Als ik het goed heb begrepen staat hij al op moto plaat.Edo schreef:Of je keurt hem tot motor en zet dat frame in de schuur. Vervolgens neem je een ss50z frame op brommerkenteken, slijp het tank-buddy beugeltje eraf, las die 80mm naar voren vast en zet al je k0 spullen daarop.
Kun je brommer rijden, en altijd weer een keer alles op je motorframe zetten.
Mijn SS50k0 is ook op een normaal SS50z frame gebouwd. Zie onderschrift.
Hoe zeldzaam is een:
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
Re: Hoe zeldzaam is een:
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
- Bezit: Liefde voor Techniek.
dat klopt, al sinds 1969 nederlandse motor... 
Als je jong blijft, sterf je nooit
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Kopen, opoetsen en voor 1000,- extra hier neerzetten. Daar maak je fans mee.
Voor die prijs is het gewoon een prima koop.
Voor die prijs is het gewoon een prima koop.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
De koop gaat iig door, de rest zal ik in overweging nemen
Als het goed is kan ik er morgen een plofpony voor aanmaken...[lees:Dinsdag]
Als het goed is kan ik er morgen een plofpony voor aanmaken...[lees:Dinsdag]
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
-
ivo215
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Ik ken dit type als een SS50E. De gele SS50 van Johannes is er zo een, en die komt geloof ik uit Engeland.Midnight Creations schreef:Daarom, de orginele naam in het buitenland zou SS50M zijn.
Deze op de foto is voor mij te koop, ook orgineel, mist alleen het koplampje/teller, maar die is gelijk aan dax. Hij is dus wel orgineel geleverd in nederland in 1969...
Dus zou ie best wel zeldzaam zijn?
Maar het klopt dat de eerste SS50's in Nederland kort met CB50 als naam zijn verkocht, toen deze de C320 verving.
De SS50M ken ik weer als een SS50 met een CD50 tank en buddy.
Is een Nederlandse SS50 die als CB50 is verkocht zeldzaam? Ja.
Echter komt de vorm van deze SS dus ook voor als SS50E, of SS50M. En zo is hij over de hele wereld verkocht vanaf 1965. Alleen niet in Nederland, want er moesten trappers op een bromfiets. En Honda kwam pas in '72 met de SS, CD en C met trapstel voor de Nederlandse markt. En wij kregen de SS50Z in plaats van de SS50E of SS50M.
Ergens tussen '69 en '72 is NL bromfietsen met van die kleine 17" wielen toe gaan staan als minimale diameter. Daarom hebben we in NL ook zo relatief veel C310's. Die zijn tot eind '69 hier nog verkocht, terwijl de rest van de wereld ze in '65 al vaarwel gezegd had, als ze er überhaupt al verkocht waren. (Honda is pas in '63 brommers gaan exporteren)
Dit is ook de reden waarom deze CB50/SS op motorkenteken is verkocht, hij mocht niet als brommer omdat er geen trappers aan zaten, en omdat 17" wielen te klein waren voor brommers volgens de wet in '69.
Daarom is er ook geen Nederlandse Dax, of Nederlandse monkey. Ook al kon er een trapstel onder, de wielen waren te klein.
Zo zijn er dus voor '72 diverse Honda brommers die in Nederland niet als brommer op de weg mochten als motorfiets verkocht. Maar daar zijn er echt maar heel weinig van, want iemand die een motorfiets wil kopen, die denk vaak aan wat meer dan 50cc.
De kans dat je een CB50/ss, SS50E of SS50M op de weg ooit nog een tegen komt is erg klein. Dus het model is nu best wel zeldzaam.
En als originele Nederlandse motorfiets is hij zeer zeldzaam. Er zijn er niet meer dan een handje vol van verkocht als motor.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
B@RT
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
- Contacteer:
Midnight Creations schreef:Hey, weet iemand wat over hoe zeldzaam een Honda CB50"S" is, het is een motor, uit 1969, orgineel Nederlander.
Volgens mij is dit ook bekent onder: SS50M?
is een cb50S geen CB50 met zo een iets sportiever zadel en de schijfrem aan de andere kant? ook iets groter en ik denk een 5 bak...
Als het niet loskomt is uw hamer te klein
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
heeft iig al geen schijfrem, wel een 5 bak en is volgens mij erg licht... 75 kg..