Ok, het keuren is tegenwoordig een stuk makkelijker geworden, maar geld dit ook voor motoren. Ik heb hier al een hele tijd een C70 framepje op zolder liggen, redelijk hard en goed te restaureren. Maar voor ik hier tijd en moeite in ga steken wil ik graag wel wat weten.
Helaas zitten er geen papieren bij dit frame, en ontbreekt de (waarschijnlijk) Engelse kenteken plaat ook. Ik heb al meer dan eens een poging ondernomen om bij de DVLA nieuwe papieren op te vragen, helaas ging dat niet omdat daar niks op VIN gesorteerd is, maar op kenteken, en ze dus niets konden vinden.
Zou het nu wel lukken om een C70 zonder papieren te keuren, met bijvoorbeeld een bouwjaar lijst? Of wil de RDW toch graag de oude papieren zien?
Wie heeft hier ervaring mee?
Keuren
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: Keuren
De RDW wil weten of hij nog ergens op kenteken staat zodat zij hem afmelden of bewijs dat hij is afgemeld. Bart had laatst een motor zonder papieren die oud genoeg was met het verhaal dat ie al 20 jaar in NL stond te staan wat blijkbaar geaccepteerd werd. je kunt ook kijken of de C70 in de Europse database staat. Je kunt ook Honda Eu bellen, gewoon om het geprobeerd te hebben. Soms heb je mazzel. Ikzelf loop nog even liever niet het risico dat ik met iets onkeurbaars aankom, maar blijkbaar lukt het somss toch.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik zit met precies hetzelfde, ook een engelse c70 zonder enige historie die toch een brommer moet worden..
ik heb her en der gelezen dat het geen probleem moest zijn als ik gewoon wat c50 en c70 informatie mee zou nemen maar ik ben toch wel benieuwd.. of het wel of niet mogelijk is
ik heb her en der gelezen dat het geen probleem moest zijn als ik gewoon wat c50 en c70 informatie mee zou nemen maar ik ben toch wel benieuwd.. of het wel of niet mogelijk is
-
houtie
- Frequent 4T-MSB visitor
Zie de link van de DVLA in Engeland.
Hier kan je kostenloos een Certificate Of Permanent Export aanvragen.
Deze dient als vervanging van je originele V5 document.
http://www.direct.gov.uk/en/Diol1/DoItOnline/DG_4017656
Veel plezier met opvragen!
Hier kan je kostenloos een Certificate Of Permanent Export aanvragen.
Deze dient als vervanging van je originele V5 document.
http://www.direct.gov.uk/en/Diol1/DoItOnline/DG_4017656
Veel plezier met opvragen!
ST50 / ST50G / CM91 (ook diverse te koop !)
-
NIX
- chaly addict
Ik wil dat best eens met een onduidelijk C70 framepje van hier proberen, maar moeten ze hem dan niet ook kennen, daar? Ik heb dit een jaar geleden met een dikke harrie gedaan, en na nabelen wisten ze vertellen dat hij al door het onderzoek was gekomen en mijn certificat op de post was. Ze lijken het dus niet zomaar op te sturen.
Had je een engelse kentekenplaat (of een oud taxplaatje waar dat kenteken opstond) erbij of enkel een framenummer? Mijn ervaring met die gasten is dat het lastig wordt met enkel een framenummer.NIX schreef:Ik wil dat best eens met een onduidelijk C70 framepje van hier proberen, maar moeten ze hem dan niet ook kennen, daar? Ik heb dit een jaar geleden met een dikke harrie gedaan, en na nabelen wisten ze vertellen dat hij al door het onderzoek was gekomen en mijn certificat op de post was. Ze lijken het dus niet zomaar op te sturen.
-
NIX
- chaly addict
Van de dikke harrie had ik het kentekennummer weten te achterhalen (Eucaris). Dat was dus mazzel. Ik had er verder helemaal niets bij. Vandaar dat ik denk dat je toch het kenteken moet zien te achterhalen. Maar als dat niet nodig is, dan heb ik uiteraard mijn oren open staan.