RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Litter Monkey
4T-MSB beginner

Re: RDW en een Nieuw frame voor mijn Honda c50lac

Bericht door Litter Monkey »

Beste,
Hier heb ik ervaring mee!
Je meld je aan bij de RDW en neemt zoveel mogelijk gegevens mee van de onderdelen van de brommer.
Als je dus al een toelating had op het blok dan neem je die gegevens mee.
wat de RDW doet is het volgende:
1) Check of het frame niet gejat is. (engels frame staat niet in de database dus geen probleem)
2) Check of het motornummer klopt en niet gejat is.(vage lange stickertje op bovenkant blok, onder crab)
3) Check of de verlichting etc aan nederlandes eisen voldoet en werkt! (overal waar E of NL in staat is sowieso goed) (let op in NL is een reflector rood aan achterzijde verplicht (als deze niet in het glaasje van je achterlicht verwerkt zit)
Bij toeter één gelijke toon (op accu geen probleem, anders fietsbel monteren)
4) Check of hij wel veilig is (speling op balhoofd, en lagers wielen etc., check remmen)
5) Rollerbank (mag niet harder dan 45km)

Kosten van deze één op één keuring (zo heet dat) +/- 160.-
Na 14 dagen krijg je het kenteken thuis gestuurd en dan heb jij de bel en de reflector er natuurlijk allang afgehaald.
RDW doet niet moeilijk en vinden het zelfs leuk als je met iets bijzonders komt.
let op wel afspraak maken (kost 1 uur) en koffie was niet te drinken.
Succes :wink:
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door brommerhobby »

?? hij heeft al een kenteken maar wil zijn frame vervangen .
cb125s 1978
SS50M 1973
batadirk
4T-MSB beginner

Bericht door batadirk »

hallo
ik wil niet roomser als de paus over komen maar bedenk wel heel goed dat frame nummers inslaan en frame nummers over lassen een economisch delict is en geen kleine overtreding is maar je als een misdrijf word aangerekend en daar staat toch echt een fikse straf op en geloof mij maar daar kan je toch een paar mooie complete honda,s voor kopen ,wat ik dan ook helemaal niet kan begrijpen dat juliie dat hier allemaal gaan posten en uitvoerig gaan bespreken je moet niet vergeten dat justitie sociale en economische rechercheurs in dienst heeft die alle forums cq sites en het hele internet in de gaten houd
ook is het zo als je nummers uit een frame verwijderd en daar een nieuw nummer terugzet is dat door de technische recherge met speciale apparatuur zichtbaar te maken ze kunnen dan zien dat de structuur van het metaal is veranderd dus is er dan gerommeld dat zullen ze alleen in buiten gewone gevallen gaan onderzoeken dus pas als er een verdenking van fraude tegen je is de straat agent gaat niet zo ver
dat gaat pas gebeuren als er rare lasnaden zijn of de nummers staan er niet mooi in dus als je gaat lassen of inslaan doe het dan netjes en zorgvuldig en je moet op forums nooit over dit soort zaken berichten want als ze je nodig hebben dan hebben ze je snel gevonden hoor
zoek in het oldtimer wereldje naar iemand die van de hoed en de rand weet en alles komt goed
mvg
dirk
mck
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mck »

batadirk schreef:hallo
ik wil niet roomser als de paus over komen maar bedenk wel heel goed dat frame nummers inslaan en frame nummers over lassen een economisch delict is en geen kleine overtreding is maar je als een misdrijf word aangerekend en daar staat toch echt een fikse straf op en geloof mij maar daar kan je toch een paar mooie complete honda,s voor kopen ,wat ik dan ook helemaal niet kan begrijpen dat juliie dat hier allemaal gaan posten en uitvoerig gaan bespreken je moet niet vergeten dat justitie sociale en economische rechercheurs in dienst heeft die alle forums cq sites en het hele internet in de gaten houd
ook is het zo als je nummers uit een frame verwijderd en daar een nieuw nummer terugzet is dat door de technische recherge met speciale apparatuur zichtbaar te maken ze kunnen dan zien dat de structuur van het metaal is veranderd dus is er dan gerommeld dat zullen ze alleen in buiten gewone gevallen gaan onderzoeken dus pas als er een verdenking van fraude tegen je is de straat agent gaat niet zo ver
dat gaat pas gebeuren als er rare lasnaden zijn of de nummers staan er niet mooi in dus als je gaat lassen of inslaan doe het dan netjes en zorgvuldig en je moet op forums nooit over dit soort zaken berichten want als ze je nodig hebben dan hebben ze je snel gevonden hoor
zoek in het oldtimer wereldje naar iemand die van de hoed en de rand weet en alles komt goed
mvg
dirk

