Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Roelof »

De olie discussie is iets wat zo af en toe weer ter sprake komt, sommige mensen rijden altijd op goedkope olie en hebben nooit problemen. Anderen zweren bij dure olie. Er zijn al vele discussies over geweest zoals:

http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... hilit=5w40

In mijn ogen kun je beter goedkope olie gebruiken en die vaak vervangen dan dure olie waar je te lang mee door rijdt.

Verder kun je met de zoekfuntie ook nog wat topics hierover vinden.
Vervang eerst de bougie!
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Het is meer dat de natte koppelingen van de sterke (lees veel cc) blokken ruzie hebben met de antifrictiedopes die in olie bedoelt voor automotoren zit.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

En die ijn de cheapie actionolie gewoon weggelaten blijkt.

Laat Paul nou eerst een ss-je kopen oid.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

ik heb altijd zodra ik action achtige olie er in gooi dat de koppeling door gaat slippen bij aantrappen, als het blok hoge compressie heeft...

maar dat het verder functioneert.

Ook als er niewe platen in de koppeling zitten.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Paul de Salmiakbal
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Paul de Salmiakbal »

Maar heb ik nou gelijk of niet dat er speciale olie is voor natte platen en dat je die er beter in kan mikken ipv gewone autoolie? Het wordt bevestigd door anderen en in dat andere topic dat hierboven genoemd werd staat het ook...
Of begin ik nu al last van alzheimer te krijgen?
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

er is een verschil tussen theorie en praktijk.

het gaat bij zat mensen altijd goed...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Mikf
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mikf »

Ik heb gister de motorolie vervangen door dunne olie voor de auto, rijd perfect, geen problemen.
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Arrgghh ik ben nog steeds niet verder met mijn stationair problemen. Ik rijd nu al 2 maanden (gebruik hem elke dag en heb het superdruk met school, dus geen tijd gehad om er uitgebreid naar te kijken) met een C die niet stationair wilt lopen en vreemd doet tijdens het rijden. Ik heb vandaag op mijn best proberen mijn carb voor de tweede keer te vlakken (door zoals op het forum beschreven: glasplaat met waterproof schuurpapier en er dan met de pasvlakken overheen totdat ze helemaal vlak zijn) maar het mocht weer niet baten, het lijkt zelfs wel erger geworden. Hij blijft nu ook nog eens soms in de toeren hangen. Ik ben ondertussen op het punt aangeland dat ik terug verlang naar mijn 50cc... Hij mocht dan niet hard gaan, maar in ieder geval reed ie betrouwbaar :(
Óf ik moet iets fout doen bij het vlakken óf er is iets anders onverklaarbaars aan de hand, maar ik weet het echt niet meer. Kleppen, punten, bougie is allemaal al gedaan. Is er anders misschien iemand in de buurt die mij zou kunnen helpen of hebben jullie misschien ideeën over wat ik fout doe/wat ik over het hoofd heb gezien? Ik ben bang dat als ik weer aan het schuren sla er uiteindelijk weinig meer van mijn carb en spruitstuk over zal blijven.
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

ook geen valse lucht bij de gaskabel aansluiting? of op ander plekken? mischien even proberen met remmenreiniger of iets in die richting. (op de carb spuiten als hij draait)
"Horsepower loves the absense of weight"
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Paul de Salmiakbal schreef:
Jurrien schreef:Beste Paul de Salmiakbal, kun je eens ophouden met die verkeerde adviezen?
Mag ik vragen wat er fout is aan mijn antwoord?
Voor zover ik weet hebben brommers en motoren die gebruik maken van een natte platenkoppeling andere olie nodig dan dat auto's gebruiken. Dit is mij verteld door een garagist en ik heb het vaak zat op andere fora gezegd en nog nooit heeft iemand mij erop gewezen dat dat fout zou zijn.
Nou, het is dus fout. Goedkope automotorolie voldoet prima, daar gaan onze koppelingsplaatjes niet van slippen. De praktijk heeft dat geleerd.

Maar ik heb me nu al een paar keer gestoord aan onjuiste dingen die je hier neerzet. Je mag geen water over je cilinder gooien en je moet een gaatje boren aan het einde van een roestgat in de benzinetank? Om maar iets te noemen..
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Rob
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50 1972
CB250T 1978

Bericht door Rob »

Gaatjes boor je aan het eind van een scheur in polyester e.d.
om er voor te zorgen dat het niet verder scheurt, maar dat van die roestplek lijkt mij ook onzinnig...
XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

Wat is de maximale bandenmaat in een zb? 120-90-10 voor, en 130-90-10 achter is net te groot....
Iemand een idee?
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Mandarijn schreef:ook geen valse lucht bij de gaskabel aansluiting? of op ander plekken? mischien even proberen met remmenreiniger of iets in die richting. (op de carb spuiten als hij draait)
Gaskabel aansluiting.. Zou ik niet durven zeggen. Het irritante is dat hij zo onregelmatig loopt dat als je met deo spuit op de bekende plekken en de toeren gaan omhoog, dat net zo goed door dat gekke ding zelf zou kunnen komen. Is er geen andere manier om erachter te komen?
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

XL50deSeauje schreef:Wat is de maximale bandenmaat in een zb? 120-90-10 voor, en 130-90-10 achter is net te groot....
Iemand een idee?
120/90 voor, past dat onder het spatbord?

Ik zou gaan voor 110/80 voor en 120/90 (of 130/70) achter.

(bij een pbr past 120/90weatherman net onder het achterspatbord, is een beetje van de bandenfabrikant afhankelijk)
XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

In dit geval heb ik met Dunlop 120-90-10 voor met 0,3mm speling in het spatbord
Achter de Dunlop 130-90-10 loopt al door het kettingrandje heen, en zit vrij kort op de ketting....
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
Plaats reactie