Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
CB50dude
4T-MSB addict
Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :(

Re: Kleine vragen topic

Bericht door CB50dude »

Ben half Eemnes door gecrost met paar drempels, en 2 stukken waar ik topsnelheid reed.
Dus volgens mij moet alles nu weer goed zijn ik had de ketting iets te los.
Honda CoolDriver50
Camiel
4T-MSB addict
Bezit: SS50

Bericht door Camiel »

Volgens het SS-bedradingsschema word de groene draad in het frame aangesloten op de - van de accu; die gaat daarna naar de koplamp en de tellerverlichting. Kan ik dan ook, ipv een aparte massa naar het contactslot te leggen vanuit de bobine en de cdi, deze twee aansluiten op de - van de accu of gaan er dan dingen smelten? Want dan kan ik de wit/rode draad weer gebruiken voor de + van de accu of voor de stopschakelaar, weet niet welke want in het schema staat 2x rode draad en ik heb een rode en een roodwitte ;-)
Honda SS50 125cc 49cc
Erik..
Official HVN procrastinator

Bericht door Erik.. »

Meer een autovraag, maar gezien hier valliant cv ketel experts zitten, zal er iemand mijn volgende vraag wel kunnen beantwoorden.
Is het normaal dat een dieselwagen met stationair toerental nog vrij hard kan doorrijden? In de 1 of 2 snap ik wel. Maar ook als ik in z'n 4 zit, trekt hij zonder gas geven best hard naar de 40kmu (niet vanaf stilstand natuurlijk, maar vanaf ong. 25kmu). Stationair in de 5 gaat rond 50kmu. Stationair wil hij 900 toeren maken, rijdend of stilstaand.
Afbeelding
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Ja, lijkt mij vrij normaal, een dieselmotor heeft behoorlijk wat koppel.. Bij mijn auto wil het eigenlijk alleen op de choke, omdat hij dan iets harder stationair loopt, maar een km of 40 per uur wil dan prima.
Ga heen en vereenvoudig u!
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Camiel schreef:Volgens het SS-bedradingsschema word de groene draad in het frame aangesloten op de - van de accu; die gaat daarna naar de koplamp en de tellerverlichting. Kan ik dan ook, ipv een aparte massa naar het contactslot te leggen vanuit de bobine en de cdi, deze twee aansluiten op de - van de accu of gaan er dan dingen smelten? Want dan kan ik de wit/rode draad weer gebruiken voor de + van de accu of voor de stopschakelaar, weet niet welke want in het schema staat 2x rode draad en ik heb een rode en een roodwitte ;-)

O ja, moet ik dan de witte en gele draad op de spanningsregelaar aansluiten, een draad op de accu + en een op de massa, en dan vanaf de accu aansluiten op de gele draad in de draadboom? Of eerder een draad splitsen vanaf het blok, een op de gele van de draadboom en een naar de plus van de accu.
Honda SS50 125cc 49cc
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Ik zou gewoon even een extra massa punt maken op je frame, daar 2 draadjes aan maken, en van daaruit je massa regelen. Dat is het makkelijkst.
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Wat is de makkelijkste manier daarvoor? Waar kan ik hem dan t beste aan verbinden?
Honda SS50 125cc 49cc
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Onder je zadel zit een soort lipje, daar zit draad in. Daar draai ik ze altijd aan.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Erik.. schreef:Meer een autovraag, maar gezien hier valliant cv ketel experts zitten, zal er iemand mijn volgende vraag wel kunnen beantwoorden.
Is het normaal dat een dieselwagen met stationair toerental nog vrij hard kan doorrijden? In de 1 of 2 snap ik wel. Maar ook als ik in z'n 4 zit, trekt hij zonder gas geven best hard naar de 40kmu (niet vanaf stilstand natuurlijk, maar vanaf ong. 25kmu). Stationair in de 5 gaat rond 50kmu. Stationair wil hij 900 toeren maken, rijdend of stilstaand.
De meeste dieselmotoren regelen het stationaire toerental door zelf gas bij te geven. Jouwes is op 900 toeren geregeld, als hij daar onder komt gaat hij gas bijgeven. Vandaaaar.
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Vroeger met een regulateur die zelf de brandstofpomp bijstelt naar het afgestelde toerental, tegenwoordig electronisch.
Erik..
Official HVN procrastinator

Bericht door Erik.. »

Hoera, lang leve de dieselmotor.
Afbeelding
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Driewerf hoera voor de dieselmotor!
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Kippenverver schreef:Onder je zadel zit een soort lipje, daar zit draad in. Daar draai ik ze altijd aan.
Allright, en die lichten? Geel en wit via spanningsregelaar op de accu en dan naar licht of afsplitsing maken vanaf de spanningsregelaar?
Honda SS50 125cc 49cc
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

ik heb een vraagje,

ik heb op mijn ss50 een bami cilinder kopje zitten, (het onderblok is ori honda) deze werkt prima, maar volgens mij zit er een snelle nokenas in.
ook heb ik er een vervroegend vliegwiel op zitten dus het komt er op neer dat hij veel toeren moet draaien wil je een beetje vermogen hebben. nu vroeg ik me af of er iemand een origineel nokje heeft die even kan opmeten hoe hoog de nokken zijn (dat is toch hoe je kan zien of die snel is?) en mocht iemand een normale nokkenas hebben en een snelle willen ik heb er 2.

alvast bedankt.
"Horsepower loves the absense of weight"
Plaats reactie