Ervaringen lifan150?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Ervaringen lifan150?
Maar wel een witte EN een gele (hint,hint...)
-
F!MO
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
really? That simple?nielspbr schreef:Maar wel een witte EN een gele (hint,hint...)
(Kwam er trouwens net achter dat de draadkleuren zwart-rood en rood-geel op de verkeerde positie in de CDI-stekker stonden... Even omgewisseld en de killswitch (rood-geel) weggelaten uit CDI stekker.)
-
F!MO
- Contacteer:
Is dat ook meteen de schakeling over het contactslot?nielspbr schreef:Maar wel een witte EN een gele (hint,hint...)
- nielspbr
- Mr Kockengen
Nee, die killswitchdraad moet naar het contactslot.
-
F!MO
- Contacteer:
Waarom daarvoor de killswitch gebruiken? Geschakelde plus kan toch ook aan plus aansluiting van CDI?nielspbr schreef:Nee, die killswitchdraad moet naar het contactslot.
- nielspbr
- Mr Kockengen
Omdat je een cdi kortsluit naar massa om hem te stoppen en dat doe je via het contactslot...
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
als je volgens een draadboomschema van een (race,cross)honda zb50 via een ss50 draadboom lijd dan zal je brommer lopen als je hem van het contact af hebt en als je hem op contact zet niet lopen.nielspbr schreef:Nee, die killswitchdraad moet naar het contactslot.
een zb50 heeft de killswitch verbonden om hem uit te zetten
en bij een ss50 is het contact verbonden om hem te laten lopen.
dan kan je beter de massa of voeding van je bobine op je ss contact slot zetten om een goed werkend contact te hebben.
volgens mij is het bij een dax het zelfde verhaal dat zou ik vandaag even moeten kijken. bij een chaly zal het dan ook niet veel anders zijn volgen mij
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Maar die twee draden bij SS gebruik je toch alleen met puntenontsteking? Zogauw je CDI monteert heb je er maar één nodig naar het contactslot, de massa. Die massa maakt bij contact UIT.butt head schreef:als je volgens een draadboomschema van een (race,cross)honda zb50 via een ss50 draadboom lijd dan zal je brommer lopen als je hem van het contact af hebt en als je hem op contact zet niet lopen.nielspbr schreef:Nee, die killswitchdraad moet naar het contactslot.
dan kan je beter de massa of voeding van je bobine op je ss contact slot zetten om een goed werkend contact te hebben.
volgens mij is het bij een dax het zelfde verhaal dat zou ik vandaag even moeten kijken. bij een chaly zal het dan ook niet veel anders zijn volgen mij
-
butt head
- moppersmurf
kijk maar is naar hoe het contact slot op je ssje geschakeld is. op contact is hij verbonden, van contact is hij onderbroken. als je de draad van je killswitch er op aan sluit en je zet je contact op on dan zal je brommer niet starten. en als je hem van contact af zet wel om dat je killswitch dan geen massa heeft.Edo schreef:Maar die twee draden bij SS gebruik je toch alleen met puntenontsteking? Zogauw je CDI monteert heb je er maar één nodig naar het contactslot, de massa. Die massa maakt bij contact UIT.butt head schreef:als je volgens een draadboomschema van een (race,cross)honda zb50 via een ss50 draadboom lijd dan zal je brommer lopen als je hem van het contact af hebt en als je hem op contact zet niet lopen.nielspbr schreef:Nee, die killswitchdraad moet naar het contactslot.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Hmm, maar ik heb toch echt maar de killswitchdraad op één van de zwarte draden op het contactslot gezet. De andere hangt los.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Jullie moeten even de kleuren erbij vermelden, anders is het niet echt duidelijk waar je over praat. ZB sloten ken ik niet, maar SS verbindt op UIT de zwart/witte met de massa (waar toevallig de groene ook op zit), daarom moet je het hele contactslot goed massa laten maken met het frame. Op stand ON verbind je de rode met de rood/witte zodat alles van de accu prik krijgt.
In sommige draden is de geschakelde rode zwart, dus alles wat na het contact nog gevoed wordt door de accu moet op zwart. Niet te verwarren met zwart van de ontsteking. Volgens mij is dat ook het geval bij Chaly en dax sloten. Jullie halen dus de kleuren door elkaar. Je moet op OFF gewoon de draad pakken die dan kortsluit of doorverbonden is met de groene, op ON zijn de 2 draden die dan contact maken met elkaar voor alles wat door de accu gevoed wordt.
Een C doet het iets anders, maar bijna hetzelfde. De verbindt op OFF de ontsteking door met de massa en op ON de min van de accu. Het effect is gelijk als aan het SS slot en kan ook met CDI gebruikt worden. Ik heb het zo op de Monkey from Hell zitten.
Alle ontstekingen op onze spoeltjes gevoede brommers zet je af door ze kort te sluiten, CDI zowel als punten. We laten de dikke harrie-achtige accu-bobine types even buiten beschouwing.
In sommige draden is de geschakelde rode zwart, dus alles wat na het contact nog gevoed wordt door de accu moet op zwart. Niet te verwarren met zwart van de ontsteking. Volgens mij is dat ook het geval bij Chaly en dax sloten. Jullie halen dus de kleuren door elkaar. Je moet op OFF gewoon de draad pakken die dan kortsluit of doorverbonden is met de groene, op ON zijn de 2 draden die dan contact maken met elkaar voor alles wat door de accu gevoed wordt.
Een C doet het iets anders, maar bijna hetzelfde. De verbindt op OFF de ontsteking door met de massa en op ON de min van de accu. Het effect is gelijk als aan het SS slot en kan ook met CDI gebruikt worden. Ik heb het zo op de Monkey from Hell zitten.
Alle ontstekingen op onze spoeltjes gevoede brommers zet je af door ze kort te sluiten, CDI zowel als punten. We laten de dikke harrie-achtige accu-bobine types even buiten beschouwing.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
butt head
- moppersmurf
ik heb een zelf bouw draad boom dus de kleuren komen niet overeen. ik heb op mijn ss in ieder gaval de puls voor de bobine via het contact gelegd bij de dax zou ik moeten kijken hoe ik dat gelegd heb volgens mij ook op die manier.