Gevraagd: Sleutelhulp

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: Gevraagd: Sleutelhulp

Bericht door h5speedje »

Als de p exact dezelfde bobine heeft als een pc/ps/novio zou ik ook eens de bobine/condensator gaan checken...de condensator zit op de bobine geklonken en mijn ervaring is dat deze condensators vaker kapot zijn dan je lief is..
Dan lijkt het alsof hij te weinig benzine krijgt..
De bobine is vaak niks mis mee behalve dan de bougie kabel zelf die nogal eens doorgeschuurd is tegen het frame maar dat merk je direct als het vochtig weer wordt..

Ehm tuimelaars van de p serie is een probleem aan het worden om er nog aan te komen; dingen zijn van plaatstaal en willen vooral bij weinig olieonderhoud graag in lopen en nemen daardoor de nokkenas mee in hun ondergang...let erop!!
nokkenassen vind je niet meer bij bosjes en niet ingelopen tuimelaars ook niet...
Verder zijn het top motoren...maar eh italie?? mozes kriebel heb je een half jaar de tijd of zo??
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
scholma
4T-MSB beginner

Bericht door scholma »

Beste mensen,

Ik ben inmiddels bijna levensmoe maar ga nog een laatste poging wagen om de P50 Italie-proof te maken. We hebben ontdekt dat hij valse lucht trekt, mogelijk (o.a.) via het rubber tussen de carburateur (oude type) en de motor. Heeft iemand nog een dergelijk rubber liggen, of een tip hoe ik zo'n rubber zelf kan maken (tuinslang, handvat, etc...)?

Ik had inmiddels al besloten een zo vlak mogelijke route te kiezen om bergop meetrappen tot een minimum te beperken :)

Groeten,
Geert
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Plaats reactie