Hallo,
Ik en een vriend zijn een CB50J aan het opknappen. We hebben een europees typegoedkeuringsnummer, en een geldig framenummer. De RDW is gebeld, en hij is keurbaar, dus dat is allemaal heel prettig. Er zat alleen een klein addertje onder het gras, we moeten het bouwjaar weten. Op ons frameplaatje staat 197.. Het laatste cijfer is hier weggehaald.
Wat ik me dus afvroeg is of er een site bestaat waar wij het framenummer met bouwjaar kunnen checken. De RDW gaf ons geen thuis op dit gebied.
Ons framenummer is: 1066219
Nog een laatste vraag: mag tijdens een keuring een slag in je achterwiel zitten? Het lijkt me van niet, maar dubbelchecken kan nooit kwaad.
Ik weet niet precies of dit het goede topic was, hij mag dus gewoon verplaatst worden lijkt me als het fout zit!
Alvast bedankt, Jordy & Daan
CB50J bouwjaar?
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: CB50J bouwjaar?
CB50
CB50J-102xxxx t/m CB50J106xxxx 1977
CB50J-107xxxx t/m CB50J110xxxx 1978
CB50J-111xxxx 1979
CB50J-1115xxx > 1980
CB50J-113**** 1981
die van mij is uit december 1977 en heeft een ietsjes hoger framenummer, die van jouw zal dus ook rond die datum gemaakt zijn.. kijk even in de velg of daar toevallig 11:77 of 12:77 staat.
hoe erg is het met je achterwiel, klein hobbeltje erin of aardig krom.. als ie op de testbank moet en het achterwiel slingert heel erg, weet niet of ze dat op prijs stellen..
CB50J-102xxxx t/m CB50J106xxxx 1977
CB50J-107xxxx t/m CB50J110xxxx 1978
CB50J-111xxxx 1979
CB50J-1115xxx > 1980
CB50J-113**** 1981
die van mij is uit december 1977 en heeft een ietsjes hoger framenummer, die van jouw zal dus ook rond die datum gemaakt zijn.. kijk even in de velg of daar toevallig 11:77 of 12:77 staat.
hoe erg is het met je achterwiel, klein hobbeltje erin of aardig krom.. als ie op de testbank moet en het achterwiel slingert heel erg, weet niet of ze dat op prijs stellen..
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Staat gewoon allemaal hier op het board: http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 38&t=15170
Uitprinten, meenemen en de RDW meneer laten zien en even laten denken. Klaar.
Uitprinten, meenemen en de RDW meneer laten zien en even laten denken. Klaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
En eventueel kopie kenkenpapieren of alleen het kenteken van Ciebie als hij dat wil geven.
**Hona is Tjoei**
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
is dat tegenwoordig nog nodig?Spherius schreef:En eventueel kopie kenkenpapieren of alleen het kenteken van Ciebie als hij dat wil geven.
2 jaar geleden wisten ze in nieuwegein mij meer te vertellen over de brommer dan ik zelf wist, denk dat ze al een aardige database hebben bij de rdw en dat als de brommer in goede conditie is het keuren geen probleem zal zijn
-
Sissemie
- 4T-MSB regular
- Bezit: CB50j
Je kan bij Honda Nederland de bouwjaarverklaring van je CB50j opvragen, ligt na 2 dagen in de bus, compleet ondertekend! Staan alle nummers bij, originele kleur, etc. Kost je alleen een belletje met Suzan Visser(?).

Helemaal top, bedankt allemaal.
Ik heb het nog even gecheckt, en volgens mijn velg komt het frame inderdaad uit 1977.
Dat probleem is dus ook opgelost.
Het slag is nog wel van redelijk formaat, je hebt er geen last van tijdens het rijden, maar je ziet 'm wel heen en weer slingeren. Ik denk dat ik 'm maar laat maken door de fietsenmaker ofzo, kost ook niet bijzonder veel geld, en scheelt een hoop gedoe.
Ik zal ook wel even naar Honda Nederland bellen, is altijd handig om al die informatie te hebben!
Ik heb het nog even gecheckt, en volgens mijn velg komt het frame inderdaad uit 1977.
Dat probleem is dus ook opgelost.
Het slag is nog wel van redelijk formaat, je hebt er geen last van tijdens het rijden, maar je ziet 'm wel heen en weer slingeren. Ik denk dat ik 'm maar laat maken door de fietsenmaker ofzo, kost ook niet bijzonder veel geld, en scheelt een hoop gedoe.
Ik zal ook wel even naar Honda Nederland bellen, is altijd handig om al die informatie te hebben!