Hallo,
Mijn brommer (Honda CB50J) gaat na ca. 5 minuten rijden stotteren. Dat klinkt en voelt net zo alsof je geen benzine meer hebt. Het is alleen als ik vol gas geef, dus als ik langzamer rijd doet hij dit niet.
Mijn vermoeden is dus dat hij mijn vlotterkamer te snel leeg trekt. De kleur van de bougie is verder goed, mooi koffiebruin.
Laatst is het probleem al een stuk beter geworden na dat ik er achter kwam dat ik een verkeerd benzine filter er op had (auto filter, hoort bij een brandstofpomp).
Maar het probleem is er nog steeds, en dat is behoorlijk irritant.
Er zit een 16 mm Keihin op.
Laats heb ik hem er al af gehad om te kijken of er vuil in zit, zat er niet in.
Er zit nog de standaard sproeier in.
groeten Matthijs
Vlotterkamer te snel leeg?
-
Wouter Honda
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: Vlotterkamer te snel leeg?
Je zou de vlotterhoogte kunnen aanpassen, en als deze al goed staat kan het geen kwaad om het benzinekraantje uit elkaar te halen en goed schoon te maken.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen zat mijn benzinekraantje helemaal dicht met rotzooi.
Succes ermee
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen zat mijn benzinekraantje helemaal dicht met rotzooi.
Succes ermee
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Kraantje schoonmaken. Blijf voorlopig maar van die vlotter af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
volgens mij is je kraantje idd verstopt ofwel de ingang aan de carburateur zelf , even uitblazen met compresseur.
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kraantje is volgens mij niet echt uit elkaar te halen...
Heb trouwens laatst de hele tank leeg laten lopen, maar aan het kraantje is niet zo veel te zien. Bovendien stroomt er nog wel veel benzine uit de slang.
Maar hoe moet je het kraantje schoonmaken dan?
Heb trouwens laatst de hele tank leeg laten lopen, maar aan het kraantje is niet zo veel te zien. Bovendien stroomt er nog wel veel benzine uit de slang.
Maar hoe moet je het kraantje schoonmaken dan?

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Even terugblazen op open en reserve. CB kraantjes zijn net als monkey- en Xl kraantjes enzo niet uit elkaar te halen.
Als jij denkt dat je vlotterbak te snel leeg gaat kan de vlotterhoogte verkeerd zijn, maar die gaat echt niet zomaar ineens verkeerd staan. Ik denk eerder aan een slechte bobine of condensator ofzo.
Check ook wat Sarcus adviseert. Mogelijk zit er prut bij de ingang van de carb. Carb eraf en vlotternaald even eruit halen en doorblazen.
Als jij denkt dat je vlotterbak te snel leeg gaat kan de vlotterhoogte verkeerd zijn, maar die gaat echt niet zomaar ineens verkeerd staan. Ik denk eerder aan een slechte bobine of condensator ofzo.
Check ook wat Sarcus adviseert. Mogelijk zit er prut bij de ingang van de carb. Carb eraf en vlotternaald even eruit halen en doorblazen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.