Ik ben vrij handig en leergierig maar zou toch graag voor de eerste keer met iemand die verstand van zaken heeft naar de machine willen kijken, voordat ik de zaak op gevoel ga verprutsen. Enerzijds om het bestaande probleem te tacklen (volgens 4stroke waarschijnlijk iets met de benzinetoevoer / carburateur, ontsteking en compressie zou goed moeten zijn). Anderzijds om een idee te krijgen hoe ik de fiets beter kan leren kennen zodat ik ook onderweg veelvoorkomende reparaties kan oplossen. Ook algemene tips zoals een goed werkplaatsboek om te lezen oid zijn welkom. Alvast bedankt, Geert 0644989956
Gevraagd: Sleutelhulp
Gevraagd: Sleutelhulp
Caio! Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een mooie P50. Drie problemen: 1) Ondanks dat hij naar "nieuwstaat teruggebracht" zou zijn rijdt hij op het moment maar 3 km, waarna hij stotterend tot stilstand komt, 2) Het moment dat ik hem kocht was ongeveer de eerste keer dat ik een brommer van dichtbij zag en 3) Ik wil er binnenkort mee naar Italie rijden
.
Ik ben vrij handig en leergierig maar zou toch graag voor de eerste keer met iemand die verstand van zaken heeft naar de machine willen kijken, voordat ik de zaak op gevoel ga verprutsen. Enerzijds om het bestaande probleem te tacklen (volgens 4stroke waarschijnlijk iets met de benzinetoevoer / carburateur, ontsteking en compressie zou goed moeten zijn). Anderzijds om een idee te krijgen hoe ik de fiets beter kan leren kennen zodat ik ook onderweg veelvoorkomende reparaties kan oplossen. Ook algemene tips zoals een goed werkplaatsboek om te lezen oid zijn welkom. Alvast bedankt, Geert 0644989956
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Gevraagd: Sleutelhulp
Misschien wel handig om in je profiel je woonplaats of regio op te voeren.
(voordat er mensen uit de andere kant van het land reageren)
(voordat er mensen uit de andere kant van het land reageren)
Goeie tip: Ik woon in Utrecht, Zuilen. Ik zocht net in de faq naar een stappenplan om de carburateur schoon te maken maar kon dit niet vinden. Heeft iemand een link voor me toevallig?
Wat een plannen. Jij liever dan ik trouwens. Op een P naar Italië..
In elk geval, je probleem is waarschijnlijk een brandstoftekort. In de carburateur zit een voorraadje brandstof in de vlotterbak en bij jou verbruikt hij dat sneller dan dat het aangevuld wordt. Waarschijnlijk een bijnaverstopte brandstofkraan in de tank of vlotternaaldgat wat vies is. Die dingen moet je even aflopen.
In elk geval, je probleem is waarschijnlijk een brandstoftekort. In de carburateur zit een voorraadje brandstof in de vlotterbak en bij jou verbruikt hij dat sneller dan dat het aangevuld wordt. Waarschijnlijk een bijnaverstopte brandstofkraan in de tank of vlotternaaldgat wat vies is. Die dingen moet je even aflopen.
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Dat lijkt mij ook. Vuiligheid c.q. verstoppingsverschijnselen.Jurrien schreef:Wat een plannen. Jij liever dan ik trouwens. Op een P naar Italië..
Heb je wel je benzinekraan open gezet? (Daar je voor het eerst een brommer in het echt ziet)
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
blijkbaar een euvel bij p'tjes. die van mij had het ook. heeft het nog, de vlotter kamer is zo klein en de vlotter zo fragiel dat het gewoon niet goed af te stellen is, óf hij lekt óf hij trekt de vlotterkamer leeg.
ik heb trouwens nog een hele berg onderdelen liggen voor een p. (wielen spatborden frames blokken)
ik heb trouwens nog een hele berg onderdelen liggen voor een p. (wielen spatborden frames blokken)

Samengevat de meest waarschijnlijke problemen:
- verstopte brandstofkraan: brandstof loopt mooi door tot na het filter en in de vlotterkamer
- verstopte benzinedop: tijdje openen heeft geen effect
- verstopping/vervuiling carburateur: de vorige eigenaar heeft deze ultrasoon laten reinigen, wat het probleem tijdelijk oploste
Mijn gevoel zegt me dat als ik hem ga schoonmaken, dat hij dan wel gaat lopen, maar dat dit een zich herhalende exercitie wordt.
Daarom mijn nieuwe vragen:
- Heeft iemand nog een goed werkende p50 carb liggen?
