Cb200 info?
Cb200 info?
Ik heb mijn oog laten vallen op een Cb200 van 1976. Heeft iemand ervaring met zo'n machine? Ik zag dat hier ook zo'n mechanische klauw opzit... Zou dit makkelijk om te bouwen zijn naar iets van een Cb500 front end bijv.? Lijkt me een leuk project voor een ruige caferacer maar heb geen flauw idee of dit een goede basis is zoals een 500 of 750 die vaak gebruikt worden.

Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: Cb200 info?
lijkt me alles behalve race
wel een leuk ding
wel een leuk ding
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Ik weet je niks te vertellen behalve dat dat écht vette fietsen zijn (juist ook in originele staat), ik zeg doen!
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Oude Hondatweecilindertjes zijn helaas niet zo goed. Bloktechnisch dan. Daarom zie je ze eigenlijk nooit meer. Een oude viercilinder uit dezelfde tijd (de sohc-serie) is een stuk betrouwbaarder, daarom zijn die ook zo populair bij de sleutelaars.
Ik heb zo'n honda cb200 staan. Gekocht met wat problemen en stond een jaar stil.
Omdat ik nog geen rijbewijs heb, heb ik er nog niet veel op gereden. Trekt in ieder geval wel leuk tot 90km/h, mechanische voorrem is niet fantastisch (met brembo blokjes gaat het wel).
Kan er trouwens zeer goed als caferacer uit zien, ik vind het wel een heel leuk ding
Carburators zijn blijkbaar niet zo goed af te stellen, maar in mijn ogen wel te doen hoor. Voor de rest heb ik niet zoveel schrik voor de betrouwbaarheid, het is en blijft gewoon een oude motor.
Omdat ik nog geen rijbewijs heb, heb ik er nog niet veel op gereden. Trekt in ieder geval wel leuk tot 90km/h, mechanische voorrem is niet fantastisch (met brembo blokjes gaat het wel).
Kan er trouwens zeer goed als caferacer uit zien, ik vind het wel een heel leuk ding
Carburators zijn blijkbaar niet zo goed af te stellen, maar in mijn ogen wel te doen hoor. Voor de rest heb ik niet zoveel schrik voor de betrouwbaarheid, het is en blijft gewoon een oude motor.
Ik vrees dat het frame van de CB200 net een maatje te klein is voor de ombouw naar een 500 cc. Het frame van de CB400N of T lijkt beter in dezer. De ophangpunten en zwarte van het 500 blok kan het frame van de 200 niet aan.Haakie schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een Cb200 van 1976. Heeft iemand ervaring met zo'n machine? Ik zag dat hier ook zo'n mechanische klauw opzit... Zou dit makkelijk om te bouwen zijn naar iets van een Cb500 front end bijv.? Lijkt me een leuk project voor een ruige caferacer maar heb geen flauw idee of dit een goede basis is zoals een 500 of 750 die vaak gebruikt worden.
Oud ijzer boer Muts in Soest kan je waarschijnlijk verder helpen. Hij heeft gigantische voorraden op dit gebied.(ik hoop dat hij nog bestaat)
succes.
Herman
accoord, maar hangt dat van het balhoofd af.Eric schreef:Hij bedoelde meer de remmen/voorvork van een cb500/550/750DAX6 schreef:Ik vrees dat het frame van de CB200 net een maatje te klein is voor de ombouw naar een 500 cc. Het frame van de CB400N of T lijkt beter in dezer. De ophangpunten en zwarte van het 500 blok kan het frame van de 200 niet aan.Haakie schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een Cb200 van 1976. Heeft iemand ervaring met zo'n machine? Ik zag dat hier ook zo'n mechanische klauw opzit... Zou dit makkelijk om te bouwen zijn naar iets van een Cb500 front end bijv.? Lijkt me een leuk project voor een ruige caferacer maar heb geen flauw idee of dit een goede basis is zoals een 500 of 750 die vaak gebruikt worden.
Oud ijzer boer Muts in Soest kan je waarschijnlijk verder helpen. Hij heeft gigantische voorraden op dit gebied.(ik hoop dat hij nog bestaat)
succes.
Herman
Alles is pas te maken, zeker wat betreft de Honda modellen uit deze tijd, veel is eenvoudig aan te passen als het niet 1op1 past, wat dat betreft geen probleem dus.
