grotere carb heeft geheel geen zin op een skyteam blokje, wegens economie kopje..
kleine kleppen en kleine inlaat..
wel kun je veel winnen met de onsteking en snellere nok...
immi daxje opvoeren.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Re: immi daxje opvoeren.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Wout
- Frequent 4T-MSB visitor
mijn jincheng dax 50cc rijd 75 op de gps.
zoncheng 50cc met een 17mm carb en 22mm spruitstuk.
ik zal dus gewoon voor een grotere carb + spruitstuk gaan.
zoncheng 50cc met een 17mm carb en 22mm spruitstuk.
ik zal dus gewoon voor een grotere carb + spruitstuk gaan.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
geloof er geen DONDER van...
sorry hoor, maar zoncheng is gk4 kloon, die hebben een inlaat kanaal van zo'n 12 mm(uit me hoofd) en daar prob jij een 17mm op met een 22mm spruit ?!?!
dat zal lekker lopen...
sorry hoor, maar zoncheng is gk4 kloon, die hebben een inlaat kanaal van zo'n 12 mm(uit me hoofd) en daar prob jij een 17mm op met een 22mm spruit ?!?!
dat zal lekker lopen...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Bangbrosbode
- 4T-MSB regular
- Bezit: CD50 + PC50
75 weet ik niet precies, maar hard lopen wil zijn jincheng echt wel. Ik met honda cd50 met 70kitje, ga nauwelijks harder. Waarschijnlijk speelt gewicht hier wel een rol in mee, ik ben namelijk stukken zwaarder 
They call it home, i call it house
-
arnold-d
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Ahh, de gene waarvan de brommer was gestolenrikkieh schreef:Roman, rijdt een PBR special met een witte v8 speedsource. Goeie maat van mij.
Liep jij toen ook mee, op een avond dat jullie opzoek waren naar de brommer?
toen sprak ik jullie nog, ik met die gele dax.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
ik heb nu ss50 met snelle nok en imi kopje met grote inlaat(22 geloof ik)
vast vliegwiel en dan iets vooruit gezet. oja en 16mm carb.
50cc en loopt 70-75 op de teller.
76 op de autoteller maar dat was met een gescheurde knieband dus remde af voor de drempels.
90 op de gps maar dat geloof ik niet. zou wel mooi zijn
mvg koen
vast vliegwiel en dan iets vooruit gezet. oja en 16mm carb.
50cc en loopt 70-75 op de teller.
76 op de autoteller maar dat was met een gescheurde knieband dus remde af voor de drempels.
90 op de gps maar dat geloof ik niet. zou wel mooi zijn
mvg koen
jeuj!
-
Luukert
Daxje die Rikkieh heeft gekocht komt van mijn broer vandaan. Ging ook 75 op de teller, maar dan wel in de 3de versnelling. Ding was net zo snel als mijn 70cc madass met 16mm carb.
Are there any experienced suicide bombers?
-
Luukert
Ja dat dacht ik ook. Hij haalde eens 77 op de GPS, mist alleen wat koppel vind ik! Maar veel plezier ermee in ieder geval!
Are there any experienced suicide bombers?
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
psst 108 bami power kopen 
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
ongelode gast
Had je nou een nieuwe immi-dax uit soesterberg of eentje(tweedehands?) uit Zevenaar?
zelf heb ik net een maand een immi dax uit soesterberg (met dat witte paard in de tuin)
Net 153 km op de tellert. en ja, speling op de achterbrug heb ik nu al en ik koop binnenkort een paar nieuwe scharnierbussen (maar dan wel stiekem van honda-kwaliteit). zelfde heb ik ook gehad met een namaak-monkey, andere busjes erin en daarna was ie een stuk stabieler.
Na die tip van Jurrien ben ik dus direct gaan experimenteren. Blijkt dus dat er op mijn immi-dax vervroegende cdi-ontsteking zit. Ik weet niet of dat zo hoort/normaal is, ik heb hem zelf uit het krat gehaald, zal dus wel niet aan gebeund zijn. bij het aantrappen en stationair lopen staat het merkteken bij F, en bij ook maar het minste gas bijgeven, loopt het merkteken tegen de draairichting in en zie je twee andere streepjes. Het tweede streepje staat dan bij het merkteken in het inspectiegat. Het verschil tussen het F-streepje en het tweede streepje is zo'n vijftien millimeter.