- Zou het een goed idee zijn om gewoon een hele nieuwe carburateur te kopen, bv: http://www.onlinemcparts.com/products/c ... 44405.html
- Of moet ik eerder de bron van de vervuiling opsporen, omdat anders ook deze nieuwe carb weer gaat verstoppen? Zo ja, kan de bron van vervuiling zitten?
- Zijn er ook andere minder gevoelige carbs die op een P50 passen en die bv een grotere / minder gevoelige vlotterkamer hebben?
- verstopte brandstofkraan: brandstof loopt mooi door tot na het filter en in de vlotterkamer
- verstopte benzinedop: tijdje openen heeft geen effect
- verstopping/vervuiling carburateur: de vorige eigenaar heeft deze ultrasoon laten reinigen, wat het probleem tijdelijk oploste
Mijn gevoel zegt me dat als ik hem ga schoonmaken, dat hij dan wel gaat lopen, maar dat dit een zich herhalende exercitie wordt.
Daarom mijn nieuwe vragen:
- Heeft iemand nog een goed werkende p50 carb liggen?
- Zou het een goed idee zijn om gewoon een hele nieuwe carburateur te kopen, bv: http://www.onlinemcparts.com/products/c ... 44405.html
- Of moet ik eerder de bron van de vervuiling opsporen, omdat anders ook deze nieuwe carb weer gaat verstoppen? Zo ja, kan de bron van vervuiling zitten?
- Zijn er ook andere minder gevoelige carbs die op een P50 passen en die bv een grotere / minder gevoelige vlotterkamer hebben?
PS: Is er een boek waarin het onderhoud van de P50 in meer detail wordt beschreven: oa de procedure van het schoonmaken van een carburateur? Of anders een algemeen werkplaatsboek waarin ik hetzelfde kan leren?
Ik zou niet gelijk mijn uitvlucht zoeken tot het kopen van (dure) nieuwe onderdelen, het is nog niet helemaal zeker dat het wel een brandstof- (en daarmee carburateur-)probleem is. Wat namelijk ook kan is dat er een elektrisch onderdeel ermee stopt als hij op temperatuur komt, ik noem maar iets vreemds. Ook dan sta je na 3 km stil en werkt hij weer na even wachten. En zo zijn er vast nog meer oorzaken te verzinnen. Een brandstofprobleem is het meest waarschijnlijke, dat wel.
Het schoonmaken van een carburateur is volgens mij niet iets wat in een boek staat beschreven. Het is ook niet zo moeilijk. Men neme een carburateur en make hem schoon. Gewoon uit elkaar schroeven en alle aangekoekte benzineresten verwijderen.
Het schoonmaken van een carburateur is volgens mij niet iets wat in een boek staat beschreven. Het is ook niet zo moeilijk. Men neme een carburateur en make hem schoon. Gewoon uit elkaar schroeven en alle aangekoekte benzineresten verwijderen.
http://www.mopedriders.org/html/manuals ... ap50sm.htm
Misschien heb je hier wat aan (beetje hulp uit je buurt
)
Misschien heb je hier wat aan (beetje hulp uit je buurt
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
ik heb alle documentatie wat er te krijgen is voor een honda p50 in een map (100p)
belang bij?
belang bij?

Kleine update: ik ben erachter dat het motorblok 10-15 jaar stil heeft gestaan en nooit is gereviseerd dus heb besloten hem door de 4taktschuur te laten reviseren en de carburateur te laten vervangen door een nieuwere versie. Na het weekend zou hij weer als een zonnetje moeten gaan lopen, maar wordt zeker nog vervolgd...
Heeft Kjell weer wat te doen op een regenachtige zaterdag,...
en zondag om de €'s te tellen
en zondag om de €'s te tellen
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Cromlech
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
succes met meetrappen in de bergen
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
met een p50 naar italie ben je levens moe
ik kan in ieder geval zegen dat je een beetje condietie nodig hebt met alle bulten op te fietsen. mechien ook om een snelheid van 30km/h te halen.
dacht ik dat ik al gek was om met 110cc in die richting te gaan met een beetje op onthoud van een snelle 50cc om daar volgas in de 1e versnelling met een snelheid van 19km/h de bulten op te ploeteren
ik kan in ieder geval zegen dat je een beetje condietie nodig hebt met alle bulten op te fietsen. mechien ook om een snelheid van 30km/h te halen.
dacht ik dat ik al gek was om met 110cc in die richting te gaan met een beetje op onthoud van een snelle 50cc om daar volgas in de 1e versnelling met een snelheid van 19km/h de bulten op te ploeteren
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.