op de foto's mist er een stuk van de carnage, maar dat is mee met iemand die het gaat lassen.

Een paar leuke details vind ik.
Een originele sticker:

En een sticker van de vorige eigenaar

Hij rijd heel goed, maar toch ga ik er wat werk in steken, maar niet zo veel als m'n camino, want zoveel kosten voor een tweede keer doen zie ik niet zitten ^^
Mij doel is hem 80 te doen rijden, met zijn originele cilinder, wat perfect mogelijk is.
Er zijn een paar mankementjes aan de brommer:
1) een paar deuken in de tank, op te lossen door te plaasteren en herpsuiten.
2) De begrenzing voor het stuur zodat die de tank niet raakt, is kapot, deze zal herlast moeten worden.
3) de pikkel hing los, de benodigde veren heb ik reeds liggen.
4) Het achterste deel van de carnage was gescheurd, iemand is bezig met dit te lassen.
5) de velgen moeten wat opgekuist worden
6) de originele uitlaat is er af, en nu zit er een lelijk scooter-alike uitlaatding op.
Men te kopen lijstje:
groen: gekocht rood: te kopen
Uitlaat eindstuk 50 €
Koppelingsplaat 3 x 4 €
Tussenplaat 2 x 6.5 €
Koppelingsveer 4 x 2.5 €
Binnenklepveer 2 x 2.5 €
Buitenklepveer 2 x 3 €
Nokkenas 50 €
Klepgeleider 2 x 7.5 €
Batterij 15 €
Batterijklem 5 €
Nieuwe zuiger 40 €
Uitlaatbocht
Pakkingen
Lagers
Kleppen
Condesator
Standaardveer
De kutuitlaat:

Nieuwe veren voor de pikkel en een nieuwe condensator

17/06/2011
Ok, ik heb de knoop doorgehakt. Hij blijft 90% origineel.
Ik ga een paar kleine dingen aanpassen (uiterlijk en motorisch)
Wat heb ik tot nu toe op mijn gemakje gedaan tijdens m'n pauzes: Achterwiel ontroest (nog geen foto's want is nog niet af), voorlamp hersteld, voorlamphouder hersteld (geen foto(s omdat je het verschil niet ziet op foto's) en de pinkers wat aangepast.
Wat heb ik aan de pinkers gedaan? Simpelweg ze dichter bij de brommer zelf gezet.
Eerst stonden ze er redelijk ver van (rechtse pinker), en na de operatie wat dichter (vond ik strakker).
Tijdens de werken:

Na de werken:

Het voorlicht was meer miserie. Toen ik de cb50 kocht, werd de koplamp samen gehouden door plakband, omdat de boven kant helemaal weggesmolten was (hij had er een mistlamp van een auto in gestoken). Dat heb ik proper opgevuld met polyester en proper afgewerkt. De chromé ring was helemaal geroest, die heb ik opgekuist met chroompoets.
En tenslotte het koplamphuis een likje verf gegeven, tis zo goed als nieuw nu 8)

Updates volgen.
Ben nu bezig met de afwerking van het wiel, en het maken van een contactslot (want het originele was er uit gebeund.)
update 21/06
vandaag onderdeeltjes toegekomen
Uitlaatdemper, batterij, batterijband en koppelingskabel