reviseren!

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
sander m.a.v.
Frequent 4T-MSB visitor

reviseren!

Bericht door sander m.a.v. »

wat zijn ongeveer de kosten voor het laten reviseren van een origineel honda blok die onder mijn ss vandaan komt?

en wat wordt er o.a. vervangen en vernieuwd?

wil dit weten, omdat ik anders mischien wel opzoek ga naar een tijdelijk blokje ofzo!?

Sander
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: reviseren!

Bericht door NIX »

Ligt er helemaal aan wat er kapot is. Kan meevallen kan een beetje tegenvallen. Vaak zie ik dat er veel onnodig vervangen wordt.

En uurloon van een toko kost ook wat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Megaduur!

Sowieso zelf doen!
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Haakie
4T-MSB regular

Bericht door Haakie »

Zelf doen inderdaad. Kijken wat er vervangen moet worden, desnoods met iemand erbij, je spulletjes inkopen en dan de boel weer monteren! Had ik een paar jaar geleden gedaan met een Cd blok en was zo'n 170 euro kwijt (lekke kleppen, rotte onsteking, kickstartas dol, etc etc).
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Vaak ben je met 2 nieuwe schakelpennen, een kickas een ori overmaat zuiger en een erbij geboorde cilinder, wat distributietandwieltjes, een koppelingsplaatje een pakkingset en een keerringset al klaar. Met wat shims, circlips, pasbusjes en drukringen en nieuwe boutjes waar nodig, heb je dan weer een blokje waar je 1000-en km's probleemloos plezier van hebt als het eenmaal netjes is ingereden.

Als je pecht hebt, moet er een andere kruk in, moet er van alles aan je kop gebeuren, moet er een nieuw kettinkje in, moeten er 1 of 2 schakelvorken in, een nieuwe schakelas, een nieuw baktandwieltje van de 2, nieuwe koppelingsveertjes, ongevoerde platen en wat lagers en helicoils nieuw in. Dan wordt alles al wat duurder.

Vervang alleen wat nodig is. Of geef wat je overhoud maar aan mij.

Vlakkken van delen kun je zelf.

Maar vaak zie ik nieuwe kruks en schakelvorken en lagers, punten en condensatoren en bobines, terwijl de oude nog prima zijn. Nieuw is niet altijd beter. Soms zelfs juist niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

echt reviseren kost je een kapitaal.

netjes weer in orde maken dat je een goed betrouwbaar blok hebt dat mooi loopt is beter te doen, houd dan inderdaad rekening met bovenstaande dingen... + nog wat kosten aan de kop, mijn ervaring is dat een ot50 kop zelden tot nooit perfect is. vaak wel goed genoeg, en doen een paar nieuwe slepertjes en een nieuwe klepseal(pak hiervoor een hm, alle andere zijn kut) een hoop goed.(bijna alle OT koppen hebben licht ingesleten nokkenas baan(meet de speling op nok en kop met olie aan de nok, anders meet je veel meer speling :wink: ) en versleten klepgeleider(s), om het laatse geven de meeste viertakters zo nu en dan een pluim)

krukassen vervangen en alles is dan(meestal) ook niet nodig, alles gewoon na meten naar de tolerantie maten, en enkel indien het er niet mee door kan vervangen.

sommige dingen moet je in mijn ogen gewoon standaard vervangen als je het toch open hebt: denk hierbij aan schakelpennen, klepseal, koppelingsplaat(puur omdat ie niet veel kost, scheelt je weer een keer een blok los schroefen)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Plaats reactie