Polijsten hoe?
-
KoenUtrecht
- 4T-MSB beginner
Polijsten hoe?
Hoi,
Ik heb mijn ss voorvork vanwege revisie helemaal uit elkaar liggen.
Toen zag ik dat de grijze verf niet zo mooi meer was en dacht ik: laat ik polijsten!
Ik heb er wel wat over gelezen en het ooit een keer zelf gedaan; maar wat is nu de beste methode om het zelf zo mooi mogelijk te doen?
Ik heb gekeken in de FAQ's en zag het niet staan... iemand met goede tips?
Groetjes!
Ik heb mijn ss voorvork vanwege revisie helemaal uit elkaar liggen.
Toen zag ik dat de grijze verf niet zo mooi meer was en dacht ik: laat ik polijsten!
Ik heb er wel wat over gelezen en het ooit een keer zelf gedaan; maar wat is nu de beste methode om het zelf zo mooi mogelijk te doen?
Ik heb gekeken in de FAQ's en zag het niet staan... iemand met goede tips?
Groetjes!
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Re: Polijsten hoe?
Je wil dus verf gaan polijsten? Is wel een verschil met metaal polijsten volgens mij. Nja voor aluminium gebruik ik in ieder geval altijd van die schijven met zo'n polijstpastablokje. Dat werkt prima, maar op verf zou ik dat niet 1 2 3 doen.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Volgens mij bedoelt hij dat hij de verf gewoon wil verwijderen, omdat het niet zo mooi meer is. En dan het aluminium polijsten.
Het beste kun je dan zo'n lappenschijf kopen. Pastablok erbij en poetsen maar. Je kunt je boormachine lichtjes in de bankschroef klemmen, of met de boormachine in je hand lopen hannessen, dat moet je zelf maar kijken.
Het beste kun je dan zo'n lappenschijf kopen. Pastablok erbij en poetsen maar. Je kunt je boormachine lichtjes in de bankschroef klemmen, of met de boormachine in je hand lopen hannessen, dat moet je zelf maar kijken.
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
nog een tip: doe oude kleding aan en dek de omgeving een beetje af. Alles wordt zwart.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
het ligt er een beetje aan wat je wil.
je verf opnieuw netjes maken, of helemaal er af en het alu polijsten.
je verf weer mooi maken is een vak apart(mijn vak, alleen op boten 4 jaar geweest)
vergeet de lappendingen voor op de boormachine's das ellende voor verf.
je brommer is zowiezo erg lastig polijsten ivm de vele rondingen.
als het werkelijk om je verf gaat wel ik wel even een korte how to maken van de week.
je verf weer mooi maken is een vak apart(mijn vak, alleen op boten 4 jaar geweest)
als het werkelijk om je verf gaat wel ik wel even een korte how to maken van de week.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
KoenUtrecht
- 4T-MSB beginner
Jongens bedankt!
Edo had 't goed, ik ga natuurlijk geen verf polijsten!
Ik heb de poten en remnaaf al helemaal schoon en ga vanavond dit proberen!
Nog 1 vraag: Na het polijsten, heeft het zin (hecht het wel) om er met blanke lak overheen te spuiten zodat het polijstresultaat mooi blijft?
EN de FAQ voor het verven... misschien wel een goed idee!
Groet!
Edo had 't goed, ik ga natuurlijk geen verf polijsten!
Ik heb de poten en remnaaf al helemaal schoon en ga vanavond dit proberen!
Nog 1 vraag: Na het polijsten, heeft het zin (hecht het wel) om er met blanke lak overheen te spuiten zodat het polijstresultaat mooi blijft?
EN de FAQ voor het verven... misschien wel een goed idee!
Groet!
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik heb ooit eens 2 avonden zitten polijsten op een slecht gespoten tank met een redelijk resultaat maar als je goed kijkt zie je toch wel was krasjes e.d. zitten...lupomob schreef:het ligt er een beetje aan wat je wil.
-
Sjaak
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C310S
Nou met een lappen schijf is 3x niks, dan ben je uren aan het kloten. Neem een harde viltschijf, bij praxis voor 4 euro te koop. Neem eerst witte en daarna blauwe pasta en even tegen je schijf houden en dan polijsten.Edo schreef:Volgens mij bedoelt hij dat hij de verf gewoon wil verwijderen, omdat het niet zo mooi meer is. En dan het aluminium polijsten.
Ik heb zo mijn hele blok gedaan en de carter helften, je komt onder de zooi te zitten maar het resultaat is verbluffend. Ik heb de boormachine in een boorstandaard gezet die je ook horizontaal kan zetten, zodat de schijf vertikaal staat, dat polijst makkelijker, en je kunt lekker kracht zetten. Het materiaal wordt soms knap heet maar dat komt door de wrijving van de pasta.