ome agent moet eens boeven gaan vangen inplaats van slechte frame nummers
valt allemaal wel mee frame nummers over meppen gebeurt zo vaak ik heb het al taloze keren gedaan voor vrienden
als je het netjes doet en geen gekke dingen doet is er niets aan de hand
als je frame rot is en je koopt het zelfde frame van het zelfde typ weer terug en je mept het nummer over niets aan de hand
ome agent gaat echt niet je brommert scannen of er aan gelast is alleen met dure auto's enzo doen ze dat...... maar met een brommert nee hoor doen ze niet......
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Als ze vermoeden dat het over een gestolen frame gaat doen ze dat wel degelijk.
mck
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mck »

nielspbr schreef:Als ze vermoeden dat het over een gestolen frame gaat doen ze dat wel degelijk.
ja dan wel maar als je geen gekke dingen doet dan niet......je gaat toch ook niet jatten en dan nummers over meppen dan is het wel fout
maar nu even terug op het onderwerp van dit topic lekker over meppen in je nieuwe frame en klaar moet ik het voor je doen? als je het zelf doet zorg dat de ondergrond vlak en schoon is schuren met p180 mooi fijn en zet ze er netjes recht in nooit aan gaan lassen enz dan is het idd echtt gepruts
irmin
4T-MSB addict

Bericht door irmin »

Je gaat met de originele brommer in elkaar gezet en je nieuwe frame met aankoopbewijs naar de RDW. Daar vertel je dat je het nummer van het oude frame in het nieuwe wil. Dan wordt jou daar verder de precieze procedure uitgelegd.
Het is geen enkel probleem, een vriend van mij heeft dat laatst ook gedaan. Kost uiteraard wel geld. Hoeveel weet ik niet
cracque frontal
batadirk
4T-MSB beginner

Bericht door batadirk »

mck schreef:
nielspbr schreef:Als ze vermoeden dat het over een gestolen frame gaat doen ze dat wel degelijk.
ja dan wel maar als je geen gekke dingen doet dan niet......je gaat toch ook niet jatten en dan nummers over meppen dan is het wel fout
maar nu even terug op het onderwerp van dit topic lekker over meppen in je nieuwe frame en klaar moet ik het voor je doen? als je het zelf doet zorg dat de ondergrond vlak en schoon is schuren met p180 mooi fijn en zet ze er netjes recht in nooit aan gaan lassen enz dan is het idd echtt gepruts

valt allemaal wel mee frame nummers over meppen gebeurt zo vaak ik heb het al taloze keren gedaan voor vrienden
als je frame rot is en je koopt het zelfde frame van het zelfde typ weer terug en je mept het nummer over niets aan de hand
ome agent gaat echt niet je brommert scannen of er aan gelast is alleen met dure auto's enzo doen ze dat...... maar met een brommert nee hoor doen ze niet......

jij denkt de wijsheid in pacht te hebben mij prima hoor verkondig het maar goed en luid,maar zoals jij het doet is het ook nog steeds een economisch delict waar een behoorlijke zware straf op staat
en natuurlijk weet ik ook wel wie wat waar doet ik kom niet uit een ei hoor maar die personen gillen het niet van de daken zoals jij je moet het natuurlijk zelf weten hoor maar vergeet hierbij niet dat iedereen dit allemaal kan lezen en het zou dan zomaar kunnen gebeuren dat er straks word gezegd dat in het brommer oldtimer wereldje er veel word over gekat en dan zou er wel eens wat strenger gecontroleerd kunnen worden
zo is het ook met de oldtimer auto,s gegaan dus moet je daar toch eigenlijk lering uit trekken
ik vind dat als iemand dit allemaal maar openbaar uitgebreid verkondigd dat je daar niemand een dienst mee bewijst ook vind ik dat de personen die dit forum regelen zulke berichten moet verwijderen want het doet een forum zeker geen goed
en ik heb alleen maar een goede hint willen geven niet meer en niet minder
mvg
dirk
mck
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mck »

