Wie o wie kan mij adviseren over mijn C50 restauratieproject?
Jaren geleden kwam er plots een auto van rechts KNAL, voorwiel krom en Ctje op het dak van een Rover geparkeerd.
Momenteel ben ik in bezit van 2 frames(groen&rood)
- Groen mankeert: gerestaureerd maar toch opnieuw doorgeroest kontje, voorvork heeft een flinke tik gekregen maar lijkt recht. Vergt wel veel schuur, poets, plak en lakwerk.
- Rood mankeert nagenoeg niets, kontje is fraai gerestaureerd en strak afgelakt. Echter de naaf waarin de achter-brug-as loopt is iets uitgelubbert, het is een lichte speling die aan het eind van de brug wel 3 cm
speling op het wiel geeft.
Nu weet ik niet met welk frame ik het beste verder kan gaan?
Hoe repareer ik zon uitgelubberde naaf?Uitboren en dikkere as?maar dan moeten de rubbers in de brug ook weer gecustomised worden....
Of ga ik verder met het groene frame waarbij de achterbrug wel strak zit maar erg veel gaten in het frame zitten....?
_ en hoe krijg je de voorvork los van een C50? er zit een metalen ding in de weg waar het stuur normaal op zit... en een soort ringmoer met inhammen om het balhoofd, ik krijg het vervloekte ding er niet af..
Please tips zijn zeer welkom,
ik hoop deze lente weer eens vrolijk rond te knorren...
C 50 restaureren
Re: C 50 restaureren
Je kunt het beste je rode frame nemen, en van een sloopframe die achterbrug dingen overlassen. Op zich zijn beide frames prima bruikbaar, maar de groene klinkt als iets meer
laswerk om het echt goed te doen.
Groeten,
Dennis
laswerk om het echt goed te doen.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
als je dat uit geluberde stuk vlak langs het frame afzaagt, dan kun je er een nieuw stukje as aan lassen en is het weer goed
-
olivierlijten
- 4T-MSB beginner
Als ik jou was zou ik een andere naaf gaan zoeken en die overzetten, een tweedehands goede achterbrug gaan zoeken (die zijn niet schaars en ook niet duur) zodat je vanaf de lente lekker lang kunt rondknorren zoals je het mooi zegt. Kost allemaal wat meer tijd en geld, maar dan heb je wel een duurzaam project waar je je uiteindelijk op zetelt en geen uitgeboorde gaten en dikkere assen die niet zijn bedacht voor de C.
Het frame gebruiken dat het meest heel is is denk ik weer met het oog op duurzaam restaureren mijns inziens het beste idee. De schroef waarover je het hebt is de balhoofd moer. Voor zowel de grote als de kleine geldt dat je het schroefdraad waar het overheen moet glijden als je m los wilt draaien helemaal schoon maakt met een staalborsteltje en er wat WD40 of misschien siliconenspray overheen doet. Als hier namelijk veel meuk opzit draai je deze moeren muurvast en draai je wellicht je schroefdraad kapot als je forceert. Dit wil je niet, erg vervelend voor het verdere gebruik van je voorvork.
Als je nog meer vragen hebt, kom maar door!
vriendelijke groet, Olivier
Het frame gebruiken dat het meest heel is is denk ik weer met het oog op duurzaam restaureren mijns inziens het beste idee. De schroef waarover je het hebt is de balhoofd moer. Voor zowel de grote als de kleine geldt dat je het schroefdraad waar het overheen moet glijden als je m los wilt draaien helemaal schoon maakt met een staalborsteltje en er wat WD40 of misschien siliconenspray overheen doet. Als hier namelijk veel meuk opzit draai je deze moeren muurvast en draai je wellicht je schroefdraad kapot als je forceert. Dit wil je niet, erg vervelend voor het verdere gebruik van je voorvork.
Als je nog meer vragen hebt, kom maar door!
vriendelijke groet, Olivier
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dat achterbrug asgat kun je oplassen en weer slijpen en vijlen tot alle speling weg is. Ook zou na aandraaien van de achterbrug er geen speing meer moeten zitten, omdat die door de rubbers wordt geelimineerd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
ik heb hier nog een hopeloos frame liggen zonder kenteken en achterkant
maar de achterbrug bussen zijn nog goed het zou zonde zijn om dat groene frame van jou te slachten voor die bussen kan je beter een echt sloop frame nemen waar je niks mee kunt zoals die van mij.die bussen kan je idd zo overlassen
als je het frame wilt overnemen moet je het maar even laten weten met 20 euro ben ik al tevreden
gr M
als je het frame wilt overnemen moet je het maar even laten weten met 20 euro ben ik al tevreden
gr M
-
Knalpot
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda C50/C70 fusie
Knalroze Honda Chaly - Locatie: hilversum
- Contacteer:
Top, bedankt voor de reacties.
Ik zie nu pas dat er zoveel respons is op mijn oude bericht.
Het verhaal is opgelost.
Ik heb het rode frame opgelapt en deze is nu zwart.
Achterbrug via marktplaats, voorwiel, hele brommer vervangen.
Speling is weg!
Alles werkt weer en ik ben er best trots op.
Nu nog even duimendraaien voor de keuring.
Blijkt er c70 te staan onder de verf, als het goed is word ie gewoon als brommer gekeurd.
ik ben benieuwd.
nogmaals bedankt
Ik zie nu pas dat er zoveel respons is op mijn oude bericht.
Het verhaal is opgelost.
Ik heb het rode frame opgelapt en deze is nu zwart.
Achterbrug via marktplaats, voorwiel, hele brommer vervangen.
Speling is weg!
Alles werkt weer en ik ben er best trots op.
Nu nog even duimendraaien voor de keuring.
Blijkt er c70 te staan onder de verf, als het goed is word ie gewoon als brommer gekeurd.
ik ben benieuwd.
nogmaals bedankt