huh hoezo?NIX schreef:Dan kom je niet ver aangezien het dan niet vloeibaar is.
Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Oei!ruben schreef:huh hoezo?NIX schreef:Dan kom je niet ver aangezien het dan niet vloeibaar is.
Nou ik snap het nog steeds niet hoor, kun je het niet uitleggen?ciebie schreef:Oei!ruben schreef:huh hoezo?NIX schreef:Dan kom je niet ver aangezien het dan niet vloeibaar is.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik doe een poging. Water van -10 is bevroren. Ik kan mijn hand er dan niet in steken. Tenminste, op deze planeet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
NIX
- chaly addict
Ik denk dat ie dan nog even staat te lekken. Tot ie weer leeg is.
Ow echt? bedankt voor de uitleg nix.NIX schreef:Ik doe een poging. Water van -10 is bevroren. Ik kan mijn hand er dan niet in steken. Tenminste, op deze planeet.
ik had van jou wel verwacht om een grapje ahv een knipoog of sarcasme te kunnen herkennen
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Ik heb t wel is gedaan hoor.......NIX schreef:Ik doe een poging. Water van -10 is bevroren. Ik kan mijn hand er dan niet in steken. Tenminste, op deze planeet.
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
NIX
- chaly addict
Ik doe mijn best. Echt waar.ruben schreef:Ow echt? bedankt voor de uitleg nix.NIX schreef:Ik doe een poging. Water van -10 is bevroren. Ik kan mijn hand er dan niet in steken. Tenminste, op deze planeet.
ik had van jou wel verwacht om een grapje ahv een knipoog of sarcasme te kunnen herkennen
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Het gaat erom waar de slangen op de radiateur zijn aangesloten; DAAR vindt immers de warmtewisseling plaats met de buitenlucht. De koelende vloeistof neemt in dichtheid toe en wil zakken, wat automatisch voor een trek zorgt bij de warm-water aanvoer (bovenin de radiateur). Dus is een natuurlijk proces wat in principe geen pomp nodig heeft, maar een klein beetje tijd. De warmteuitwisseling moet voldoende zijn om een goed circulerende koelvloeistofsysteem te realiseren.Jurrien schreef:Ja, maar daar zit duidelijk hoogteverschil in het watersysteem en het werkt vooral als je rijdt en het water dus sterk gekoeld wordt. Ik blijf sceptisch over het doorlopende water in een automotorblok wat stilstaat.
Met het downsizen van motoren halen we tegenwoordig zo'n 10 keer meer vermogen uit hetzelfde motorblok en toen bleek dat de thermosifonische werking voor het mooie iets te traag op gang komt. De olie pompt namelijk altijd geforceerd rond en zal zijn warmte makkelijk aan het koelwater uitwisselen, maar als het koelwater niet snel genoeg gaat stromen cq. koelt gaat het koken.
Natuurlijk heb je als je stilstaat weinig luchtstroming en zal de radiateur dus slecht warmte uitwisselen onder een warme motorkap. Daar komt de fan om de hoek kijken.
Ander vraagje trouwens; zijn de oliekoelers die op onze monsterblokjes gemonteerd worden uitgerust met een thermostaat?
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
hoop gelul....
antwoord op je vraag is, nee...
rest heb ik niet gelezen.
antwoord op je vraag is, nee...
rest heb ik niet gelezen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
thermostaat, moet je er zelf tussenzetten. (Of bij takegawa in het koppelingcarterdeksel monteren)
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
een thermostaat is voor luie dondersnielspbr schreef:thermostaat, moet je er zelf tussenzetten. (Of bij takegawa in het koppelingcarterdeksel monteren)
gewoon meer gas geven dan is hij eerder warm. en als hij warm is wat minder
maar ik heb ook 4 platen maart geen thermostaat in mijn takikraki koppelings deksel
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.