Welk motorblok?
Welk motorblok?
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is thijs en ik ben 20 jaar. Vorige week heb ik een rollend honda cd frame gekocht. Het is niet meer in perfecte staat maar dat zocht ik ook niet. De bedoeling is dat ik er een cross mee ga rijden. Nu was mijn vraag of er iemand wat leuke blokken weet. Het liefst zo goedkoop mogelijk en het hoeft maar even mee te gaan. Zelf had ik een blok gevonden dacht dat het van bbs was.De vraagprijs daarvoor was €190,- nieuw. Het moet een compleet blok zijn met een cil inhoud van 70,80 of 90cc. Als je wat weet hoor ik het graag!:)
Mvg thijs
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is thijs en ik ben 20 jaar. Vorige week heb ik een rollend honda cd frame gekocht. Het is niet meer in perfecte staat maar dat zocht ik ook niet. De bedoeling is dat ik er een cross mee ga rijden. Nu was mijn vraag of er iemand wat leuke blokken weet. Het liefst zo goedkoop mogelijk en het hoeft maar even mee te gaan. Zelf had ik een blok gevonden dacht dat het van bbs was.De vraagprijs daarvoor was €190,- nieuw. Het moet een compleet blok zijn met een cil inhoud van 70,80 of 90cc. Als je wat weet hoor ik het graag!:)
Mvg thijs
Re: Welk motorblok?
XL50deSeauje schreef:Wat een leuk initiatief! Daar ga ik zeker geen lid van worden!
Ja een handgeschakeld blok ben ik naar opzoek. Ik ga ze direct even mailen.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
een nog beter plan is, verkoop je rollend honda cd50 frame, koop daarvan een bamicrosser met 140cc blok, en je houdt nog geld over aan het eind..
Ja daar had ik ook al aan gedacht maar daar mag je niet mee deelnemen aan de cross.ciebie schreef:een nog beter plan is, verkoop je rollend honda cd50 frame, koop daarvan een bamicrosser met 140cc blok, en je houdt nog geld over aan het eind..
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
minder cc kan natuurlijk ookThijss schreef:Ja daar had ik ook al aan gedacht maar daar mag je niet mee deelnemen aan de cross.ciebie schreef:een nog beter plan is, verkoop je rollend honda cd50 frame, koop daarvan een bamicrosser met 140cc blok, en je houdt nog geld over aan het eind..
Nee, Hoe meer CC's hoe beterciebie schreef:minder cc kan natuurlijk ookThijss schreef:Ja daar had ik ook al aan gedacht maar daar mag je niet mee deelnemen aan de cross.ciebie schreef:een nog beter plan is, verkoop je rollend honda cd50 frame, koop daarvan een bamicrosser met 140cc blok, en je houdt nog geld over aan het eind..
XL50deSeauje schreef:Wat een leuk initiatief! Daar ga ik zeker geen lid van worden!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
alleen het is jammer dat die cd frampjes niet echt spring proof zijn dan willen ze nog wel eens bij het balhoofd knikken
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
de eventuele zijkapjes en tankschilden zijn ook niet ontworpen daarvoor, evenals de rest van de brommer..butt head schreef:alleen het is jammer dat die cd frampjes niet echt spring proof zijn dan willen ze nog wel eens bij het balhoofd knikken
Ja daar zal ik wel voorzichtig mee moeten wezen. Maar de cd hoeft geen grote sprongen te maken op de zwarte cross baan. Alles haal ik er af en vervang ik voor spullen die kapot mogen zoals de tank. Banden vervang ik voor full cross banden. Het is geen snelheids wedstrijd het gaat er om wie het mooist verkleed is. Maar de reden dat ik voor dit geheel kies is voor het hoge koppel in lage toeren en het mooie geluid. En wie weet als hij het daar overleefd dan wil ik er een kenteken op krijgen daarna. Maar dat zien we dan wel weer:)ciebie schreef:de eventuele zijkapjes en tankschilden zijn ook niet ontworpen daarvoor, evenals de rest van de brommer..butt head schreef:alleen het is jammer dat die cd frampjes niet echt spring proof zijn dan willen ze nog wel eens bij het balhoofd knikken
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Wel beetje zonde om daarvoor een oldtimer Honda te gebruiken, kun je beter zo`n immi dax nemen oid
Maarja ik weet ook niet in welke staat hij nu al is,
Maarja ik weet ook niet in welke staat hij nu al is,
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
kan je niet beter een puch maxi frame pakken. daar een buis tussen het frame lassen en een 125cc pitbike blok onder hangen.
ik praat niet alleen maar poep
- bagheera
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
- Contacteer:
Dood zonde van dat CD frame... Zo komen we wel van dit erfgoed af...
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...
Ja kan ook maar ik ben bang dat 88cc best wel prijzig is. Bami blokken zijn er wel maar ik vroeg mij af of iemand op dit forum weet waar die te koop zijn.rikkieh schreef:Waarom geen honda blok met 88cc? Weet niet hoe duur dit is maar oke. Of gewoon bami.
In zo'n goede staat is hij niet meer. En het blijft wel heel daar (als het goed isbagheera schreef:Dood zonde van dat CD frame... Zo komen we wel van dit erfgoed af...
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Thijss schreef:Ja kan ook maar ik ben bang dat 88cc best wel prijzig is. Bami blokken zijn er wel maar ik vroeg mij af of iemand op dit forum weet waar die te koop zijn.rikkieh schreef:Waarom geen honda blok met 88cc? Weet niet hoe duur dit is maar oke. Of gewoon bami.
In zo'n goede staat is hij niet meer. En het blijft wel heel daar (als het goed isbagheera schreef:Dood zonde van dat CD frame... Zo komen we wel van dit erfgoed af...)
Zo een beetje overal wel
weet niet waar je in de buurt woont?
kijk is op de site van de rovaza bijvoorbeeld