Paul de Salmiakbal schreef:Ja ik was ook al van plan om een 70 kop (OT?) te gebruiken als ik een 85cc neem.
Vind het wel raar dat er op Rovaza een 88cc cilinder staat, maar dat er dan niet bij vermeld word dat je carter daarvoor uitgeboord moet worden..
Mja, dan word het dus een 85cc, niet dat die 3cc veel uit maakt :p
Volgens mij is die 88cc ook wel echt 88cc. Weet het niet zeker, maar bekijk de boring en bereken het, dan weet je het zeker.
Een c90-blok heeft 85cc maar heeft een lange slag, dus dat rijdt heel anders dan zo'n 88cc-cilinder op een 50-blokje.
Paul de Salmiakbal schreef:@Jurrien: Ik was idd van plan om eerst te kijken hoe hij het uit houdt zonder koelertje door een thermostaat te monteren als oliepijlstok.
Zoek even het verschil tussen een thermostaat en thermometer uit en lees dan mijn verhaal opnieuw.
Paul de Salmiakbal schreef:En is het erg not done om een nokkenas met glijlagers te monteren op een high powered blok? Want als ik een OT 70 kop neem dan moet ik een nokkenas met glijlagers hebben. Of maakt het niet veel uit of het kogelgelagerd of glijgelagerd is?
Kan me wel voorstellen dat als het een keer zonder olie loopt om de een of andere reden dat je dan met glijlagers een groter probleem heb dan met kogellagers :p
Je kopje moet sowieso niet zonder olie lopen. En als je geen rare dingen doen gebeurt dat ook niet. Het is onzin om voor een bepaald lagertype te kiezen omdat hij wel eens zonder olie zou kunnen lopen.