Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Guuzz
Frequent 4T-MSB visitor

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Guuzz »

Naja, ze zijn even lang, maar 1tje staat hoger. En ik nam aan dat dat klopt, aangezien dat plaatje dat erover gaat ook 1 inkeping heeft daarvoor. Maar dan zit er iets fout denk ik...
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Guuzz schreef:Naja, ze zijn even lang, maar 1tje staat hoger. En ik nam aan dat dat klopt, aangezien dat plaatje dat erover gaat ook 1 inkeping heeft daarvoor. Maar dan zit er iets fout denk ik...
die houd het klavertje op de plek dat die niet rond kan draaien
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Oooh, dat pennetje, ik dacht aan het schakelpennetjes :lol: Dat klopt ja.
Ga heen en vereenvoudig u!
Victorious
4T-MSB beginner

Bericht door Victorious »

Hallo, weet iemand wat een complete voorvork incl. wiel van een cd50 ongeveer oplevert?
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

hangt sterk af van de staat van de binnen poten.
"Horsepower loves the absense of weight"
bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

Victorious schreef:Hallo, weet iemand wat een complete voorvork incl. wiel van een cd50 ongeveer oplevert?
Hangt er volledig vanaf in wat voorn staat hij is,
-originele lak?
-bussen vork?
-ori spatbord?
enz.
Afbeelding
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Ik heb mijn SS voorvork, met nieuwe binnenpoten, netjes gespoten onderpoten, oren en T-stuk voor 125 euro verkocht. Voor een foto moet je maar even kijken naar de SS van mr chaly.
Ga heen en vereenvoudig u!
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Hey jongens, ik heb een vraagje: ik krijg mijn C maar niet stationair lopend en ik verdenk dat er iets mis zit bij het luchtfilter. Nou keek ik eens op cmsnl en daar zag ik een moertje op het luchtfilter, tussen het filter zelf en het afdek kapje. Nu heb ik deze er ook tussen gedaan (bij mij ontbrak hij) maar erg veel hielp het niet, hij wil alsnog niet gelijkmatig lopen. Ook brult hij plotseling als een beest als ik gas geef? Dus mijn vraag: hoort dit moertje er ook op mijn C tussen en wat zou ik nog meer kunnen controleren?
Ter info: tis een 70 cc met 50 kop en standaard C carb (12 mm?) en sproeier 90.
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Matr schreef:Hey jongens, ik heb een vraagje: ik krijg mijn C maar niet stationair lopend en ik verdenk dat er iets mis zit bij het luchtfilter. Nou keek ik eens op cmsnl en daar zag ik een moertje op het luchtfilter, tussen het filter zelf en het afdek kapje. Nu heb ik deze er ook tussen gedaan (bij mij ontbrak hij) maar erg veel hielp het niet, hij wil alsnog niet gelijkmatig lopen. Ook brult hij plotseling als een beest als ik gas geef? Dus mijn vraag: hoort dit moertje er ook op mijn C tussen en wat zou ik nog meer kunnen controleren?
Ter info: tis een 70 cc met 50 kop en standaard C carb (12 mm?) en sproeier 90.
deed ie het voor je iets aan het luchtfilter veranderde wel goed?
anders even alvast de standaard dingen langs lopen, ontsteking, kleppen en carburateur..
is de sproeier trouwens niet wat aan de grote kant? hoe is de kleur van de bougie?
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Hij deed het goed met 50cc, daarna niet meer. De sproeier leek mij ook groot, maar toen ik gisteren de carb aan het afstellen was kwam ik echt op deze uit (mooi lichtbruine bougie bij vol gas). Dit was met het luchtfilter zonder moertje. De standaard dingen zijn al nagelopen.
Mijn eerste idee was dat met het moertje erop er meer lucht naar binnen zou kunnen, waardoor hij langer stationair kon blijven lopen dan zonder, want als hij uitvalt bij stationair duidt dit er toch op dat hij verzuipt? Maar ik heb de rest van de carb nu afgesteld zonder het moertje en ik ben dus bang dat hij mét veel te arm staat. Ook schrok ik een beetje van het brullende geluid, ik vraag me echt af wat dat is.

edit: mysterieus detail: helemaal koud wil hij wel een tijdje blijven lopen. rara wat is er aan de hand :P
C50L, 1980
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Een kapotte condensator, als deze te warm wordt of verouderd gaat hij kapot. Kijk eens of er vonken tussen de punten zitten
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Ik geloof niet dat er iets mis is met de ontsteking; hij heeft het namelijk altijd goed gedaan voor ik 70cc monteerde en rijden zelf doet hij nog steeds prima. Het enige probleem is echt het stationair lopen en hij stottert hier en daar een beetje bij het optrekken, maar hij boekt hem nog goed en ook is het niet zo dat hij na een lange tijd rijden problemen geeft.
C50L, 1980
Christiaan
4T-MSB addict
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje

Bericht door Christiaan »

Matr schreef:Mijn eerste idee was dat met het moertje erop er meer lucht naar binnen zou kunnen, waardoor hij langer stationair kon blijven lopen dan zonder, want als hij uitvalt bij stationair duidt dit er toch op dat hij verzuipt?

Als hij niet stationair wil lopen krijgt hij volgens mij gewoon te weinig benzine, wanneer hij teveel krijgt gaat hij gewoon hoogtoerig stationair lopen.

prik ook je stationair sproeier even door, daardoor wilde die van mij niet stationair lopen, weet niet of dit bij jou helpt
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Klinkt gewoon als valse lucht. Vlak je carb.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Ik heb mij laten vertellen dat er 2 soorten DH- uitlaten zijn. 1 soort met een soort demper binnenin en een zonder. Een tijd geleden heb ik een C50 opknapper met heel veel onderdelen gekocht, hierbij zat zo'n DH met demper. Deze kan je ontdempen waardoor hij echt als de oldskool DH klinkt. Heeft iemand ervaring met dit ontdempen en kan mij hier wat meer over vertellen ? Mvg
They call it home, i call it house
Plaats reactie