Orginele onderdeeltjes zullen denk ik wat lastiger zijn voor dit model, zijn er gewoon weinig van, eigenlijk een -net niet- model, te licht voor een motor, maar te zwaar voor een lichte motor als je begrijpt wat ik bedoel. (een motor is zegmaar 250cc+ , een lichte motor 125~180cc )
Denk dat onderdelen zoals zuigers en cilinders en koppen lastig gaat worden als dat echt verrot is.
Verder een super leuk model en echt wel een gaaf cafe racertje van te maken, dat ze onbetrouwbaar zijn wil ik niet geloven.
Misschien 'onbetrouwbaarder' , maar met wat meer zorg blijft het echt wel werken, het is een Honda hoor ! die gaan niet stuk.
Voor zover ik heb meegekregen van de oude 2 cilinders is dat je ze wat vaker nieuwe olie moet geven, omdat er, naar het schijnt, meer slijpsel vrij komt.
Ik weet ook niet of deze een gelagerde nokkenstok heeft, ik denk zelf van niet. En dat zou dan het 'meer slijpsel' en dus meer onderhoud moeten verklaren.
edit : Even op cmsnl gekeken, en idd, zo te zien geen gelagerde nokkenas.
Orginele onderdeeltjes zullen denk ik wat lastiger zijn voor dit model, zijn er gewoon weinig van, eigenlijk een -net niet- model, te licht voor een motor, maar te zwaar voor een lichte motor als je begrijpt wat ik bedoel. (een motor is zegmaar 250cc+ , een lichte motor 125~180cc )
Denk dat onderdelen zoals zuigers en cilinders en koppen lastig gaat worden als dat echt verrot is.
Verder een super leuk model en echt wel een gaaf cafe racertje van te maken, dat ze onbetrouwbaar zijn wil ik niet geloven.
Misschien 'onbetrouwbaarder' , maar met wat meer zorg blijft het echt wel werken, het is een Honda hoor ! die gaan niet stuk.
Voor zover ik heb meegekregen van de oude 2 cilinders is dat je ze wat vaker nieuwe olie moet geven, omdat er, naar het schijnt, meer slijpsel vrij komt.
Ik weet ook niet of deze een gelagerde nokkenstok heeft, ik denk zelf van niet. En dat zou dan het 'meer slijpsel' en dus meer onderhoud moeten verklaren.
edit : Even op cmsnl gekeken, en idd, zo te zien geen gelagerde nokkenas.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Ik heb ervaring met een cb200 voorvork in een SS50....(70cc full honda)
Rijdt perfect en zorgt ook nog eens voor de veiligheid.
Zelf heb ik er een ongeluk mee gehad. Voorvork recht, frame open gescheurd.
En de toyota van 3 maanden oud total loss!
Rijdt perfect en zorgt ook nog eens voor de veiligheid.
Zelf heb ik er een ongeluk mee gehad. Voorvork recht, frame open gescheurd.
En de toyota van 3 maanden oud total loss!
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

Wow, met jou alles goed afgelopen dan?
Alvast bedankt voor de tips mensen, ik ga erover denken.
Alvast bedankt voor de tips mensen, ik ga erover denken.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
O. Ik bewusteloos geweest, hersenschudding en een aantal tanden uit mn mond..
Zonder die voorvork die de klap heeft opgevangen liep ik niet meer op deze aarde..
De bestuurder kwam in tegengestelde richting en draaide plots een inrit op. Ik reed gewoon rechtdoor. Ik nog volop in de remmen maar in 2 meter rem je niet zo veel af.
Die kerel bleek wat gedronken te hebben en was een bekende van de politie.
--
Mooi project zo'n cb200!
Zonder die voorvork die de klap heeft opgevangen liep ik niet meer op deze aarde..
De bestuurder kwam in tegengestelde richting en draaide plots een inrit op. Ik reed gewoon rechtdoor. Ik nog volop in de remmen maar in 2 meter rem je niet zo veel af.
Die kerel bleek wat gedronken te hebben en was een bekende van de politie.
--
Mooi project zo'n cb200!
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.

Als je trouwens een cb200 koopt, ik heb nog 'wat' onderdelen liggen, waaronder een tank, voorvork, kader, motorblok, wielen... 
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...