Speling zuiger cilinder 52mm
-
olivierlijten
- 4T-MSB beginner
Speling zuiger cilinder 52mm
Hallo,
onlangs heb ik bij een niet nader te noemen bedrijf een cilinder met zuiger aangeschaft. 52mm. Nou weet ik van mijn gewone 70cc kit dat deze twee onderdelen keurig op mekaar aansluiten. Dit is echter niet het geval bij de nieuw aangeschafte kit. Van inlaat naar uitlaatkant is er prima aansluiting echter, van links naar rechts is er een veel te grote speling. Het blijkt dus dat de zuiger licht ovaal is. Het bedrijf meldt mij dat dit zo hoort met een slag van 52mm... Ik heb hier echter nog nooit van gehoord. Kan iemand dit bevestigen? Het gaat hier om een 6 volt OT type. Wie o wie stelt mij gerust? Het lijkt mij namelijk op een typisch geval van compressieverlies als ik dit ga monteren. Je kunt de zuiger echt hoorbaar en zichtbaar zijwaarts bewegen.
Groet,
Olivier
onlangs heb ik bij een niet nader te noemen bedrijf een cilinder met zuiger aangeschaft. 52mm. Nou weet ik van mijn gewone 70cc kit dat deze twee onderdelen keurig op mekaar aansluiten. Dit is echter niet het geval bij de nieuw aangeschafte kit. Van inlaat naar uitlaatkant is er prima aansluiting echter, van links naar rechts is er een veel te grote speling. Het blijkt dus dat de zuiger licht ovaal is. Het bedrijf meldt mij dat dit zo hoort met een slag van 52mm... Ik heb hier echter nog nooit van gehoord. Kan iemand dit bevestigen? Het gaat hier om een 6 volt OT type. Wie o wie stelt mij gerust? Het lijkt mij namelijk op een typisch geval van compressieverlies als ik dit ga monteren. Je kunt de zuiger echt hoorbaar en zichtbaar zijwaarts bewegen.
Groet,
Olivier
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: Speling zuiger cilinder 52mm
lijkt mij niet de bedoeling...
althans, ik heb nog nooit van dat verhaal gehoord...
een zuiger hoort zo ver ik weet niet ovaal te zijn.
althans, ik heb nog nooit van dat verhaal gehoord...
een zuiger hoort zo ver ik weet niet ovaal te zijn.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Zuigers hebben wel een ovaliteit. Het is de vraag in hoeverre dit binnen de specificaties valt.
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
-
olivierlijten
- 4T-MSB beginner
Het is een speling waar je ruim doorheen kunt kijken/licht doorheenvalt. Het is echt een redelijk grote speling, mijn 70cc kit is gewoon strak over het gehele vlak. Dit hoort toch ook het geval te zijn bij mijn nieuwe aankoop?
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Terugbrengen naar het "niet nader te noemen bedrijf". Ze zijn verplicht het terug te nemen binnen 8 dagen.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
olivierlijten schreef:Het is een speling waar je ruim doorheen kunt kijken/licht doorheenvalt. Het is echt een redelijk grote speling, mijn 70cc kit is gewoon strak over het gehele vlak. Dit hoort toch ook het geval te zijn bij mijn nieuwe aankoop?
zo ver ik weet is dat echt te grote speling.
of er moet mij iets volledig ontgaan met grote boringen, want daar heb ik niet heel veel ervaring mee buiten origineel hm.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
heb je hem wel helemaal met zuigerveren en al er in gedaan?
een 4-takt zuiger heeft aan de zijkant geen ronde kant, maar platte, ik neem niet aan de je dat bedoelt?
een 4-takt zuiger heeft aan de zijkant geen ronde kant, maar platte, ik neem niet aan de je dat bedoelt?
