SS blijft stationair niet lopen..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

SS blijft stationair niet lopen..

Bericht door v1nce76 »

Ik heb al wat aan de carb schroef gedraaid. Nitelife heeft onsteking wat afgesteld. Hij zag toen ook dat vliegwiel was vastgezet.

Die twee bovenstaande dingen hielpen iets maar echt niet genoeg. Vonk ook gechecked, is goed. Vroeg me af wat jullie een lijstje hebben wat jullie aflopen. Wat zou je eerst proberen en wat pas later?

Misschien heeft het er iets mee te maken maar hij heeft ook een nogal kleine hapering tijdens het rijden, het is minimaal maar soms lijkt de motor heel even iets minder vermogen te leveren...

Ideeen? :) Dank!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: SS blijft stationair niet lopen..

Bericht door NIX »

Kleppen stellen, bougiekleur checken, vlotterbak schoonmaken, gewoon toch een nieuwe bougie erin, luchtfilter checken, vonkn de punten erg hard als de motor loopt, etc.

Het helpt als je even meldt wat voor spul er op je brom zit. Cc's doorsnee carb, uitlaat, soort luchtfilter. Onsteking weten we nu.

O, en Nitelife kan echt geen punten stellen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Waarom loopt die nu niet meer stationair? Hij is bij mijn testrit niet uitgevallen en hij bleef zelfs met -5celcius en koude motor goed stationair draaien. Voor dipje in het midden zou je kunnen experimenteren met de clipjes op de gasnaald.
TWD for life!
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Ah bedankt! Daar heb ik wat aan! :)

Ga die dingen maar eens binnenkort checken. Het is een Ori 50 cc blok, Carb ook ori, geen valstroom. Luchfilter is zo een korfding (powerfilter?), uitlaat, geen idee, zwart, klein en de demper heeft ronde hoeken maar ook twee vlakke/platte zijdes.

@ Nitelife. Denk dat we een keer uitgebreidder moeten testen. :) Zowel voor als nadat we gingen sleutelen liep die bij mij 5 van de 10 keer prima stationair. In de praktijk dus wil die op sommige ritjes prima draaien maar als ik lang rij of pech heb dan valt die dus toch af en toe uit. Na dat jij hem afstelde had ik wel gevoel dat het allemaal iets beter ging maar het probleem is er nog steeds..
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

gaskabel gaat soepel?

geen valse lucht?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Oke vince, geen probleem. tussen kerst en oud en nieuw kan ik nog wel een middagje langs komen om te sleutelen. laat maar even horen wat je uitkomt.
TWD for life!
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Tof! Dank. Ik laat het nog even weten en dan kunnen we misschien gelijk ook even die onderdelen er bij pakken. Wie weet is er dan ook minder sneeuw. :)
jorgen_blok1
4T-MSB regular

Bericht door jorgen_blok1 »

v1nce76 schreef:Ah bedankt! Daar heb ik wat aan! :)

Ga die dingen maar eens binnenkort checken. Het is een Ori 50 cc blok, Carb ook ori, geen valstroom. Luchfilter is zo een korfding (powerfilter?), uitlaat, geen idee, zwart, klein en de demper heeft ronde hoeken maar ook twee vlakke/platte zijdes.

@ Nitelife. Denk dat we een keer uitgebreidder moeten testen. :) Zowel voor als nadat we gingen sleutelen liep die bij mij 5 van de 10 keer prima stationair. In de praktijk dus wil die op sommige ritjes prima draaien maar als ik lang rij of pech heb dan valt die dus toch af en toe uit. Na dat jij hem afstelde had ik wel gevoel dat het allemaal iets beter ging maar het probleem is er nog steeds..
Ronde hoeken? Mag ik die eens zien:d
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Ja hoor, kan effe duren voor ik fotos kan maken. Maar misschien kan Niekjes vertellen welk type/merk het is... ? Geloof dat die ook overgespoten is dus of foto veel zegt,..
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Ronde... Hoeken... :D
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Eh jullie snappen hopelijk wel wat ik bedoel. AFgeronde hoeken. Is niet echt boeiend ook verder, echt geen mooie uitlaat of zo. :)
Plaats reactie