Gewoon nemen welke jij het mooiste vind.
persoonlijk vind ik een verlengde achterbrug niet mooi op de dax, +0 gaat nog wel,
Nieuwe achterbrug immi dax.
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Re: Nieuwe achterbrug immi dax.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
kwa veren is het geen probleem, ketting en remstang moet je inderdaad verlengen.rikkieh schreef:verlengd leek me ook niet echt heel praktisch, meteen nieuwe remstang, ketting en volgens mij loop je ook te kloten met je veren?
maar, die van OORacing is qua kwaliteit wel goed? De bussen rammelen niet na 500km zoals bij mn standaard brug?
de standaard bussen van je achterbrug rammelen omdat er goedkope rommel van china in zit.
ik heb er zelf honda bussen in gezet, en die rijden heerlijk en blijven heel, ook met 140cc en het rijd veel beter
Want wil je een andere achterbrug voor het oog, of omdat je oude zo instabiel is vanwegen de bussen?
en OORacing is wel redelijk goed dacht ik.
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
Ik heb er gewoon c50 bussen in zitten.rikkieh schreef:Beetje van beide. Heb al een x die bussen vervangen maar deze rammelen weer.
Was toen naar loef gegaan, kreeg eerst cylonblokken mee van een c..die paste volgens mijn monteur niet ( Ik vertrouw m wel, vroeger c gehad..nu vrachtwagen monteur..) toen terug, kreeg ik een setje naaldlagers mee. Die pastte wel..alleen ze rammelen alweer.
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
gewoon die cylon bussen, zijn gelijk aan de originele bussen, ik weet niet meer zeker of mijn middenbus erin zit, bij Bart/Chaly-dude zit die er niet in, en dat gaat goed.rikkieh schreef:die cylonblokken?
Moet je dan die middenbus eruit laten ofzo? Want die kerel bij loef zei dat die middenbus er persee in moest....
Ik heb mijn china bussen ook vervangen door originele honda bussen:
http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... ilentblock
Ze zitten er nu ruim 1250 km in en zitten nog perfect, tevens heb ik toen dat kleine tussen busje, van ongeveer rond 10, er in gelaten. Ik heb toen met een zaag de buitenste bus doorgezaagd (heel netjes en rustig zagen, alle tijd nemen is belangrijk) en de nieuwe erin geperst met een bankschroef alsmede twee doppen over de bussen om deze niet te beschadigen. Ja je hebt dan een redelijk brede bankschroef nodig.
p.s: Een verlengde achterbrug op een Dax is onzettend lelijk. (mening)
http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... ilentblock
Ze zitten er nu ruim 1250 km in en zitten nog perfect, tevens heb ik toen dat kleine tussen busje, van ongeveer rond 10, er in gelaten. Ik heb toen met een zaag de buitenste bus doorgezaagd (heel netjes en rustig zagen, alle tijd nemen is belangrijk) en de nieuwe erin geperst met een bankschroef alsmede twee doppen over de bussen om deze niet te beschadigen. Ja je hebt dan een redelijk brede bankschroef nodig.
p.s: Een verlengde achterbrug op een Dax is onzettend lelijk. (mening)
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!
Als ze er zo makkelijk eruit gaan dan is het logisch dat er speling op de brug zit.
De nieuwe lagers moet je er met een klein laagje vet met een bankschroef of pers inpersen.
De nieuwe lagers moet je er met een klein laagje vet met een bankschroef of pers inpersen.