Maar voor de lol heb ik de streep een lasdruppel van een millimeter of vijf bijgegeven, zodat het tweede streepje nog net in het inspectiegat te zien is. Ik verbeeld me, dat ie nou wat vlotter oppakt bij het overschakelen. Topsnelheid kan ik niet beoordelen, want ik rij de teller bijna altijd in de hoek en ik had al eerder op dit board gelezen dat die tellers brol zijn. (afgelopen zondag reed ik met 52 op de teller langs zo'n smiley-radarbord, gaf dat ding 37
aan)
Wel een nadeeltje: stationair wil ie nou niet zo lekker blijven lopen. Aangezien ik 'm altijd eerst rustig warm laat draaien, wegloop, jas aantrek, helmpje op, terug kom en zie dat ie afgeslagen is, heb ik dat lasdruppeltje weer weggedremeld.
Trouwens, tussendoor (voordat ik aan het dremelen sloeg) heb ik nog even een cdi-tje, met een vast ontstekingstijdstip, van een 110-cc blok op de immi-dax aangesloten, maar dat liep helemaal voor geen meter. Dan zul je wel een ander vliegwiel nodig zijn (pukkel ipv streep)
zelf heb ik net een maand een immi dax uit soesterberg (met dat witte paard in de tuin)
Net 153 km op de tellert. en ja, speling op de achterbrug heb ik nu al en ik koop binnenkort een paar nieuwe scharnierbussen (maar dan wel stiekem van honda-kwaliteit). zelfde heb ik ook gehad met een namaak-monkey, andere busjes erin en daarna was ie een stuk stabieler.
Als je met de ontsteking gaat kloten, kijk dan eerst maar eens met een stroboscoopje door het kijkgaatje (ervanuitgaand dat je e-start met die dikke kap hebt) wat de merktekens doen.Jurrien schreef:Het eerste wat ik zou aanpassen is de ontsteking. Een vervroegende ontsteking zorgt voor een hoger rendement van je motorblok. Deze zal iets sneller en zuiniger lopen.
Ervanuitgaand dat een originele imidax normaal een vast ontstekingstijdstip heeft.
Na die tip van Jurrien ben ik dus direct gaan experimenteren. Blijkt dus dat er op mijn immi-dax vervroegende cdi-ontsteking zit. Ik weet niet of dat zo hoort/normaal is, ik heb hem zelf uit het krat gehaald, zal dus wel niet aan gebeund zijn. bij het aantrappen en stationair lopen staat het merkteken bij F, en bij ook maar het minste gas bijgeven, loopt het merkteken tegen de draairichting in en zie je twee andere streepjes. Het tweede streepje staat dan bij het merkteken in het inspectiegat. Het verschil tussen het F-streepje en het tweede streepje is zo'n vijftien millimeter.
Maar voor de lol heb ik de streep een lasdruppel van een millimeter of vijf bijgegeven, zodat het tweede streepje nog net in het inspectiegat te zien is. Ik verbeeld me, dat ie nou wat vlotter oppakt bij het overschakelen. Topsnelheid kan ik niet beoordelen, want ik rij de teller bijna altijd in de hoek en ik had al eerder op dit board gelezen dat die tellers brol zijn. (afgelopen zondag reed ik met 52 op de teller langs zo'n smiley-radarbord, gaf dat ding 37
Wel een nadeeltje: stationair wil ie nou niet zo lekker blijven lopen. Aangezien ik 'm altijd eerst rustig warm laat draaien, wegloop, jas aantrek, helmpje op, terug kom en zie dat ie afgeslagen is, heb ik dat lasdruppeltje weer weggedremeld.
Trouwens, tussendoor (voordat ik aan het dremelen sloeg) heb ik nog even een cdi-tje, met een vast ontstekingstijdstip, van een 110-cc blok op de immi-dax aangesloten, maar dat liep helemaal voor geen meter. Dan zul je wel een ander vliegwiel nodig zijn (pukkel ipv streep)
De ergernis over de slechte kwaliteit blijft voortduren op het moment dat de vreugde van de lage prijs al lang vergeten is
ik heb er ook een .. en als ik jouw was zou ik al je chroom invetten of bespuiten want het roest als een gek als die eenmaal zout heeft gehad
ik heb bij mijne andere sproeier, het spruitstuk uit geboord *aan twee kanten zit een alu bus ingeslagen die je eruit kan boren* standaard uitlaat vervangen *die had een erg klein inlaatgat* . Dat is goed voor 65-68 km toeren , en vol gas wind mee heuvel af iets meer als 75
nu anderhalf jaar gereden tijd voor ander blok en groter