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
lijkt mij stug dat het zo hoort, heb zelf ook geen ervaring met grote boringen, maar mijn 70 cilinder was bijna op nul geboord.
was ook een profesioneel bedrijf die perse de zuiger bij de cilinder wilde hebben voordat ze begonnen aan de klus.
en was nog een drama ook want er was een 3e overmaat zuiger bij geleverd, maar de cilinder had zulke veuren dat er een 4e overmaat in moest.(dus de zuiger en veren konden weer geruild worden voor groter)
zaakje werd pisheet de eerste 100km maar heb er uiteindelijk ruim 40.000 km op rondgetuft, en was spiegelglad toen ik hem voor de vakantie nog een keertje eruit had voor een kleprevisie.
maar is nu vol met grove vlekken en krassen, toen ik hem in mijn vakantie nog een keertje in mijn handen had met blok/ carburatieproblemen.
maar ben er gewoon mee thuis gekomen natuurlijk.
was ook een profesioneel bedrijf die perse de zuiger bij de cilinder wilde hebben voordat ze begonnen aan de klus.
en was nog een drama ook want er was een 3e overmaat zuiger bij geleverd, maar de cilinder had zulke veuren dat er een 4e overmaat in moest.(dus de zuiger en veren konden weer geruild worden voor groter)
zaakje werd pisheet de eerste 100km maar heb er uiteindelijk ruim 40.000 km op rondgetuft, en was spiegelglad toen ik hem voor de vakantie nog een keertje eruit had voor een kleprevisie.
maar is nu vol met grove vlekken en krassen, toen ik hem in mijn vakantie nog een keertje in mijn handen had met blok/ carburatieproblemen.
maar ben er gewoon mee thuis gekomen natuurlijk.
cdi for life! 
-
Bart
- Frequent 4T-MSB visitor
Te strak is niet goed, misschien wel erger dan te los.
Blauw of Groen?
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Te los gaat roken, ik raad je niet aan daarmee te gaan rijden.
Als je een heel dun laagje olie aan je cilinderwand smeert, hoort de zuiger er rustig doorheen te zakken, als hij er echt doorheen valt hoef je het sowieso niet te proberen, want dan werkt het toch niet.
Als je een heel dun laagje olie aan je cilinderwand smeert, hoort de zuiger er rustig doorheen te zakken, als hij er echt doorheen valt hoef je het sowieso niet te proberen, want dan werkt het toch niet.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Heb je niet per ongeluk een 51mm zuiger meegekregen?
Als je een schuifmaat hebt, weet je gelijk meer.
Zo`n speling hoort niet.
Als je een schuifmaat hebt, weet je gelijk meer.
Zo`n speling hoort niet.
Life is too short for lousy coffee.
-
Bart
Nee, de zuiger is ter hoogte van de zuigerveren echt een heel stuk kleiner dan verderop. Je moet meten op het schort. en zelfs dat loopt taps.
Ligt er ook aan of je een gietijzeren of alu cilinder hebt.
Ligt er ook aan of je een gietijzeren of alu cilinder hebt.
Blauw of Groen?
-
motorboy
- 4T-MSB addict
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
Honda schrijft 1 a 2 honderste speling voor tussen zuiger en cil wand MAAR dit is voor 49cc to 72cc
Al het bami spul heeft bijna altijd veel meer speling en het rijdt meestal nog goed(voor hoe lang weet ik niet)
en rookt niet wat door de nieuwer type olieschraapveer komt denk ik dus deze die bestaat uit de 2 smalle veren met een veer tussen wat honda ook gebruikt bij NT
Al het bami spul heeft bijna altijd veel meer speling en het rijdt meestal nog goed(voor hoe lang weet ik niet)
en rookt niet wat door de nieuwer type olieschraapveer komt denk ik dus deze die bestaat uit de 2 smalle veren met een veer tussen wat honda ook gebruikt bij NT
-
brommerhobby
Meten is weten , de originele onderdelen zijn wel van betere kwaliteit en zetten veel minder uit , bij de goedkopere onderdelen zet het veel meer uit en zal je koud iets meer speling hebben .
Iedere zuiger loopt conisch en is bovenin kleiner dan onderin , opgave van 2/100
is dan ook op het breedste gedeelte van de zuiger .
Bovenin word hij veel warmer en zal daar dus ook meer uitzetten .
Iedere zuiger loopt conisch en is bovenin kleiner dan onderin , opgave van 2/100
is dan ook op het breedste gedeelte van de zuiger .
Bovenin word hij veel warmer en zal daar dus ook meer uitzetten .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973