O-ringenketting?
O-ringenketting?
Heeft iemand all eens een o-ringenketting op z'n brommer gelegd? Ervaringen?
Ik zie net toevallig dat ze ook in onze maat te koop zijn (420 toch?) en helemaal niet zo duur: 50 konjo's voor 110 schakels.
Op m'n motor heb ik een normale ketting gehad die het zo'n 13.000 km heeft volgehouden. Nu heb ik er een o-ringenset op liggen die ik in 15.000 km zelfs nog maar 1 keer heb hoeven spannen.. O-ringen 4 life!
Ik zie net toevallig dat ze ook in onze maat te koop zijn (420 toch?) en helemaal niet zo duur: 50 konjo's voor 110 schakels.
Op m'n motor heb ik een normale ketting gehad die het zo'n 13.000 km heeft volgehouden. Nu heb ik er een o-ringenset op liggen die ik in 15.000 km zelfs nog maar 1 keer heb hoeven spannen.. O-ringen 4 life!
Re: O-ringenketting?
Had ik bij de motor ook last van, maar door beide tandwielen een paar mm naar buiten te plaatsen was dat al snel opgelost.
Maar da's inderdaad wel jammer, niet plug en play dus.
Maar da's inderdaad wel jammer, niet plug en play dus.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ik heb hiervoor bij mijn G-craftbrug het visje van mijn rx3 ketting al aan de wielkant zitten omdat die anders tegen de schokdemperbout komtViperdax schreef:die kettingen zijn breder en lopen overal aan?
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
Bart
- Frequent 4T-MSB visitor
Ik heb 'm op m'n bakbrommer. Geen merkbare slijtage meegemaakt ondanks wat ik ermee uitspook.
Het werkt wel wat, maar het blijft een open ketting. Een ketting in een afgesloten ketting kast, of het allerbeste: een ketting in een afgesloten kettingkast, MET een oliebad, gaat gewoon achtelijk lang mee! Een/ anderhalve ton, is niet zeldzaam...
Het is wel wat zwaarder alleen. (onafgeveerd gewicht)
Het werkt wel wat, maar het blijft een open ketting. Een ketting in een afgesloten ketting kast, of het allerbeste: een ketting in een afgesloten kettingkast, MET een oliebad, gaat gewoon achtelijk lang mee! Een/ anderhalve ton, is niet zeldzaam...
Het is wel wat zwaarder alleen. (onafgeveerd gewicht)
Blauw of Groen?
dus met zo'n ketting groeit m'n collectie afgeragde tandwielen niet meer?
cracque frontal
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
inderdaadirmin schreef:![]()
dus met zo'n ketting groeit m'n collectie afgeragde tandwielen niet meer?
en je hoeft ze dus ook niet meer om te draaien
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
dikke kettingen kan je prima kwijt op je brommertje ik rij op mijn bak met 520 kettingen en die zijn wel ff wat dikker dan 420 kettingen.Eric schreef:Daarom. Scheelt je ook weer een paar minuten die je in het spammen, huisprutsen of wat in je vriendin steken.