Ik denk dat je toch beter af bent als je een 70cctje monteert op een 50 honda kopje, en daar een 17 of 19mm carburateurtje op miepen,
Dan heb je denk net genoeg vermogen om leuk vooruit te komen, Okee je haalt er geen 75 meer mee, maar je kan wel wat, zieje...
Hier in de buurt rijden allemaal van die vespaatjes, 'gewone' scooters, derbi's en nog oude MT's en zo nu en dan een oldtimer kreidler of whatever.
Geen dikke viertakt gezien, behalve m'n bakbroem.
Over het algemeen merk ik dat agenten wat gemoedelijker worden naar mate ik 'ouder' wordt.
(of ik kan beter met ze omgaan...?) afijn, komt er op neer als ik vertel dat ik er ook mee naar schotland ben gegaan, en er zo nu en dan spullen mee vervoer, en ik toegeef dat ik wel het blok een beetje sneller heb gemaakt om nog vooruit te komen. Dan vinden ze het al snel goed.
Ook de helm-plicht-uitzondering regel heb ik maar gelamineerd bij me, en doet zo nu en dan een agent verbaasd kijken...
En ze vinden het allemaal wel mooi, je ziet ze een beetje dromerig voor hun uit staren als je vertelt dat het toch wel een heerlijk vrij gevoel is, zo te rijden.
Zoals je weet rij ik er met 125cc onder, en schotland heuvel op moest ik terug naar 2e versnelling. Dat was geen berg, gewoon een lange heuvel.
Dus die cc-tjes zijn goed besteed! met gewoon rijden op de weg doe ik er opzich wel relaxed mee, 60 is hard.
In drukker gebied doe ik dan ook gewoon rustig.
Kortom, ik zou er niet meteen 50cc 2takt onder gooien, kijk eerst eens aan hoe er mee omgegaan wordt als je er zelf wat rustiger mee rijd misschien. 'k denk dat het wel meevalt! En als je dan toch een keer echt gecontroleerd wordt, kan ie niet op de rollenbank, dat weet je, technisch onderzoek dan? Dan kom je al snel bij de wat hoger opgeleide agenten terecht, welke vaak ook wel wat beter willen luisteren naar je verhaal.
Als je met 50cc opgevoerd rijd klinkt het al gauw irritant, alsof je hard WIL gaan. Terwijl je C90 blokje ook wel rustig kan ploffen, alsof er niks aan de hand is.
En al krijg je een keer een bekeuring binnen... So what?
Ja het is een keer 'zonde' van geld, maargoed, je zegt zelf al: ik wil graag met 4takt rijden, en wel een beetje vermogen ter beschikking hebben.
Ik zou het voor lief nemen, in iedergeval tot je bak MOTO af is
Ohja, ik kom nog eens die linker motorlaars en motorhandschoenen ophalen, misschien kunnen we meteen wat babbelen over je stuurstang!
Bart