Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Niet alleen de hoogte, ook de timing bepaalt of een nok snel is. 041 Nok is origineel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Thomgun
4T-MSB addict
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2

Bericht door Thomgun »

Ik zou mijn blok graag voor de zomer een revisiebeurt geven, dus helemaal splitsen enz. Ik heb hier echter geen ervaring mee, ga ik hem dan nog in elkaar krijgen? Wil ook graag zien hoe zo'n ding er van binnen uit ziet voor als ik nog eens wat moet repareren endergelijke... Heb natuurlijk de beschikking over een Haynes handboek...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

En ik ben een c70 blok aan het splitsen en nu heb ik (als het goed is) alles los gehaald,
Maar nu krijg ik de cater helften niet van elkaar,
Is hier een manier voor? want met de hamer los kloppen wil ook niet.
Jurrien schreef: ↑22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

gewoon heel rustig uit elkaar halen dat blok alles op en rijtje leggen en een voor een iets schoon maken.
dan kan je het zo weer alle maal terug in elkaar zetten als niemand alles door elkaar gegooid heeft.

met een haynes en een part list die je ergens van het internet plukt moet je een heel eind komen.
en anders nog iets als je niet hele maal zeker van je zelf bent kan je altijd foto's maken van hoe je het uit elkaar haalt
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

dan klemt ie of op de pasbussen, of je hebt de bout in de schakelwals laten zitten. (achter zwarte dopje.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Je splitst je blok eigenlijk maar voor 4 dingen: Rotte kruk, gare schakelpennen (soms een gare of kromme schakelvork, maar ik vervang ze echt bijna nooit), gare kickas, kapotte of versleten 3e versnelling. Als het niet kaduuk is, lekker laten zitten. Als het toch open moet, altijd de schakelpennen vervangen. Dat scheelt een berg met schakelen.
Thomgun
4T-MSB addict
Honda Z50A K2

Bericht door Thomgun »

butt head schreef:gewoon heel rustig uit elkaar halen dat blok alles op en rijtje leggen en een voor een iets schoon maken.
dan kan je het zo weer alle maal terug in elkaar zetten als niemand alles door elkaar gegooid heeft.

met een haynes en een part list die je ergens van het internet plukt moet je een heel eind komen.
en anders nog iets als je niet hele maal zeker van je zelf bent kan je altijd foto's maken van hoe je het uit elkaar haalt
zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten die versleten zijn of vaak aan vervanging toe zijn (t'is een c50 semi-driebak)??
Buiten de standaard dingen als pakkingen er oliefilter natuurlijk...
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ja, kijk even in de post boven je laatste post.
Thomgun
4T-MSB addict
Honda Z50A K2

Bericht door Thomgun »

NIX schreef:Ja, kijk even in de post boven je laatste post.
Danku
KiP
postslet

Bericht door KiP »

Mij leek het wel een goed idee om de pakkingen te vervangen, maar dat kan ik beter doen als er wat kapot is dus dat scheelt weer werk :)
Jurrien schreef: ↑22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Camiel schreef:
Kippenverver schreef:Onder je zadel zit een soort lipje, daar zit draad in. Daar draai ik ze altijd aan.
Allright, en die lichten? Geel en wit via spanningsregelaar op de accu en dan naar licht of afsplitsing maken vanaf de spanningsregelaar?
Groen uit je blok is geen massa, en groen uit je draadboom ook niet. Groen/wit is massa.

De groene draad is de plus draad voor je accu op het moment dat je licht uitgeschakeld is. Dus geel(blok) gaat op geel(draadboom), geel(draadboom) gaat op geel(lichtschakelaar). Dan komen er 3 draden uit de schakelaar met prik. Wit-geel(accu) en wit(dimlicht) en bruin (achterlicht en tellerlicht).

De groene draad zit dus op groen van je lichtschakelaar. Op het moment dat licht uit staat voedt niet de gele draad je wit-gele, maar de groene.

De wit-gele gaat naar je gelijkrichter en uit de gelijkrichter komt een rode die op de rode gaat op je draadboom. Die gaat dan naar je contactslot en bij contact-AAN stuurt hij het door via de rood-witte. De rood witte is vervolgens je stroom voor al je accu-systemen. Dus in de koplamp komt je toeter, voorremlicht en neutraallicht erop, en in je frame je accu-plus en het remlichtschakelaartje.

Vervolgens maakt je accu massa met blauw op de groen-witte (massadraad voor alle systemen).

Nu is mijn adem op :D

PS Rood en rood/wit kan ook andersom zijn, weet ik niet zeker
PS Dit systeem is zonder spanningsregelaar, dat is de accu eigenlijk al een beetje.
CB50dude
4T-MSB addict
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(

Bericht door CB50dude »

He bah moet denk ik mijn voorwiel er eens afhalen en de rem bij het asje gaan reinigen hij blijf steken als ik de voorrem hendel loslaat.
En mijn remhevel is bij de bevestiging gebroken dus moet ik een nieuwe gaan halen, en ik wou nog wel op de CD naar school morgen verdorie. :evil:

Waarmee kan ik het beste de binnenkant van mijn rem reinigen?
Honda CoolDriver50
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Met remreiniger.
CB50dude
4T-MSB addict
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(

Bericht door CB50dude »

NIX schreef:Met remreiniger.
Ook voor de baan van de as waar de hevel opkomt?
Honda CoolDriver50
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

NIX schreef:Niet alleen de hoogte, ook de timing bepaalt of een nok snel is. 041 Nok is origineel.
oke, maar ik kan een normale en snelle nok wel herkennen aan de hoogte van de nokken? en een orginele bami nokkenas is het zelfde als een orginele honda 041 nokkenas?
"Horsepower loves the absense of weight"
Plaats reactie