verschillende vragen CD50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
frisoheddema
4T-MSB beginner

verschillende vragen CD50

Bericht door frisoheddema »

hallo allemaal,

mijn honda rijdt bijna helemaal lekker maar er zijn een paar kleine dingen die niet helemaal gaan zoals ze zouden moeten, namelijk:

1. mijn voorrem blijft hangen, ik heb de remblokken wel vervangen alleen ze blijven maar hangen en ik moet ze dus ook vol inknijpen voordat ze remmen, mijn vraag;
- kan het zijn dat mijn voornaaf versleten is en op deze manier het de remblokken te ver naar de buitekant moeten om te remmen?
- kan ik dit verhelpen door de naaf aan de binnenkant dikker te maken door een anti piep rubber of iets dergelijks te plaatsen?

2. als ik mijn vooras aandraai zoals dat zou moeten heb ik een probleem want dan begint hij aan te lopen, heb hem dus nu heel rustig aangedraaid en heb heb gezekerd.
ik ben bang dat ik een spanner of iets dergelijks mis maar heb ook geen id of er iets dergelijks bestaat voor een cd?

3. ik heb jammergenoeg mijn ori blokje direct na revisie kapotgereden, (gas bleef hangen en jaagde heel veel toeren) hij deed het nog wel maar er kwam een nare lage dreun(ik denk dat mijn lagers van mijn krukas kapot zijn) uit het blok en heb daarom een immi 70 gekocht,

nu wil ik weer terug naar 50 cc omdat ik in utrecht wil gaan rijden maar heb gehoord dat je daar de lul bent als je met 70 wordt gepakt,

ik kan zelf helaas niet mijn ori blokje niet reviseren maar wel een cilinder/zuiger/kop vervangen, moet ik nu een immi 12v cilinder, zuiger en kop kopen of zal ik mijn ori blokje weer reviseren(krukas vervangen) en daar de 50 op plakken, deze heeft namelijk wel een 50 kop?

bvd

friso
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: verschillende vragen CD50

Bericht door NIX »

Ik denk dat je je telleraandrijfmachaniek in je voorwiel verneukt met het vastdraaien van het voorwiel. Die 2 lipjes horen in de uitsparingen te valllen. Ik vermoed dat je daar niet op let of hebt gelet.

Verder blijft je rem hangen omdat de remas schoongemaakt moet en met wat vet teruggemonteerd. De hevel moet daarna zodanig terug dat hij in ingeknepen toestand haaks op de kabel staat. Nieuwe schoenen moeten iets inlopen, dus nastellen zal een paar keer nodig zijn en dan remt ie echt lekker.

Je kunt de 50cc spullen van je ori blokje overzetten op je bami blok als de zuiger en cilinder niet te erg hebben geleden. Dan is ie 50cc. Ik denk dat met de volgasactie je bigend van je ori blokje naar zijn mallemoer is gegaan en niet de kruklagers. Dat gaat je dus denk ik een nieuwe bigend kosten. Hopelijk zijn de cilinder en zuiger nog bruikbaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
frisoheddema
4T-MSB beginner

thnx voor je reactie,

ik heb die remas al een keer schoon gemaakt deze gaat dus heel erg gemakkelijk heen en weer, daarnaast heb ik die hevel al afgesteld zodat hij het maximale bereik heeft dus heeft het te maken met de remschoen die te veel is versleten, heb je daar ervaring mee met het opvullen van de remschoen? of iets dergelijks,

daarnaast de big end zou kapot zijn? zou je hier wat meer over kunnen uitleggen en heb je hier ervaring mee? x
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

Maar waarom zou je de lul zijn in Utrecht met een 70cc???????
Als je met een 50cc-tje met 65 over het fietspad scheurt zullen ze je eerder aanhouden dan als je je aan de snelheid houd met 70CC.
Kunnen ze niet zien hoor of je een 50 of een 70 er onder hebt (Als het ,72cc, tenminste niet op je cilinder staat).
Ik rij al jaren dagelijks heen en weer naar m'n werk, naar de stad, gewoon zomaar een stukkie voor de lol en ben , in Utrecht, nog nooit aangehouden.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
frisoheddema
4T-MSB beginner

ok, ik heb dus nieuwe remschijven gehaald, deze zijn dus niet versleten maar moeten dus wel grip hebben aan de binnenkant van mijn naaf, ik denk dat deze is versleten zijn en vraag me dus ook af of iemand weet hoe je deze weer wat meer volume kan geven,

Je denkt dat het geen probleem is om met 70cc door utrecht te rijden begrijp ik dat goed? ik ben zelf ook niet een maniak op de weg maar ben wel bang dat ik snel wordt aangehouden door oa takegawa bomber die eronder hangt en voor de rest klinkt hij los van deze uitlaat nogal agressief. waar ik vooral bang voor ben is dat hij voor technische controle ingenomen wordt omdat hij nu meer dan 2.0 kilowat oplevert. ga dus liever terug naar 50cc zodat hij niet tot de 2.0 op de rollerbank komt.
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Ze meten tegenwoordig niet meer in kw's, dat scheelt al....
Mano
Krasser

Bericht door Mano »

roow schreef:Ze meten tegenwoordig niet meer in kw's, dat scheelt al....
Klopt, en ik rij met een fluisterpijp, op zo'n "ouderwetse"(in hun ogen) brommer ziek ik er vast niet uit als uitdaging voor de agentjes :D

Afbeelding
frisoheddema
4T-MSB beginner

thnx boys, ik denk dat ik zo wel weer een beetje verder kan,

groeten
Mano
Krasser

Bericht door Mano »

Dan ken ik je vas wel gauw in ut stadsie zien rije woar?

Afbeelding
Plaats reactie