Daarna kun je het nog proberen met een lappenschijf ik ben daar niet echt weg van. Zelf gebruik ik een flannelen lap van een oude bed overtrek, en poets het met de hand, en glimmen dat ie dan doet
En het met lak inspuiten daar was ik gauw van genezen, dan wordt alles zo dof als de pest, heb ik er gauw weer afgehaald met thinner.
Kleine tip nog, bij die zelfde Praxis kocht ik een doos vol met allerlei hulpstukken voor de dremel, en daar zit echt de duvel en zijn oude moer in. Ook veel polijst en shuur en slijp schijfjes freesjes en allerlei pasta, zit in een handige opbergdoos voor €11,95.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Ok ga wel even een how to maken.
Polijsten is een trukje dat niet zo moeilijk is
oja heet worden is verbranden en slecht vor je lak
Polijsten is een trukje dat niet zo moeilijk is
oja heet worden is verbranden en slecht vor je lak
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Als je maar geduld hebt, dan kom je er wel
Ik zou die poten gewoon spuiten. Velgenzilver met blanke lak en het ziet er als nieuw uit.
Kost je 30 minuten en 10 euro. Dat gepolijst zonder goed materiaal wordt 9 van de 10x toch niet zo mooi als je had gewild. Of breng die poten naar honda Kjell op dit msb, en hij laat het profi polijsten, dat ziet er daarna ongeveer uit als chroom.
Groeten,
Dennis
Kost je 30 minuten en 10 euro. Dat gepolijst zonder goed materiaal wordt 9 van de 10x toch niet zo mooi als je had gewild. Of breng die poten naar honda Kjell op dit msb, en hij laat het profi polijsten, dat ziet er daarna ongeveer uit als chroom.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
als het niet al chroom er uit moet zien maar gewoon mooi glimmen. dan zou ik gewoon bij een auto materialen zaak water proef schuur papier 1200P halen en een lappen kop met een asje om hem is de boor machine te doen beetje belrgom alu.
eerst het mooi glad schuren dan de lappen kop met asje op de boor machine zetten en wat belgrom alu op de voorvork poot dan gaat het mooi glimmen
of als je het al mooi glad hebt maar geen zin hebt om van je schuur/garage/woonkamer/stoep een puin bende te maken. dan kan je nog dit spul halen. http://link.marktplaats.nl/455465025 dat werkt ook prima. daar mee doe je iegelijk het spul goed op poetsen. ik gebruik dit ook vaak voor kleine onderdelen.
eerst het mooi glad schuren dan de lappen kop met asje op de boor machine zetten en wat belgrom alu op de voorvork poot dan gaat het mooi glimmen
of als je het al mooi glad hebt maar geen zin hebt om van je schuur/garage/woonkamer/stoep een puin bende te maken. dan kan je nog dit spul halen. http://link.marktplaats.nl/455465025 dat werkt ook prima. daar mee doe je iegelijk het spul goed op poetsen. ik gebruik dit ook vaak voor kleine onderdelen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Ik ben op een duitse automarkt een keer een mooi setje tegen gekomen. Drie verschillende schijven en pasta's voor 25 euro, dat is niet duur. Hier een een website waar je een set kunt bestellen, dan ben je wel wat kwijt, maar dan heb je ook wat: http://www.polijstwinkel.nl/?mid=produc ... delig_Alu.
Dan kun je evt meer onderdelen polijsten. Aan mijn SS50 is alles wat aluminium is gepolijst tot een spiegeltje. Wil je het echt budget houden dan is de reactie hierboven ook mogelijk; schuren tot p1200 en dan Belgom. Alleen vind ik dit veel arbeidsintensiever en het resultaat niet zo mooi als met een polijst set.
EDIT: ik heb mn set gevonden: http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... sterCat=97
Wel wat meer dan ik er voor heb betaald. Maar echt een super set, zeker voor het geld.
Dan kun je evt meer onderdelen polijsten. Aan mijn SS50 is alles wat aluminium is gepolijst tot een spiegeltje. Wil je het echt budget houden dan is de reactie hierboven ook mogelijk; schuren tot p1200 en dan Belgom. Alleen vind ik dit veel arbeidsintensiever en het resultaat niet zo mooi als met een polijst set.
EDIT: ik heb mn set gevonden: http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... sterCat=97
Wel wat meer dan ik er voor heb betaald. Maar echt een super set, zeker voor het geld.
ik heb een tijdje geleden mijn velg ook helemaal gepolijst. het is een gigantische kut klus, maar je moet er echt de tijd voor nemen. ik ben toen begonnen met 500P te schuren en dat op bouwen naar 1000P. vervolgens ben ik het met de machine gaan polijsten. heb bij de hoza van die blokjes pasta gehaald en daarmee wat geprobeerd. geloof wit en en blauw voor alu is, wat ik me zo nog kan herinneren. vond het niet echt ideaal, met commandant 4 polijsten ging nog beter.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91