12v blok met 6v kabelboom adhv verloopstuk

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
tdr
4T-MSB beginner

12v blok met 6v kabelboom adhv verloopstuk

Bericht door tdr »

Hallo,

Onlangs van brommer gewisseld en ben nu in het bezit van een belgische ot dax, met onaangepaste 6v kabelboom. Hieronder zit een 12v motor en alles is verbonden met een verloopstekker. Enigste probleem is dat geen van de lichten het doen, noch de claxon of pinkers of remlicht :)

Vandaag wil ik dit probleem de wereld uit helpen. Maar na wat onderzoek van de wiring diagrams stel ik met toch wel wat vragen aan dat verloopstuk.

Afbeelding

Het grote probleem is dus dat de switch van de lichten drie standen heeft en daarvoor nood heeft aan groen-roze-geel van de 6v motor (de switch is nr 11). Ik snap niet hoe 2 kabels (wit=voeding accu en geel=licht) van mijn 12v motor die 3 kabels kunnen vervangen. Ook vraag ik me af hoe en waar in de wiring diagram de regulator moet komen. Op de plaats van dat rode plaatje (nr 15) komt de witte kabel toe en gaat de rode weg nr batterij, en een massa kabel is ook geen probleem, maar waar moet ik de gele aansluiten? En hoe los ik het verdwijnen van de roze kabel op? Want indien die niet is aangesloten heb ik geen standlicht meer.
Een 12v kabelboom is ook niet echt een optie want die zou ik dan helemaal uiteen moeten halen om te doen passen met die schakelaars op de koplamp enzo.

Verder vroeg ik me af of de pinkerdoos moet vervangen worden omdat dit nog een 6v exemplaar is.

Mvg
Guuzz
Frequent 4T-MSB visitor

Re: 12v blok met 6v kabelboom adhv verloopstuk

Bericht door Guuzz »

Over wat voor 12v blok gaat het hier? CDI ontsteking?
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: 12v blok met 6v kabelboom adhv verloopstuk

Bericht door h5speedje »

het enige wat die tussendraadboom doet is de stekker voor de cdi..rest loopt gewoon 1 op 1 door....
maar je zult dus wel een spanningsregelaar er bij in moeten bouwen andere branden de lampen meteen door..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Plaats reactie