Honda xl100 blok op men cy-tje --> ontsteking?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jonacy
Frequent 4T-MSB visitor

Honda xl100 blok op men cy-tje --> ontsteking?

Bericht door jonacy »

Hallo,

Een jaartje geleden heb ik een xl100 ('78) blokje onder mijn cy geplaatst. Ik heb het zelf samen gesteld, maar dat is allemaal vlekkeloos verlopen. Tot dat ik hem in gang wou trappen: geen ontsteking.

Het blok heeft een externe condensator. Ik heb denk ik alles geëlemineerd:

- enkel de zwart-wit draad van uit mijn ontsteking loopt naar de condensator. De condensator is op het frame gevezen en maakt goed contact.
- van hieruit loopt het zwart-wit draadje naar mijn bobijn.

gevolg: geen vonk. Ik heb al nieuwe puntjes gestoken, een andere bobijn getest, een nieuwe condensator, en zelfs: een andere grondplaat. Wat kan mijn probleem zijn?
hier is het schakelplan:

http://www.cy50.de/CY-Menue/CY-Service/ ... 00S-81.pdf

Ik heb toch geen gelijkrichter nodig om het spel te laten lopen he? en zonder condensator zou hij toch ook een vonk moeten geven, niet? Ik zou vooral willen weten hoe ik de spoelen van mijn ontsteking moet uitmeten.
Bedankt! hopelijk kan het jaartje frustratie goed gemaakt worden.

Jonas
honda cy
bonjour
4T-MSB addict

Re: Honda xl100 blok op men cy-tje --> ontsteking?

Bericht door bonjour »

De bobine maakt goed aarde ?

Je zou zeggen het moet werken, draadje : Spoel - contactpunten - condensator - bobine = vonk.

Als de bobine goed aarde maakt en de contactpuntjes staan goed afgesteld zou je zeggen dat de spoel kapot is.

En ja, je zou de condensator er ook even tussenuit kunnen halen om te testen, dan zou die ook moeten vonken.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Maken de punten goed massa als ze gesloten zijn en onderbreken ze de massa als ze openstaan? Haal watr tussen de punten door. Draadje van de punten netjes aan draadje van de spoel gemaakt en dan een draadje dat naar buiten (bij jou de condensator/bobine) gaat? Makt je blokje goed massa met het frame? Niet onlangs je frame laten coaten oid?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
jonacy
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jonacy »

Ik denk dat het probleem inderdaad bij de punten ligt. Ik ga er eens een lampje aan hangen zodat ik de timing kan nakijken. Ik heb de bobijn nu rechtstreeks op het blok gehangen, dus dat contact zit goed. Iemand een idee hoe ik de spoelen kan uitmeten? dus welke waardes ik ongeveer moet bekomen voor de impedanties? Ik heb het gevoel dat ik ergens kortsluiting naar het frame maak.Het blijft toch raar dat het zowel met mijn oude als met deze grondplaat hetzelfde probleem blijf hebben. Ik zoek door, met wat tips kom ik er wel.

Bedankt voor de nuttige reacties!
honda cy
Plaats reactie