slotje, meer zin in een frik speciaal.

Hier kun je praten over je honda.
four_stroker
4T-MSB addict

slotje, meer zin in een frik speciaal.

Bericht door four_stroker »

Het zit zo.. Ik wil een cd90 blok kopen, maar dat is niet goedkoop. Dus wil ik misschien tijdelijk een bamihap onder mijn frame hangen, zodat ik even wat centen bij elkaar kan sprokkelen.

Maar wat is nu het minst slechte bami-blok? Moet wel betrouwbaar genoeg zijn om er wat kilometers mee af te leggen, en eventueel als reserveblok dienen.

Ik vind die daytona look-a-like wel leuk eruitzien. O ja, vanaf 100cc!

Spui hieronder Uw bevindingen!!
Laatst gewijzigd door four_stroker op 25 mar 2010 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: het beste bami-blok?

Bericht door butt head »

een goed bami blok?

bestaan die dan?

ik zou voor lifan of zoncheng gaan
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Waarom niet een c90 blok, upgegrade met vierbak en dubbeplaats handkoppeling? Rijdt heerlijk, maar toch Honda. Beetje Ebayen en messageboarden en je hebt zo'n combinatie voor 400 euro. Volgens mij veel goedkoper dan een cd90-blok of niet? En eigenlijk hetzelfde..
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
four_stroker
4T-MSB addict

Jurrien schreef:Waarom niet een c90 blok, upgegrade met vierbak en dubbeplaats handkoppeling? Rijdt heerlijk, maar toch Honda. Beetje Ebayen en messageboarden en je hebt zo'n combinatie voor 400 euro. Volgens mij veel goedkoper dan een cd90-blok of niet? En eigenlijk hetzelfde..
nt c90 heeft toch geen koppeling op de bak? Ik vind cd90 blokken er ook wat mooier uitzien. En het wordt geen standaard cd90 blok, maar wat "gepeperd".
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

gewoon voor honda gaan. en inderdaad, paak een ntc90 anders als basis.

goede bami blokken. Telkens weer hoor je mensen roepen ja zoncheng is beter en dergelijke. Ik blijf er bij een pot nat.
buiten dat er toevallig een ander setje carters op is geschroeft in misschien wel dezelfde fabriek.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

je hebt bami en bami-bami.
het ergste kunnen de no name blokken zijn, heb er eentje waar je de klepveren met je pink nog kan indrukken.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Misschien heeft er iemand een blokje liggen die al wat km's gedaan heeft. Weet je iig zeker dat ie het doet en ben je ook nog weer minder kwijt. Hoef je ook niets in te rijden, idee?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: ↑03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

zoals, vliegende kleppen? :D
TWD for life!
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

ga er maar vanuit dat bij die bami bak de kleppen niet van titanium of aluminium zijn gemaakt :D
TWD for life!
Rocketmonkey
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Rocketmonkey »

Ik dacht dat de geleerden het er toch wel over eens waren dat een DX90 het minst slechte bami blok is? En JA, is minder dan 100cc, maar desalwelteplus schijnt het toch sneller en betrouwbaarder te zijn dan menig +100cc bamihap....

Heb er zelf ook eentje onder 1 van mijn apies, maar heb er nog te weinig mee gereden om er verder veel zinnigs over te kunnen zeggen. Is iig idd vrij rap, maar trilt wel als een idioot, veel meer dan de Japanse blokken onder mijn andere fietsjes. Fietsje waar het onder zit (peanut) is overigens wel vrij spartaans opgebouwd (vrij kaal, keiharde veren, keihard zitje), dat wel :)

Wat in mijn optiek btw ook een pluspunt is van DX90: het ziet er tenminste een beetje 'normaal' uit....
Dakana
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door Dakana »

Rocketmonkey schreef:Ik dacht dat de geleerden het er toch wel over eens waren dat een DX90 het minst slechte bami blok is? En JA, is minder dan 100cc, maar desalwelteplus schijnt het toch sneller en betrouwbaarder te zijn dan menig +100cc bamihap....
de chinese blokjes met basis opbouw houden het het langst uit
dx90 of die 110cc (soms 124) versies gewoon met koppeling op de krukas, normale cdi ontsteking, 12v opbouw (geen nice, of combinatie nice of ksr-type) en geen narigheid er verder op

daarna word het alleen maar minder
zoncheng is zeker ook niet heilig (verre van) en lifan al helemaal niet (150blokken zijn eigenlijk gewoon slecht, versbak is fragiel en schakelt bijzonder slecht (nog slechter dan andere chineesjes), krukas spat nog wel is uit elkaar en de koppeling durft gemakkelijk te slippen)

en niet in toeren blijven jagen, kunnen die blokken gewoon echt niet hebben, trillen ook allemaal behoorlijk
Afbeelding
four_stroker
4T-MSB addict

Saik0 schreef:Misschien heeft er iemand een blokje liggen die al wat km's gedaan heeft. Weet je iig zeker dat ie het doet en ben je ook nog weer minder kwijt. Hoef je ook niets in te rijden, idee?
Er staat geloof ik nergens dat ik hem nieuw ga kopen?
Gesloten