Gister een M-stuur voor mijn CB opgehaald, ik vind dat persoonlijk heel mooi staan.
Thuis aangekomen kwam ik erachter dat de bedrading van de schakelaars door het CB stuur lopen....
Toch alles uit de kabelboom maar losgehaald, dus alle bedrading is uit het ori stuur nu.
Het probleem is nu, dat die bedrading van de schakelaars niet meer door het M-stuur kunnen, want daar zitten geen gaten in.
Iemand zei mij al, dat ik een stukje uit de schakelaars moet vijlen zodat de bedrading toch erlangs kan.
Ook is er nog een probleem, in de onderkant van de schakelaars steekt een pen uit, die in het ori stuur viel. Zodat de boel niet kon draaien/verschuiven.
Weet iemand wat ik daarmee moet?
groeten Matthijs
M-stuur op CB50
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: M-stuur op CB50
gewoon zelf gaten in het stuur maken, hoe je je schakelaars niet te verbeunen, en staat veeel nette...
mits je dit met beleid doet kan het stuur het ruim aan, teminste als het niet om een alluminium exemplaar gaat...
mits je dit met beleid doet kan het stuur het ruim aan, teminste als het niet om een alluminium exemplaar gaat...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Ik heb er nu ook een M stuur op zitten. Ik zal vrijdagmiddag even voor je kijken, is dat ok?
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Ik heb hem zo gekocht. Ik ga zelf straks met clip ons verder dus dat M stuur gaat er toch af.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
Oke, heb alles weer over gezet.
Wat een gekloot. Voor de niet-zo-handige-sleuteraars onder ons, hier een tip:
nooit aan je stuur / en bedrading zitten.
Wat een gekloot:|
De kabelboom van een CB50 is ook echt niet normaal
Toch bedankt voor de tips!
groeten
Wat een gekloot. Voor de niet-zo-handige-sleuteraars onder ons, hier een tip:
nooit aan je stuur / en bedrading zitten.
Wat een gekloot:|
De kabelboom van een CB50 is ook echt niet normaal
Toch bedankt voor de tips!
groeten

-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
als je niet in je schakelaars wilt vijlen, cy50 schakelaar(onderkantjes) gebruiken, daarbij gaan de kabels origineel langs het stuur af, dus die hebben daarvoor uitsparingen.
heb ik zelf ook voor een ss met cb schakelaars op clip-ons.
en de vergrendelingspinnetjes kan je er uit laten, gewoon netjes vastschroeven, heb je ze niet nodig.
heb ik zelf ook voor een ss met cb schakelaars op clip-ons.
en de vergrendelingspinnetjes kan je er uit laten, gewoon netjes vastschroeven, heb je ze niet nodig.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
je kunt toch gewoon gleuven in je stuur slijpen. En daar je kabels door heen doen 
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
mooiste is natuurlijk kabels door je stuur, maar dat gaat met een m-stuur heel lastig.
heb zelf net een m-stuur op de cb gezet, en geprobeerd de kabels er doorheen te krijgen,
maar zonder resultaat.
in mijn geval gaat het om een m-stuur uit een geheel, mooi gesoldeerd en nog open ook,
maar de bocht is zo scherp dat je daar van z'n lang zal ze leven geen kabel door
heengetrokken gaat krijgen. zelfs pogingen met twee draden er iets doorheen te krijgen,
een duwen, en de andere daar in gehaakt via de andere kant trekkend, zijn mislukt
ik vondt het in eerste instantie zonde de schakelaars aan te passen, maar heb het uiteindelijk
toch gedaan. in het onderste deel aan de voorkant een uitspraing gemaakt voor de bedrading
...het is niet anders.
en wat de pinnetjes betreft, in mijn stuur zaten de gaten al voorgeboord dus dat was makkelijk
zat, maar denk dat ik ze er toch bijgeboord had als ze er niet in zaten. het is echt een klusje
van niks en het zit toch net ff beter.
de afstand van de gaten kun je van je ori stuur af meten, de hoek-verdraaing kan ik een keer
voor je meten als je wil

heb zelf net een m-stuur op de cb gezet, en geprobeerd de kabels er doorheen te krijgen,
maar zonder resultaat.
in mijn geval gaat het om een m-stuur uit een geheel, mooi gesoldeerd en nog open ook,
maar de bocht is zo scherp dat je daar van z'n lang zal ze leven geen kabel door
heengetrokken gaat krijgen. zelfs pogingen met twee draden er iets doorheen te krijgen,
een duwen, en de andere daar in gehaakt via de andere kant trekkend, zijn mislukt
ik vondt het in eerste instantie zonde de schakelaars aan te passen, maar heb het uiteindelijk
toch gedaan. in het onderste deel aan de voorkant een uitspraing gemaakt voor de bedrading
...het is niet anders.
en wat de pinnetjes betreft, in mijn stuur zaten de gaten al voorgeboord dus dat was makkelijk
zat, maar denk dat ik ze er toch bijgeboord had als ze er niet in zaten. het is echt een klusje
van niks en het zit toch net ff beter.
de afstand van de gaten kun je van je ori stuur af meten, de hoek-verdraaing kan ik een keer
voor je meten als je wil

grote klappen, snel thuis