batadirk schreef:
mck schreef:

jij denkt de wijsheid in pacht te hebben mij prima hoor verkondig het maar goed en luid,maar zoals jij het doet is het ook nog steeds een economisch delict waar een behoorlijke zware straf op staat
en natuurlijk weet ik ook wel wie wat waar doet ik kom niet uit een ei hoor maar die personen gillen het niet van de daken zoals jij je moet het natuurlijk zelf weten hoor maar vergeet hierbij niet dat iedereen dit allemaal kan lezen en het zou dan zomaar kunnen gebeuren dat er straks word gezegd dat in het brommer oldtimer wereldje er veel word over gekat en dan zou er wel eens wat strenger gecontroleerd kunnen worden
zo is het ook met de oldtimer auto,s gegaan dus moet je daar toch eigenlijk lering uit trekken
ik vind dat als iemand dit allemaal maar openbaar uitgebreid verkondigd dat je daar niemand een dienst mee bewijst ook vind ik dat de personen die dit forum regelen zulke berichten moet verwijderen want het doet een forum zeker geen goed
en ik heb alleen maar een goede hint willen geven niet meer en niet minder
mvg
dirk
juist alle brommers die nu op kenteken staan gaan ze echt nu ineens echt niet controleren of het juiste nummer daadwerkelijk in het juiste frame staat
ze gaan alleen je frame controleren als er sprake zou zijn van een misdrijf of iets dergelijks
een honda cee is over de 30 jaar oud als ome agent je frame nummer zou controleren om wat voor reden dan ook en het staat er gewoon netjes recht in en er is niet aan geprust met lassen enz enz is er niets aan de hand
en ik schreeuw het niet van de daken dit is de eerste keer dat ik zoiets bespreek op een forum
dit heeft trouwens niks met omkatten te maken je zet het nummer van een bepaald typ brommer in een nieuwframe frame van het zelfde type
Litter Monkey
4T-MSB beginner

Bericht door Litter Monkey »

brommerhobby schreef:?? hij heeft al een kenteken maar wil zijn frame vervangen .
Precies, kenteken staat op framenummer en motornummer.
Dus ander frame betekent 50% probleem.

Auto kenteken staat toch ook op chassienummer?
Ander chassie en alles overzetten betekent dus: auto onbekend!
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Litter Monkey schreef:Precies, kenteken staat op framenummer en motornummer.
Jah, maar dat zou dan bij een blok wissel ook zijn, en dan zou (bijna) iedereen hier een probleem hebben aangezien er regelmatig van (bami) blok gewisseld word. Dat zal dus allemaal wel los lopen.

Verder wil hij zijn frame vervangen, maar wel het zelfde frame nummer houden, waar door ie dus ook gewoon zijn kenteken houd. Maar ondertussen zijn er denk ik al genoeg (al dan niet creatieve/illegale) manieren genoemd om dit voor elkaar te krijgen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
ml03zl
Moderator
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

mck schreef:dit heeft trouwens niks met omkatten te maken je zet het nummer van een bepaald typ brommer in een nieuwframe frame van het zelfde type
En dat is dus precies wat er met "omkatten" bedoeld wordt.

Natuurlijk is de pakkans minimaal, maar niet zo onmogelijk of uitgesloten als mck probeert voor te spiegelen.

Waarom trouwens veel geld uitgeven voor een nieuw vervangingsframe, om daar vervolgens aan te gaan lopen beunen om een paar euro uit te sparen.
Er is een legale weg dus ik zou zeggen: bewandel die. Op de lange termijn heb je daar altijd meer plezier van.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Litter Monkey schreef:
Precies, kenteken staat op framenummer en motornummer.
100% probleem want je frame is de hoofd identiteit van je brommer/motor.
cb125s 1978
SS50M 1973
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

batadirk schreef: ik vind dat als iemand dit allemaal maar openbaar uitgebreid verkondigd dat je daar niemand een dienst mee bewijst ook vind ik dat de personen die dit forum regelen zulke berichten moet verwijderen want het doet een forum zeker geen goed

mvg
dirk
Mee eens .
cb125s 1978
SS50M 1973
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Het is maar goed dat op de verschillende voertuigen forums geen tips worden gegeven over opvoeren en zo, stel je voor, dat mag helemaal niet je voertuig veranderen. :mrgreen:
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Plaats reactie