Harry schreef:Ik zal binnenkort even kijken naar het motorblok onder de chaly.Eric schreef:Speling koppelingkern op de krukKippenverver schreef:Als de koppeling een beetje bonkt kan dat door een aantal dingen komen.
Je koppeling zit niet goed vast op de krukas -> aandraaien.
Je primaire tandwiel en je koppeling tandwiel hebben een beetje speling t.o.v. elkaar -> vervangen voor een mooiere set
Je stabilisator veertjes zijn een beetje lam -> vervangen voor nieuwe.
Dat zijn eigenlijk de mogelijkheden die je hebt. Maar als je het zelf niet echt storend vind, en het is niet heel erg aanwezig zou ik er lekker niks aan doen.. De koppeling van mijn ss bonkt ook een klein beetje als hij stationair loopt, maar daar kan hij heel oud mee worden hoor.
krukas die axiale speling heeft in de carters
Maar dit geeft eigenlijk geen tikkend effect, meer, een kloppend effect.
nokkenas ketting mag BIJNA snaar strak staan. Ik heb het ronde deksel op de kop er ook altijd af en dan stel ik hem zo dat je hem nog wel kan bewegen als je er met een schroevendraaiertje p drukt. Als je de brommer start, en je hoort een zoemend geluid, dan staat hij te strak!
Gisteren kreeg het 4 stroke magazine binnen. En tot mijn verbazing stond er informatie over de mystery brommer die ik heb. Wie o wie raad na deze hint over welke brommer het gaat!?
Doe niet zo moeilijk en plaats gewoon een foto!