Hallo mensen,
Ik zat eraan te denken een 70cc blokje op mijn C50 te leggen en daarnaast nog het geheel te spuiten.
Spuiten kom ik zelf wel uit, alleen nu vroeg ik mij af of er iemand is die ervaring heeft met een 70cc blokje op een C50 leggen?
Denk aan kabelboom aansluiten (juiste aansluitingen aanwezig?), tandwielen, koppeling (heb nu semi automaat), etc.
Heb momenteel een compleet originele C50 (motorisch) met originele kabelboom (6V).
C50 makeover
-
HvanAsseldonk
- Frequent 4T-MSB visitor
C50 makeover
Honda C50 '73Theo M:
Whahaha, wijven en auto's... dan gaat er altijd wel iets mis.
XorireX:
Was het een vrouw dan?
LeeM:
Er ging toch iets mis...
-
HvanAsseldonk
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: C50 makeover
Heb ik dan niet ook een nieuwe carb nodig? Of ben ik dan met een nieuwe kop + zuiger klaar?
Honda C50 '73Theo M:
Whahaha, wijven en auto's... dan gaat er altijd wel iets mis.
XorireX:
Was het een vrouw dan?
LeeM:
Er ging toch iets mis...
-
Thomgun
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Volgens mij moet het met een originele ook wel lukken...
Al zou hij dan beter lopen met een grotere...
En bij een bamiblok krijg je toch ook geen grotere carb, dus
als hij te klein is voor een 70cc cilinder, dan ook voor een 70cc blok...
En bij een bamiblok krijg je toch ook geen grotere carb, dus
als hij te klein is voor een 70cc cilinder, dan ook voor een 70cc blok...
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
Nieuwe carb hoeft niet, sterker nog, je hoeft ook geen nieuwe cilinderkop. Gewoon een 70cc setje met zuiger voor 50-kop en je kan knallen. Vroeger deed iedereen dat.HvanAsseldonk schreef:Heb ik dan niet ook een nieuwe carb nodig? Of ben ik dan met een nieuwe kop + zuiger klaar?
Hee droptoeter!
Niet. Loopt niet beter. Alleen sneller.Thomgun schreef:Volgens mij moet het met een originele ook wel lukken...
Wel. Maar niet omdat het beter loopt. De reden is dat je met een grotere carburateur de grotere cilinderinhoud benut en er meer vermogen uit haalt.Thomgun schreef:En bij een bamiblok krijg je toch ook geen grotere carb
Een carburateur kan niet te klein zijn.Thomgun schreef:dus als hij te klein is voor een 70cc cilinder, dan ook voor een 70cc blok...