Verschil tussen C310/1 EN C310/2

Hier kun je praten over je honda.
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C310S

Verschil tussen C310/1 EN C310/2

Bericht door Sjaak »

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum, ik zal me even voorstellen.
Ik ben Sjaak en woon in Amersfoort. Jaren terug, dan spreek ik over 1967 had ik zelf een C310S. Ik heb daar altijd veel plezier mee gehad. Hij liep knap hard, ik had de vervroeging vast gezet, en een opvoerset uit Leiden. Daar zat een nieuwe alu kop bij en een nieuwe carburateur, magnesium kleppen en een andere nokkenas en een ander overbrengings tandwiel voor de versnellingsbak/krukas. Bij 95km begonnen de kleppen dan pas te "zweven". :lol:
Uit nostalgie wil ik er weer een hebben, ik voer hem dan niet meer op, maar wil gewoon wat toeren in onze mooie omgeving.
Maar nu mijn eigenlijke vraag, ik zie diverse advertenties van een c310/1 en een 2 type, maar wat zijn de verschillen? Ik wil gewoon een zwarte 310S hebben met het mooiere blok dan van de 310a.
Wie kan me die informatie geven?
Bij voorbaat dank.
Sjaak.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
sarcus
4T-MSB regular

Re: Verschil tussen C310/1 EN C310/2

Bericht door sarcus »

als je wil vliegen dan heb je de 3 nodig :wink:
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sjaak »

sarcus schreef:als je wil vliegen dan heb je de 3 nodig :wink:
En hoe herken ik die dan :?:
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

dat is de belgische versie, met aluminium kop, grotere carburateur, vervroegend vliegwiel, andere nokkenas.

Alles wat jij beschrijft dus. Bijna niet te vinden, net als het losse spul.

Groetjes,
Dennis
''UNOX MAN''
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sjaak »

Dennis schreef:dat is de belgische versie, met aluminium kop, grotere carburateur, vervroegend vliegwiel, andere nokkenas.

Alles wat jij beschrijft dus. Bijna niet te vinden, net als het losse spul.

Groetjes,
Dennis
Bedankt Dennis, is me duidelijk. nu je het zegt was dat spul uit Belgie.
Ik was daar eens op vakantie en zag toen hele ander dingen op de C310S zitten dan bij ons, en ze liepen loeihard, ik kon ze niet bijhouden :mrgreen: Nou dan maar op zoek naar een "gewone" 310S. 8-)
Als ik iets redelijks kan vinden heeft mijn buurman al aangeboden het frame gratis te stralen en te poeder coaten indien het frame niet al te mooi meer is.
Hij heeft een carroserie bedrijf en is autospuiter van zijn vak en heeft de spullen ervoor.
Bedankt allemaal voor de reacties.

Sjaak.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Zijn hele schappelijke gekentekende exemplaren te vinden die mooi op te knappen zijn, alleen de beenkappen is vaak een probleem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

dus probeer er 1 te kopen met beenkappen
''UNOX MAN''
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sjaak »

Dennis schreef:dus probeer er 1 te kopen met beenkappen
Niet echt belangrijk, die beenkappen heb ik er toen als eerste van afgehaald, ik vond die "windvangers" er niet uitzien :lol:
ml03zl
Moderator
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Sjaak schreef:
Dennis schreef:dus probeer er 1 te kopen met beenkappen
Niet echt belangrijk, die beenkappen heb ik er toen als eerste van afgehaald, ik vond die "windvangers" er niet uitzien :lol:
Dat deed dus iedereen, vandaar dat ze niet meer te vinden zijn :wink:
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Beenkappen zijn juist cool, kun je keihard door plassen heen scheuren zodat iedereen om je heen nat word en jij zelf niet.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sjaak »

Brommert schreef:Beenkappen zijn juist cool, kun je keihard door plassen heen scheuren zodat iedereen om je heen nat word en jij zelf niet.
Heb inmiddels een redelijke gave c310s gevonden, met kenteken en met de zeldzame beenkappen 8-)
De buddyseat is niet zo mooi maar die laat ik wel repareren, ik zag op het forum een paar adressen voor reparatie.
Weet iemand toevallig hoe ik de naam "Honda" weer achterop die buddyseat krijg?
Er zit ook nog een megafoon uitlaat op, maar de originele krijg ik erbij.
Een megafoon uitlaat heb ik er vroeger ook op gehad, dat was prachtig maar wel wat te luidruchtig :mrgreen:
Ik ga binnenkort even kijken en zien hoe ik hem dan meekrijg, zal een kennis van me vragen of hij me helpt met vervoer, hij heeft een kleine aanhanger.
Ik ben ook al even aan het rondkijken naar losse onderdelen om er een "3" blok van te maken.
Het zal wel een meerjaren plan worden maar ik houd jullie op de hoogte, evt met foto´s.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Gaaf om te zien dat iemand met nostalgische gevoelens zich bij de hedendaagse probleemjeugd voegt om een oldschool C310 weer ouderwets hard te laten lopen.

Top!
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sjaak »

Edo schreef:Gaaf om te zien dat iemand met nostalgische gevoelens zich bij de hedendaagse probleemjeugd voegt om een oldschool C310 weer ouderwets hard te laten lopen.

Top!
Tja... dat jongensachtige in me gaat er nooit uit hé :mrgreen:
Ik zal die gasten hier uit de buurt eens een poepie laten ruiken met die scootertjes, als ik ze voorbij blaas met mijn Honda (3) :lol:
Arnold Jouke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Arnold Jouke »

Sjaak schreef: Weet iemand toevallig hoe ik de naam "Honda" weer achterop die buddyseat krijg?
Er zit ook nog een megafoon uitlaat op, maar de originele krijg ik erbij.
Classic Covers in Veendam heeft 'm prachtig op mijn SS en C 310 buddy gezet. Ik had er geeneens om gevraagd!
By the way: als ik je anderszins op weg kan helpen met de C 310, geef dan even een gil, ik doe niets liever dan C 310's weer terug op de weg toveren!
In die ruhe liegt der kraft
Plaats reactie