Voorvork probleem deel 2...

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
KoenUtrecht
4T-MSB beginner

Voorvork probleem deel 2...

Bericht door KoenUtrecht »

Naar aanleiding van deel 1...

De problemen waren nog niet opgelost, ik heb nog steeds speling op mijn voorvork.
Ik ben er eigenlijk al helemaal klaar mee nu...

Ik heb de hele vork inclusief poten uit elkaar gehaald.
Bussen vervangen onder en boven nu. De bovenste had ik al gedaan en de onderste zagen er nog goed uit. Toen ik de poten in elkaar had zitten merkte ik dat als ik de poot half omhoog hield er speling op de binnenpoot zat. Toen van beide ook de onderste bussen vervangen.

Die speling is nu weg gelukkig!
Toen ik bij Loef in houten was ook gelijk een nieuw balhoofdsetje gekocht. (bussen, ringen, balhoofdstelmoer)

Nu heb ik die zojuist vervangen en de boel gemonteerd. Het viel mij op dat de onderste bus zo een 5 mm in het frame verzonk, en de bovenste veel minder! Klopt dit?

Na alles gemonteerd te hebben heb ik nu duidelijk speling op het balhoofd zelf! Maar het gekke is dat de balhoofdstelmoer als ik die ook maar een klein slagje verder draai het stuur heel stroef gaat...

Wat doe ik toch fout??

Elke hulp is welkom....

Groetjes,
Koen
koen 50
4T-MSB addict
Bezit: een stoel

Re: Voorvork probleem deel 2...

Bericht door koen 50 »

KoenUtrecht schreef:Naar aanleiding van deel 1...

Nu heb ik die zojuist vervangen en de boel gemonteerd. Het viel mij op dat de onderste bus zo een 5 mm in het frame verzonk, en de bovenste veel minder! Klopt dit?

Koen
dit klopt.

verder zit dat probleem echt in die moer volgensmij. als het een nieuw setje is dan moet heel precies die moer afstellen.
anders moet je de 4takt goeroes raadplegen.
jeuj!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Hebben we het over een SS? Ik gok een verkeerde lagerschaal bovenop (teveel ruimte om de pen) of een lagerschaal op het T-stuk die niet tot aan de kogeltjes komt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

NIX schreef:Hebben we het over een SS? Ik gok een verkeerde lagerschaal bovenop (teveel ruimte om de pen) of een lagerschaal op het T-stuk die niet tot aan de kogeltjes komt.
Als in een binnenschaal voor onderop het T-stuk bovenop geplaatst. (1,5mm speling, gat 24mm ipv. 22,5mm (indien dax of monkey, voor een ss pen weet ik die maten niet uit mijn hoofd, neem aan hetzelfde))
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

yep
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie