Mr. Oizo stelt zich voor

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor

Mr. Oizo stelt zich voor

Bericht door Mr. Oizo »

Omdat ik sinds vandaag officieel Honda Dax bezitter ben wordt het nu toch tijd mezelf eens voor te stellen. :D

Ik ben Bob, bouwjaar 1978 en wonend in Berkel en Rodenrijs met vrouw en 2 zoons.

Nu het interessante deel:

Ik heb vandaag bij Jan in Woerden de oranje Honda Dax opgehaald. Op de site staat dat het een ST50 uit 1978 is. Daar mag hij wel op lijken, maar het frame is toch echt van een CT70 uit 1970. Hij is verre van origineel, maar dat maakt mij niet uit, ik ben niet echt een originaliteitsfreak. Het blok wat eronder zit is 124cc, tenminste, dat staat op de cilinder. Het motornummer begint met ZS, zal dus wel Zong Sheng ofzo zijn.
Op de terugweg ben ik gelijk maar langs de RDW in Schiedam gereden (tot 12:00 kun je langs zonder afspraak) en 3 kwartier later stond ik met een tevreden gevoel weer buiten. Wel 100 euro armer... :( Nu even een paar dagen wachten op de kentekenpapieren en we kunnen rijden! 8-)

Ik zal morgen proberen wat foto's maken en posten. Nu loop ik wat lastig vanwege een terugslag van de kickstarter... :roll:

Gegroet. :D
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Mr. Oizo stelt zich voor

Bericht door NIX »

Mooi, een rijder erbij. En die kickstart met een beetje beleid naar beneden duwen. Ga je rammen dan ramt ie terug, maar dat wist je al.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Welkom,

Berkel.... kunnen we mooi een keer met mooi weer afspreken om een stukkie te touren :D Ik woon in de buurt van Dordrecht en is dus aan te rijden.

Kom maar op met de foto's zou ik zeggen.
To 5.0
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Zwarte Skyteam Dax 2009, Ford Mustang 1988 GT, Ford mustang 1971 Grande, Ford LTD Crown Victoria Country Squire 1990, Lincoln mark VII 1991 en een fiets.
Contacteer:

Bericht door To 5.0 »

Welkom Mr Oizo,

Gaaf dat je een oranje Dax hebt gekocht en zeker dat hij door de keuring is gekomen!
Ik rij op woensdagavond als het goed weer is vaak op mijn brom Dax naar Berkel vanaf Den Haag om een vriend te helpen met de opbouw van zijn Oldmobile convertible uit 1964 in zijn loods daar.
Leuk dat randstad er weer een 4 takter erbij heeft!
FOTOOOOOOOO'S!

Veel plezier er mee,
Tom, bouwjaar 1963.
How can you win if you don't play?
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr. Oizo »

Zo, bedankt voor het warme welkom! :D Met iets vertraging zijn hier dan toch de foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij is dit CT70-specfiek:
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet het er nu onder het zadel uit:
Afbeelding

Hier moet ik dus ook maar wat aan doen. :? :lol:

Fabrikaat van de uitlaat:
Afbeelding

:lol:

Ik ben er inmiddels al wel achter dat het blok bij Daxtuning.de vandaan komt. Daar eens navragen wat de exacte specs ervan zijn.

Nu heb ik gelijk een paar vragen:

Iemand enig idee waarom er vonken van mijn spanningsregelaar afkomen als de behuizing in contact komt met het frame? Ik heb het momenteel even zo opgelost, maar dat is natuurlijk maar een lapmiddel:
Afbeelding

En er zit een nieuw (Chinees) zadel op de Dax. Deze valt uiteraard niet in de originele vergrendeling. Zijn er meer mensen met dit 'probleem' en hoe hebben jullie dat opgelost? Als dat met een foto kan, graag! :D
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Je spanningsregelaar moet massa maken om goed te werken. Je moet hem dus goed vastschroeven. wat je nu doet is je spanningsregelaar frituren. Hij raakt ook de warmte kwijt aan het frame als hij vastgeschroefd hebt, nu is hij juist zowel qua stroom als qua hitte lekker geisoleerd en gaat ie kaduuk en werkt hij niet. Ik vermoed dat het loshangende oogje ook op een massa geschroefd moet worden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61

Bericht door Monkeymadness »

dit is eigenlijk ''het'' kenmerk van de ct70:

Afbeelding

dat nokje daar hangt een kabel achter, waarmee je met de linkerhandle aan het stuur de achterrem kunt bedienen. daar heb je wel een ander achter rempedaal voor nodig, 1 die uit 3 delen bestaat:
Afbeelding
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr. Oizo »

NIX schreef:Je spanningsregelaar moet massa maken om goed te werken. Je moet hem dus goed vastschroeven. wat je nu doet is je spanningsregelaar frituren. Hij raakt ook de warmte kwijt aan het frame als hij vastgeschroefd hebt, nu is hij juist zowel qua stroom als qua hitte lekker geisoleerd en gaat ie kaduuk en werkt hij niet. Ik vermoed dat het loshangende oogje ook op een massa geschroefd moet worden.

Bedankt, maar dan vrees ik toch dat er iets niet goed is aangesloten. Er staat spanning op de behuizing van de spanningsregelaar, dat is volgens mij niet zoals het hoort. :?

Als ik de spanningsregelaar aan het frame heb vastgemonteerd en de motor stationair draait is de spanning die ik op de accupolen meet minder dan 12V en als ik wat gas geef wordt deze nog minder. Als ik de spanningsregelaar vrij van het frame laat hangen is de spanning die ik meet bij stationair al meer dan 12V en hij wordt hoger als ik gas geef. Dus zoals het hoort. Ik ga maar proberen een bedradingsschema te achterhalen, aangezien er een nieuwe kabelboom in ligt (deze volgens de documentatie die ik bij de Dax heb gekregen.

@ Monkeymadness: Bedankt voor de tekening! 8-)

Edit: Draadboomschema's gevonden in de FAQ's. Geweldig forum dit! 8-) 8-) 8-)
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr. Oizo »

Goed, ik heb net weer eea gemeten en ik heb dit schema erbij gebruikt:

Afbeelding

Bij mijn 4-pins spanningsregelaar is er een verbinding tussen de pin van de witte draad en de behuizing van de spanningsregelaar. Dit klopt dus niet. Heb ik nu een nieuwe spanningsregelaar nodig? :?
Ronaldo
4T-MSB addict
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Heb je toevallig een elec.starter of niet?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Ronaldo schreef:Heb je toevallig een elec.starter of niet?
Dat blok heeft geen e-start. (zie foto's)
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr. Oizo »

Nope, zit er inderdaad niet op. Er is wel bedrading voor aanwezig in de kabelboom.
Ronaldo
4T-MSB addict
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

nielspbr schreef:
Ronaldo schreef:Heb je toevallig een elec.starter of niet?
Dat blok heeft geen e-start. (zie foto's)
Was te lui om weer ff naar boven te scrollen.
Mr. Oizo
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Mr. Oizo »

Eric schreef:Dan zie je wit maar als groen en groen maar als wit als die niet is aangesloten aan je huis. Gewoon even kijken hoe dat uit komt.
Dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik had echter al een nieuwe spanningsregelaar besteld en hiervan kwamen de aansluitingen wel overeen met de kabelboom. Ik heb deze nu dus gemonteerd en alles werkt nu zoals het zou moeten! :D

Iedereen bedankt voor het meedenken! 8-)

Aangezien dit niet meer bij voorstellen hoort zal ik een nieuw topic aanmaken in Plofpony's. :wink:
Plaats reactie