nb1: geluid- takagewa bomber met 50cc komt erdoor, heb ik proefondervindelijk ondervonden.
nb2: bedenk dat er nog n correctie van de meting afgaat van, weet ik niet zeker, km of 5 denk ik.
nb3:Ik lees hier trouwens nergens iets over het veroorzaken van letsel tijdens het berijden van een opgevoerde brommer. Volgens mij is dit iets veel vervelender nog dan het in beslag genomen worden van je voertuig. Als je namelijk pech hebt -los van het feit dat je je enorm schuldig gaat voelen als je door jou schuld iemand ongelukkig rijdt- keert de verzekering niks uit als je bromfiets opgevoerd blijkt te zijn. Ik wil de viertakt'fun' niet verzieken hoor, maar heb wel gehoord dat dit zo kan werken...
Ik haat onderschriften!
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Klopt, de kentekenpapieren worden ingenomen bij die nieuwe grens, waardoor je verplicht wordt het in orde te maken en hem te laten "herkeuren". Dan moet de bromfiets ook in technisch goede staat zijn geloof ik. Dus ook verlichting, banden, etc.
De teller van de rollerbank geeft een snelheid aan waar eerst 10% en dan nog 3 km/h afgaat (weet niet in welke volgorde) als ik het goed heb. Ik ging 72 km/h en hield zo ongeveer 63 km/h over. Bekeuring was toen 60 euro, nu al 100 geloof ik.
De teller van de rollerbank geeft een snelheid aan waar eerst 10% en dan nog 3 km/h afgaat (weet niet in welke volgorde) als ik het goed heb. Ik ging 72 km/h en hield zo ongeveer 63 km/h over. Bekeuring was toen 60 euro, nu al 100 geloof ik.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Het verhaaltje letsel is een ander verhaal.
Als je brommer te hard kan hoef je niet te hard hebben gereden.
Als ze niet kunnen aantonen dat jij als een debiel reed is er niets aan de hand.
Had het er laatst toevalljg met mij. pa over.... er zijn wel meer dubieuze dwalingen in het verzekerkngswereldke.
Als ze niet kunnen aantonen dat jij als een debiel reed is er niets aan de hand.
Had het er laatst toevalljg met mij. pa over.... er zijn wel meer dubieuze dwalingen in het verzekerkngswereldke.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
lars
- 4T-MSB regular
Ik betwijfel dit. Volgens mij sluit je een verzekering af voor een voertuig met een constructiesnelheid van 45 km/h. Als jou brommer te hard rijdt zou dan de verzekeraar als het echt om een groot bedrag gaat niet kunnen gaan claimen dat jij op een ander soort voertuig rondreed dan waarvoor de poliswaarden gelden?lupomob schreef:Het verhaaltje letsel is een ander verhaal.
Ik weet het niet zeker hoor, maar is common sense voor mij.
Ik haat onderschriften!
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
De laatste opmerking is waar, maar het blijft altijd een kosten/baten verhaal. Voor een deuk van 250 euro gaan ze heus je voertuig niet technisch onderzoeken. Maar een persoon die invalide is geworden en nog jarenlang maandelijks een bedrag gaat claimen is een serieuze kostenpost voor een verzekeraar.lars schreef:Ik betwijfel dit. Volgens mij sluit je een verzekering af voor een voertuig met een constructiesnelheid van 45 km/h. Als jou brommer te hard rijdt zou dan de verzekeraar als het echt om een groot bedrag gaat niet kunnen gaan claimen dat jij op een ander soort voertuig rondreed dan waarvoor de poliswaarden gelden?lupomob schreef:Het verhaaltje letsel is een ander verhaal.
Dus eigelijk zeg je; hou altijd een standaard set-upje achter de hand, en knal die er gelijk onder na een ongeluk met een schade die wel eens erg hoog uit zou kunnen pakken.Edo schreef:lars schreef:lupomob schreef:Het verhaaltje letsel is een ander verhaal.
Ik betwijfel dit. Volgens mij sluit je een verzekering af voor een voertuig met een constructiesnelheid van 45 km/h. Als jou brommer te hard rijdt zou dan de verzekeraar als het echt om een groot bedrag gaat niet kunnen gaan claimen dat jij op een ander soort voertuig rondreed dan waarvoor de poliswaarden gelden?
De laatste opmerking is waar, maar het blijft altijd een kosten/baten verhaal. Voor een deuk van 250 euro gaan ze heus je voertuig niet technisch onderzoeken. Maar een persoon die invalide is geworden en nog jarenlang maandelijks een bedrag gaat claimen is een serieuze kostenpost voor een verzekeraar.
Er van uitgaande dat die verzekeraar niet a la minute op de stoep staat natuurlijk.....
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok