Mijn ST70(motorkenteken) heeft maar een top van zón 65 km. Moet toch wel minimaal 70 kunnen halen, nietwaar in de originele standaard uitvoering.
Dacht in eerste instantie dat er een verkeerd vliegwiel ( korte tap, 6v, met niks in het vliegwiel) opzat. Dit is blijkbaar wel origineel!
Standaard uitvoering carb op deze fiets, goede compressie, blokje loopt erg mooi, KM stand blokje = 9600 km (ST70E), benzine toevoer is goed
Waar kan dit aan liggen dan?
SS50k1/SS50k3/SS50m(2x)/ST70/GB500TT/XT500/XL600V
Beschikbare snelheid ST70 in standaard en originele uitvoeri
-
C/E
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50ZK3-H, SS50ZK1-AR,SS50ZK1-H SS50MK1-G=verkocht , SS50MK1-D, CL50nt=verkocht, CT70K3=verkocht, ST70E-G2=verkocht, Z50Z-K1, C90NT=verkocht, S90 = verkocht, CB50V=verkocht, TL125K3=verkocht, Z50G, XL600V=verkocht, XT500, XG250=verkocht, Z50J1,GB500=verkocht,XRV650, XTZ750=verkocht , CB500K1
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: Beschikbare snelheid ST70 in standaard en originele uitvoeri
heeft ie nog de originele vertanding?
Loopt er iets aan?
Ik zie dat je allerlei 1cilinder-machines hebt, dan moet je vast ook wat gevoel voor het motorkarakter hebben: voel je of het blokje ergens power mist? Trekt ie bijvoorbeeld lekker door of moet je al snel overschakelen?
Ik zie dat je allerlei 1cilinder-machines hebt, dan moet je vast ook wat gevoel voor het motorkarakter hebben: voel je of het blokje ergens power mist? Trekt ie bijvoorbeeld lekker door of moet je al snel overschakelen?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik zou even beginnen met het stellen van ontsteking en carb en het nakijken van het filter.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
C/E
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50ZK3-H, SS50ZK1-AR,SS50ZK1-H SS50MK1-G=verkocht , SS50MK1-D, CL50nt=verkocht, CT70K3=verkocht, ST70E-G2=verkocht, Z50Z-K1, C90NT=verkocht, S90 = verkocht, CB50V=verkocht, TL125K3=verkocht, Z50G, XL600V=verkocht, XT500, XG250=verkocht, Z50J1,GB500=verkocht,XRV650, XTZ750=verkocht , CB500K1
Heb ontsteking gecontroleerd (opening en timing) en is in orde bevonden.
In het filterhuis zit geen filter!
Vertanding = 14 x 36, origineel voor een ST70 is dat 15 x 38, nietwaar?
Carb opnieuw afgesteld.
Blokje trekt lekker door en loopt nergens aan.
Zo rond de 40 km/h moet ik doorschakelen naar z'n 3. Top is z'on 60 km/h ipv 65 wat ik eerder zei
Misschien morge maar effe carb uitelkaar halen om alle onderdelen schoon te maken.
Daarna weet ik het meer!
In het filterhuis zit geen filter!
Vertanding = 14 x 36, origineel voor een ST70 is dat 15 x 38, nietwaar?
Carb opnieuw afgesteld.
Blokje trekt lekker door en loopt nergens aan.
Zo rond de 40 km/h moet ik doorschakelen naar z'n 3. Top is z'on 60 km/h ipv 65 wat ik eerder zei
Misschien morge maar effe carb uitelkaar halen om alle onderdelen schoon te maken.
Daarna weet ik het meer!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dam'n, die ori woestijnmonkey van mij loopt bijna even hard. 
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
maar die blokken zijn niet te vergelijken he niels. bijna nieuwe 50cc met elektronische ontstekingnielspbr schreef:Dam'n, die ori woestijnmonkey van mij loopt bijna even hard.
toen mijn dax nog 70cc was liep hij 90 (zat wel een 5bak achter inplaats van een 3 bak)
maar met het keuren is mijn st70 dax niet eens op een testbank geweest. hij had wel een papiertje er bij zitten dat het in duitsland een motor was.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
moet toch mininaal 70 kunnen.
Carb al helemaal schoongemaakt, en perfect afgestelt?
zelfde met kleppen en ontsteking...
En hoe zit het met toeren...
ow en denk ook aan de benzine kraan.
Carb al helemaal schoongemaakt, en perfect afgestelt?
zelfde met kleppen en ontsteking...
En hoe zit het met toeren...
ow en denk ook aan de benzine kraan.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
De topsnelheid van mijn ST70 viel me ook behoorlijk tegen.
Na het monteren van een nieuwe 18mm carb haalde ik ook zoiets van 65km/h.
Ik heb op het achterwiel een zo klein mogelijk tandwiel gezet en voor zo groot mogelijk. Maar dit had niet veel effect.
Volgens mij kon ik het blok nog wel sneller maken met een snelle nokkenas en een vervroegend vliegwiel (deze was vast). Maar met 3 versnellingen gaat het blok dan wel flink toeren maken volgens mij.
Daarom ben ik toch maar overgestapt op een motorblokje met meer CC's en dat bevalt heel erg goed.
Ik heb op het achterwiel een zo klein mogelijk tandwiel gezet en voor zo groot mogelijk. Maar dit had niet veel effect.
Volgens mij kon ik het blok nog wel sneller maken met een snelle nokkenas en een vervroegend vliegwiel (deze was vast). Maar met 3 versnellingen gaat het blok dan wel flink toeren maken volgens mij.
Daarom ben ik toch maar overgestapt op een motorblokje met meer CC's en dat bevalt heel erg goed.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
klinkt niet als een ideale tandwielverhoudingBrommeur schreef:De topsnelheid van mijn ST70 viel me ook behoorlijk tegen.
Ik heb op het achterwiel een zo klein mogelijk tandwiel gezet en voor zo groot mogelijk. Maar dit had niet veel effect.Volgens mij kon ik het blok nog wel sneller maken met een snelle nokkenas en een vervroegend vliegwiel (deze was vast). Maar met 3 versnellingen gaat het blok dan wel flink toeren maken volgens mij.