Honda Chaly af, Monkey erbij
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Honda Chaly Project: OKD's binnen
Je hebt ook zoiets van R-design trouwens, zijn ook nog iets goedkoper..
Ga heen en vereenvoudig u!
Ik denk dat diet wel goed komt met de chaly.
nog even over de okd veren deze zijn snel lek omdat het niet de echte okd veren zijn. Ik had overlaatst een 2dehands setje gekocht en dit blihjken wel echte te zijn.
ik heb ze naast de okd veren die van fredsbike komen van een vriend van mij gelegd en het verschil is heel duidelijk merkbaar.
Bij de echte veren is het rubbertje dat de olie tegenhoud veel dikker en de afwerking van de veren is ook heel verschillend.
maarje het gaat toch meer om de looks natuurlek.
veel succes met je chaly project
nog even over de okd veren deze zijn snel lek omdat het niet de echte okd veren zijn. Ik had overlaatst een 2dehands setje gekocht en dit blihjken wel echte te zijn.
ik heb ze naast de okd veren die van fredsbike komen van een vriend van mij gelegd en het verschil is heel duidelijk merkbaar.
Bij de echte veren is het rubbertje dat de olie tegenhoud veel dikker en de afwerking van de veren is ook heel verschillend.
maarje het gaat toch meer om de looks natuurlek.
veel succes met je chaly project
niet het rubbertje bovenaan de veer maar de rubber die in de onderkant van de veer zit(waar die staaf doorgaat) hier zit de olie toch in?
ik zal anders eens fotos maken dan weet je wat ik bedoel
mvg
ik zal anders eens fotos maken dan weet je wat ik bedoel
mvg
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Nou er is weer vooruitgang geboekt met de chaly. Met de OKD's zat de band wel erg dicht tegen het achterspatbord aan en aangezien ik geen zin had om nieuwe veren te kopen, heb ik de achterbrug maar iets aangepast. De voorvorkpoten zijn inmiddels ook verlaagd. Dit is tot nu toe het resultaat.

Ik vond het een beetje onzin om dure offset tandwielen en spacers te gaan kopen, dus heb ik zelf eens het een en ander in elkaar gebeund
Moet allemaal nog even goed worden vastgelast, maar ik denk dat het wel gaat werken.

Ik vond het een beetje onzin om dure offset tandwielen en spacers te gaan kopen, dus heb ik zelf eens het een en ander in elkaar gebeund

-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: Honda Chaly Project: Vorderingen
die tandwielen, is wel riskant denk ik.. je moet wel goed opletten dat ie precies in het midden zit! maar ach, als het een hoop geld scheeld en het werkt prima is het een mooie oplossing!
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
Klopt, heb je gelijk in. Nu zal dat voor het achtertandwiel niet gelden, omdat daar slechts een spacer tussen zit en de aandrijfpunten nog het zelfde zijn gebleven.. Voor het voortandwiel wordt het nog even puzzelen om dat goed gecentreerd te krijgen. We zullen zien:)
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Dat is heel makkelijk, je moet gewoon zien dat je 2 tandwielen hebt met 4 gaatjes erin, voor die borgring zeg maar, die leg je gewoon op elkaar. Dan heb je ze perfect op elkaar. Moet je alleen wel even de onderste rond maken natuurlijk.jeroenhonda schreef:Klopt, heb je gelijk in. Nu zal dat voor het achtertandwiel niet gelden, omdat daar slechts een spacer tussen zit en de aandrijfpunten nog het zelfde zijn gebleven.. Voor het voortandwiel wordt het nog even puzzelen om dat goed gecentreerd te krijgen. We zullen zien:)
Ga heen en vereenvoudig u!
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
mooi gedaan, ik hoop dat je niet een middenkapje in goede staat hebt kapot gezaagd voor die carburateur. 
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
Ja dat met die tandwiel met 4 gaatjes zat ik ook nog de overwegen.. Nog even proberen hoe en wat. En helaas heb ik wel een goed kapje moeten slopen, maar met die originele carburateur kwam ik ook niet echt vooruit
Ach ik stoor me er niet aan en daar gaat het om.
De voorvorkpoten zijn ongeveer 6 cm ingekort, was een beetje op de gok, maar ik vind het wel goed gelukt. Nu maar eens regelen om dit allemaal rijdend te krijgen, zonder schuren en gekke dingen
De voorvorkpoten zijn ongeveer 6 cm ingekort, was een beetje op de gok, maar ik vind het wel goed gelukt. Nu maar eens regelen om dit allemaal rijdend te krijgen, zonder schuren en gekke dingen
Ja, want die kapjes zijn zo mooichaly-dude schreef:mooi gedaan, ik hoop dat je niet een middenkapje in goede staat hebt kapot gezaagd voor die carburateur.
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
Zoals alles op een Chaly.
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
Toch maar weer even wat posten. Op dit moment rijd ie weer en wel met de 4 inch! Past precies
Binnenkort maar eens even beginnen aan dat prutwerk, schuren, stralen, polijsten etc.
filmpje
http://youtu.be/qAQohwID09Q

Ik ben al wel aardig tevreden over het resultaat, blokje loopt alleen nog niet geweldig lekker.. Beetje ontstekingsproblemen, maar daar komen we wel uit.
De stuurhelften wil ik ook nog even naar binnen plooien. Ik hou jullie op de hoogte
filmpje
http://youtu.be/qAQohwID09Q

Ik ben al wel aardig tevreden over het resultaat, blokje loopt alleen nog niet geweldig lekker.. Beetje ontstekingsproblemen, maar daar komen we wel uit.
De stuurhelften wil ik ook nog even naar binnen plooien. Ik hou jullie op de hoogte
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Re: Honda Chaly Project
Wat is het nut van het keihard gasgeven? Het lijkt een beetje alsof het voortandwiel aan het hoepelen is ofzo. Verder leuke mannebromme