afgebroken sleutel nog in contactslot
afgebroken sleutel nog in contactslot
Hallo,
Mijn sleutel is dus afgebroken in het contact (Skyteam dax), Moet ik dan een nieuw contact aanschaffen of is dit op te lossen? Ik heb nog een reserve sleutel dus een oplossing zonder nieuw contact te hoeven aanschaffen zou heel mooi zijn. Stel nou dat een nieuw contact de enige optie is, hoe krijg ik de oude er dan uit?
Mijn sleutel is dus afgebroken in het contact (Skyteam dax), Moet ik dan een nieuw contact aanschaffen of is dit op te lossen? Ik heb nog een reserve sleutel dus een oplossing zonder nieuw contact te hoeven aanschaffen zou heel mooi zijn. Stel nou dat een nieuw contact de enige optie is, hoe krijg ik de oude er dan uit?
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Re: afgebroken sleutel nog in contactslot
stekkertjes van het contactslot uit de draadboom halen, dan kan je hem er volgens mij gewoon afhalen.
Hoe je die sleutel eruit kunt krijgen geen idee, ik ken wel iemand die al een tijd rijd met een afgebroken sleutel in zijn contact, maarja dat is ook niet een top oplossing
Hoe je die sleutel eruit kunt krijgen geen idee, ik ken wel iemand die al een tijd rijd met een afgebroken sleutel in zijn contact, maarja dat is ook niet een top oplossing
Hoe ver is hij afgebroken?
Ik bedoel kun je het contact nog aan/uitzetten?
Als dat nog lukt , komt het sleuteltje "vrij" in het slot te zitten. Zoek een pincet, een hoedenspeld (of zoiets) een tubetje supelijm en een lampje.
Zet het contact Uit dan de dax plat leggen (op bijv. 2 workmates zodat je er onder kan werken), het klepje van het slot open houden en kijken met het lampje of je het sleuteltje kan zien. Zie je het afgebroken sleuteltje probeer deze dan met de pincet te pakken (als dat lukt heb je mazzel
), lukt dat niet probeer of je sleutel kunt aanraken met de speld, als dat lukt doe dan een klein druppie superlijm (liefst gel)op de speld en duw hem VOORZICHTIG tegen het sleuteltje even vast houden (blazen mag ,voorzichtig, vochtige lucht bevorderd de hechting)
en als de lijm droog is haal je de speld met het sleuteltje er uit. Pak je reserve sleutel laat er eentje bijmaken en je kan weer gaan.
En anders draai je gewoon de chromen ring van het slotje en hij zit los
Doorrijden kan ook want je hebt de reserve nog om te tanken (ik moest mijn slotje uit het zadel slopen), en met de schakelaar op de standaard uitzetten natuurlijk.
Ik bedoel kun je het contact nog aan/uitzetten?
Als dat nog lukt , komt het sleuteltje "vrij" in het slot te zitten. Zoek een pincet, een hoedenspeld (of zoiets) een tubetje supelijm en een lampje.
Zet het contact Uit dan de dax plat leggen (op bijv. 2 workmates zodat je er onder kan werken), het klepje van het slot open houden en kijken met het lampje of je het sleuteltje kan zien. Zie je het afgebroken sleuteltje probeer deze dan met de pincet te pakken (als dat lukt heb je mazzel
en als de lijm droog is haal je de speld met het sleuteltje er uit. Pak je reserve sleutel laat er eentje bijmaken en je kan weer gaan.
En anders draai je gewoon de chromen ring van het slotje en hij zit los
Doorrijden kan ook want je hebt de reserve nog om te tanken (ik moest mijn slotje uit het zadel slopen), en met de schakelaar op de standaard uitzetten natuurlijk.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ik zou zeggen zoek 2 dunne dingen en probeer hem er uit te peuteren
als dat niet wil een contactslot kopen a 15 euro
als dat niet wil een contactslot kopen a 15 euro
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Dan heb je dus wel 2 sleutels nodigeen contactslot kopen a 15 euro
Voor een skyteam setje (stuur, contact & zadel) ben je al snel € 39,50 kwijt

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik krijg een restant er meestal met een kromme veiligheidsspeld wel uit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Hij is net voor de kartels afgebroken, als ik het handvat van de sleutel er in steek kan ik het contact nog steeds bedienen. Dit lukt ook met een schroevendraaier o.i.d. Het restant zit er dus nog in. Ik zal even kijken vanavond of het lukt met een pincet, paperclip of lijm.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik houd jullie op de hoogte.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
geen lijm gebruiken, dat werkt zeker niet.
-
cd50-h
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: zero
figuurzaagje in tweeen breken en als weerhaak gebruiken. zo heb ik al heel wat sleutels eruit gekregen.
Come ride with us
Mij bij een hangslot wel gelukt,gebruik ik nu nog steedsgeen lijm gebruiken, dat werkt zeker niet.
(wel direct een sleuteltje bij laten maken)

-
edho
- 4T-MSB addict
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
slot demonteren, zet hem met de rest van de sleutel in de neutraalstand zodat de sleutel er uit kan.
Spuit wat wd40 in het slot. laat 5 minuten inwerken. Pak het slot op en tik het ondersteboven op een houten oppervlakte (balkje of zo) dan tik je de halve sleutel er met het grootste gemak uit.
Spuit wat wd40 in het slot. laat 5 minuten inwerken. Pak het slot op en tik het ondersteboven op een houten oppervlakte (balkje of zo) dan tik je de halve sleutel er met het grootste gemak uit.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Ja ja, gelukt!
ik heb het slot gedemonteerd, waarbij ik puur alleen het huis+cilinder, uit het frame heb gehaald. Door het kleine goudkleurige lipje (links in het midden van foto 1) in te drukken aan de achterkant van de cilinder, kan de cilinder in zijn geheel uit het huis worden geduwd. Nu kan met een klein voorwerp (ik heb een kraspen gebruikt) het sleutel restante uit de cilinder worden gehaald. Hierbij heb ik wel eerst het klepje gefixeerd met een inbussleuteltje.

ik heb het slot gedemonteerd, waarbij ik puur alleen het huis+cilinder, uit het frame heb gehaald. Door het kleine goudkleurige lipje (links in het midden van foto 1) in te drukken aan de achterkant van de cilinder, kan de cilinder in zijn geheel uit het huis worden geduwd. Nu kan met een klein voorwerp (ik heb een kraspen gebruikt) het sleutel restante uit de cilinder worden gehaald. Hierbij heb ik wel eerst het klepje gefixeerd met een inbussleuteltje.
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Mooi dat het is gelukt 
Goed man!!
en nu snel naar de sleutelboer
en nu snel naar de sleutelboer

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zet hem nu maar weer in elkaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.