Onlangs van brommer gewisseld en ben nu in het bezit van een belgische ot dax, met onaangepaste 6v kabelboom. Hieronder zit een 12v motor en alles is verbonden met een verloopstekker. Enigste probleem is dat geen van de lichten het doen, noch de claxon of pinkers of remlicht
Vandaag wil ik dit probleem de wereld uit helpen. Maar na wat onderzoek van de wiring diagrams stel ik met toch wel wat vragen aan dat verloopstuk.

Het grote probleem is dus dat de switch van de lichten drie standen heeft en daarvoor nood heeft aan groen-roze-geel van de 6v motor (de switch is nr 11). Ik snap niet hoe 2 kabels (wit=voeding accu en geel=licht) van mijn 12v motor die 3 kabels kunnen vervangen. Ook vraag ik me af hoe en waar in de wiring diagram de regulator moet komen. Op de plaats van dat rode plaatje (nr 15) komt de witte kabel toe en gaat de rode weg nr batterij, en een massa kabel is ook geen probleem, maar waar moet ik de gele aansluiten? En hoe los ik het verdwijnen van de roze kabel op? Want indien die niet is aangesloten heb ik geen standlicht meer.
Een 12v kabelboom is ook niet echt een optie want die zou ik dan helemaal uiteen moeten halen om te doen passen met die schakelaars op de koplamp enzo.
Verder vroeg ik me af of de pinkerdoos moet vervangen worden omdat dit nog een 6v exemplaar is.
Mvg