Schouwen van een Chaly
-
BarryBacardi
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Cf50 '76
Bami Minitrail '08 - Locatie: Den Bosch
Re: Schouwen van een Chaly
Slecht nieuws..
De RDW heeft het uitgezocht en de brommer komt bij hun nergens in het bestand voor. (dus het is geen administratieve fout)
De Chaly moet dus normaal gekeurd worden en het kenteken wat ik nu heb is 100% gefraudeerd.
Ik moet met de Chaly naar de RDW en daarna word het huidige kenteken vernietigd.
Komende zondag naar de bromfiets vehikel voor onderdelen en een c50 blok.. klaarmaken voor de keuring dus.
Ps. er is geen overeenkomst in de beide nummers, 2 totaal verschillende nummers dus.
De RDW heeft het uitgezocht en de brommer komt bij hun nergens in het bestand voor. (dus het is geen administratieve fout)
De Chaly moet dus normaal gekeurd worden en het kenteken wat ik nu heb is 100% gefraudeerd.
Ik moet met de Chaly naar de RDW en daarna word het huidige kenteken vernietigd.
Komende zondag naar de bromfiets vehikel voor onderdelen en een c50 blok.. klaarmaken voor de keuring dus.
Ps. er is geen overeenkomst in de beide nummers, 2 totaal verschillende nummers dus.
-
brommerhobby
Meestal zijn het 7 posities en niet 6 , zal dan 78/79 zijn en ook CF50 er voor ..BarryBacardi schreef: Het framenummer begint met 2459**
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
BarryBacardi
Het zijn idd 7 posities met cf50 ervoor. Waarschijnlijk is ie van '79, maar hoe kan ik dit hard maken bij de RDW?
Staat dat in de Betriebserlaubnis en is dat duitse papiertje geldig voor de RDW?
Kan ik kopies meenemen van de HVN met informatie en wordt dit ook erkend bij de RDW?
Staat dat in de Betriebserlaubnis en is dat duitse papiertje geldig voor de RDW?
Kan ik kopies meenemen van de HVN met informatie en wordt dit ook erkend bij de RDW?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ongeveer alle antwoorden zijn al gegeven.NIX schreef:Ik zou ook een verkoopverklaring meenemen. Ik neem aan dat je hem wel hebt laten overschrijven op je naam, dat is mogelijk ook genoeg. Dan weten ze waar hij vandaan komt.
Kijk of je het bouwjaar kunt aantonen met (...) een bouwjaarverklaring van Honda.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
BarryBacardi
Wat als de herkomst niet achterhaald kan worden?
Ik heb inmiddels brieven weggestuurd naar Duitsland, Frankrijk en Belgie. Hopelijk krijg ik antwoord. Krijg ik niks terug, dan weet ik niet wat de volgende stap is.
De Honda Nederland weet uiteraard van niets, omdat ie nooit is ingevoerd.
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je antwoord krijgt vanuit het buitenland?
Ik heb inmiddels brieven weggestuurd naar Duitsland, Frankrijk en Belgie. Hopelijk krijg ik antwoord. Krijg ik niks terug, dan weet ik niet wat de volgende stap is.
De Honda Nederland weet uiteraard van niets, omdat ie nooit is ingevoerd.
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je antwoord krijgt vanuit het buitenland?
-
NIX
- chaly addict
Wat als? Wat als? Probeer het eerst eens, daarna zien we verder.
-
BarryBacardi
Ik kijk wel. Ik heb er alleen weinig zin in om hem eerst klaar te maken voor de RDW (ander motorblok en carburateur halen en de papierwinkel) en daarna afgekeurd worden vanwege het type en nog niets verder ben. Ik ben dan wel rond de 350 euro verder zonder resultaat.
Het metalen plaatje zoals bij deze chaly ontbreekt ook:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... k/25596534
Het enige wat ik heb is het framenummer in het balhoofd.
Ik heb wel een vermoeden waarom er zo weinig chaly's rondrijden..
Sorry dat ik misschien zo hysterisch overkom, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
Het metalen plaatje zoals bij deze chaly ontbreekt ook:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... k/25596534
Het enige wat ik heb is het framenummer in het balhoofd.
Ik heb wel een vermoeden waarom er zo weinig chaly's rondrijden..
Sorry dat ik misschien zo hysterisch overkom, maar ik heb er weinig vertrouwen in..
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Dat metalen plaatje maakt ze niets uit, die dingen zijn zelfs blanco te koop. Als dat framenummer in het balhoofd maar aanwezig is.
-
NIX
- chaly addict
En ook dat heb ik al eerder gemeld.
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Contacteer:
Als ik dit zo allemaal lees rijst bij mij de vraag waarom je in vredesnaam een brommer met een verkeerd niet bijbehorend kenteken koopt waarvan schijnbaar ook nog één of ander plaatje mist.
Zowieso een Honda PF is geen CF, en als het nummer verder dan ook nog niet eens overéénkomt met het framenummer op de Chaly dan moet er toch een lampje
gaan branden...
Maar goed je kan hem waarschijnlijk wel gewoon laten keuren. Maar het is wel veel heibel voor zo'n brommer... Of was hij gratis?
Zowieso een Honda PF is geen CF, en als het nummer verder dan ook nog niet eens overéénkomt met het framenummer op de Chaly dan moet er toch een lampje
Maar goed je kan hem waarschijnlijk wel gewoon laten keuren. Maar het is wel veel heibel voor zo'n brommer... Of was hij gratis?
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
Wat ik zou doen is:
- Voortaan beter uitkijken wat je koopt
- Naar de vorige eigenaar voor een schadevergoeding of iets dergelijks
- Gewoon dat ding keuren met de info die hier staat en niet zo moeilijk doen (waarom is toch iedereen zo bang voor dat keuren?!)
- Niet luisteren voor bangmakende drollentoeters zoals 1 post hierboven, het keuren is helemaal niet zo'n heibel
- Een novio kopen en daar op rondrijden, daar heb je nu immers een mooi setje papieren voor
(ok, mag niet..)
- Voortaan beter uitkijken wat je koopt
- Naar de vorige eigenaar voor een schadevergoeding of iets dergelijks
- Gewoon dat ding keuren met de info die hier staat en niet zo moeilijk doen (waarom is toch iedereen zo bang voor dat keuren?!)
- Niet luisteren voor bangmakende drollentoeters zoals 1 post hierboven, het keuren is helemaal niet zo'n heibel
- Een novio kopen en daar op rondrijden, daar heb je nu immers een mooi setje papieren voor
Omdat ze zo moeilijk te keuren zijn wil je zeggen?! Fout! De echte redenen voor de weinige chalies zijn de looks, de uitstraling en de afmeting.BarryBacardi schreef:Ik heb wel een vermoeden waarom er zo weinig chaly's rondrijden..
-
NIX
- chaly addict
Nee, omdat er zo weinig Stoere mannen zijn. Dat is de enige reden.Jurrien schreef:Omdat ze zo moeilijk te keuren zijn wil je zeggen?! Fout! De echte redenen voor de weinige chalies zijn de looks, de uitstraling en de afmeting.BarryBacardi schreef:Ik heb wel een vermoeden waarom er zo weinig chaly's rondrijden..
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Juist, wie gaat er nu op een citta of Si met 4t motor rijden.
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Contacteer:
Volgens mij zitten die drollen je wel in de weg he?!Jurrien schreef:Wat ik zou doen is:
Dus Mr Bacardi C50 blok er onder en effe op de koffie bij de RDW. Komt best goed.
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
-
NIX
- chaly addict
Sorry, maar het is geen heibel om zoiets op kenteken te krijgen. Echt niet.