Ik zit met volgend probleem: Tijdens een ritje met mijn motosinga schakelde ik terug op een steile helling waarna hij begon te sputteren en te schokken en als ik gas gaf, begon hij te verzuipen. Dit ontstond van het ene moment op het andere. Nu probeer ik mijn probleem van het onregelmatig draaien (hij draait alsof de choke met warme motor openstaat) te vinden, maar ik vind het dus niet. Als ik hem nu probeer te starten, lukt dit zeer gemakkelijk maar zodra ik gas geef, pruttelt hij en valt hij uit.
Het volgende heb ik al allemaal geprobeerd:
Nieuwe bougie
Andere bobijn
Andere cdi rechtstreeks aangesloten en ook rechtstreeks bobijn aangesloten (dus zonder contact of iets dergelijks)
Carbu opengemaakt, geen vuil aangetroffen
Luchtvijs staat ok
Zonder luchtfilter zelfde probleem (dus niet verstopt ofzo)
Zonder soelaas
Het betreft hier een lifan 140cc blok die 100km oud is, en perfect (rustig) ingereden.
Inwendig in het blok is alles in orde, heb het nieuwe olie gegeven, de koppelingscarter afgehaald, alles is nog perfect, geen ijzervijlsel gevonden, kop eens uiteengehaald en nokkenas was slecht afgewerkt/wat ingesleten en die is vervangen net als de tuimelaars. Alles van de motor is correct gemonteerd. Ik heb dus vonk, benzine, maar blijkbaar een slecht contact.
Toch heb ik een vermoeden dat het ergens een slecht contact is of slechte massa ofzo, maar het kan ook de onstekingsspoel zijn.
Het beste dat ik kan doen is eens alles uitmeten met multimeter, maar daar heb ik geen verstand van
Of zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?