88cc of 85cc op origineel Honda blokje

Hier kun je praten over je honda.
Honda SS550Z 1973
Frequent 4T-MSB visitor

Re: 88cc of 85cc op origineel Honda blokje

Bericht door Honda SS550Z 1973 »

Ik denk toch maar dat het een 85cc word , ik hoef niet mijn carters te kotteren neem ik aan? Zoveel verschil zit er toch niet in van 85cc en 88cc ? 3cc

Even op een rijtje :D

Een 210% oliepomp? Bedoel je geen 270% oliepomp? Kan nergens een 210% vinden..
Eenn 1.5 mm gaatje boren? Moet ik halen
Bami plaatje?
Geen zware koppelingsveren en klepveren?

Ik hoef geen andere sproeier? Heb nu sproeier 80 erin

Met 72cc 70kop cdi onst 20mm keihin.

Voor de rest nog ergens op letten?

Bami koppelingsplaatjes ook nieuw te krijgen? Het liefst rij ik met originele koppelingsplaat maarja hij moet wel betrouwbaar zijn!
irmin
4T-MSB addict

Bericht door irmin »

NIX schreef:Hier worden regelmatig 2-plaatskoppelingen aangeboden uit bamiblokken. Check de verkoophoek.

En ga niet te enthousiast in dat gaatje zitten boren. Een 210% pomp is eigenlijk zat, die zet Honda ook zelf op haar 90 blokjes. Sproeiergat is dan 1,5mm. Dat is hetzelfde als wat op bijvoorbeeld een Singablokje zit.

Met een gat van 2mm op een 300 pomp is de druk naar de kruk in verhouding lager. de opbrengst is dan 40% hoger en het gat is van 1mm naar 1,5mm al 2x zo groot. Een gat van 2mm is al bijna 4x zo groot als een 1mm gaatje. Dat in combi met een 300% pomp levert dus wel een sloot extra olie in de kop op,maar juist minder aan je krukas. Met 1,5 gaat er meer dan normaal naar de kop en nog wat extra naar de kruk. Alles wat er aan capaciteit teveel is, verdwijnt er voor de koppeling al uit bij dat busje en veertje in je koppelingslager.

Ja zeg, dat had ik ook al getiept :)

NIX schreef:
En ga niet te enthousiast in dat gaatje zitten boren. Een 210% pomp is eigenlijk zat, die zet Honda ook zelf op haar 90 blokjes. Sproeiergat is dan 1,5mm. Dat is hetzelfde als wat op bijvoorbeeld een Singablokje zit.
Dat zijn idd. prima pompjes en idd standaard in de c90. Worden volgens mij niet zo los aangeboden, dus vandaar dat je ze niet kan vinden. Maar 270 of 300 is ook goed hoor.
cracque frontal
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Koppelingsplaten zijn gewoon origineel te krijgen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Halodax
4T-MSB addict
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber

Bericht door Halodax »

ik heb best lang gereden met 88cc en een enkel plaats handkoppeling, enkel met zwaardere veren.
kan oprich best hoor alleen slijt je plaat wel wat sneller. moet ik er wel bijzeggen dat ik vrij rustig rij.

en zover ik weet krijg je als je een andere oliepomp koopt er een boortje bij.
ik iig wel bij mijn (ik meen) kitaco 270% oliepomp.

opzich is 180% (zoals in jincheng blokken) of 220% meer dan genoeg hoor maar ik had ene vrij grote oliekoeler erbij, vandaar de 270.

zou trouwens met 88cc en dus een hoge compressie wel na gaan denken over een oliekoeler als ik jou was, zeker als het een hoog toeren blokje wordt (wat meestal wel zo is met meer vermogen maar geen langere slag)
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
Plaats reactie