HJ's SS-jes, XL, imimimonkeys, C's, Tjallies, XR, ST en S90
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
Re: HJ's SS-jes, XL, imimimonkey, C-moto's, Tjallie en XR
Je bent gewoon jaloers eric...
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
Jawel, die blauweEric schreef:Ik zie geen container in de buurt waar zij heen lopen.Jurrien schreef:Zo zie ik ze het liefst: mensen die chalies opruimen!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Huib moet/mag nogEric schreef:Ik zie geen container in de buurt waar zij heen lopen.Jurrien schreef:Zo zie ik ze het liefst: mensen die chalies opruimen!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik bedacht maar eens dat ik inmiddels wat spulletjes had liggen die best met wat werk pas te maken zijn op de chaly. Of beter: het gekentekekende chalyframe. Ik had wat daxwieltjes compleet gemaakt en van nieuwe remschoenen voorzien en de remasjes goed schoongemaakt en ietsje ingevet. Alleen het aandrijfwieltje is nieuw gekocht en die zijn van een dax tamelijk goedkoop. De CB brug is pas geslepen en er zit een buis in het frame tussen de brugogen. Veren komen van een Tomos of kreidler. De tank is imi, dus de kraan zit niet voor het kraangat. Ik heb geen dax of chaly vork, dus moest er een monkeyvorkje aan geloven. Die is van een SS pen en een nieuwe aanslag voorzien, en ontdaan van alles dat je niet nodig hebt. De pootjes zijn omgewisseld en de remnok is verbreed en iets verlengd.

De stuurplaat moest ook iets aangepast omdat het korte vorkje niet zomaar uitwisselbaar is en de gaten voor de stuurstroppen op de goede plek moesten komen.

Stuur is van onduidelijke herkomst, net als het remhandle. Gas is tomasselli. Stroppen zijn van een CB. Ik wil er een C pijp voor pas maken. Geen idee of ik er spatjes op doe.

Blokje is een 47x52 DRP kruk met alu cilinder. Ontsteking is ND met vvv. Engelse 3-bak met C90 koppeling en iets geflowde CD kop met C70 nok. Carb is een 22mm met aangepaste chokehandle. Draadboom wil ik simpel houden met licht dat niet uit kan.

De stuurplaat moest ook iets aangepast omdat het korte vorkje niet zomaar uitwisselbaar is en de gaten voor de stuurstroppen op de goede plek moesten komen.

Stuur is van onduidelijke herkomst, net als het remhandle. Gas is tomasselli. Stroppen zijn van een CB. Ik wil er een C pijp voor pas maken. Geen idee of ik er spatjes op doe.

Blokje is een 47x52 DRP kruk met alu cilinder. Ontsteking is ND met vvv. Engelse 3-bak met C90 koppeling en iets geflowde CD kop met C70 nok. Carb is een 22mm met aangepaste chokehandle. Draadboom wil ik simpel houden met licht dat niet uit kan.
Laatst gewijzigd door NIX op 25 mar 2016 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Dikke roze dragster, dope!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
xl achterbrug en veren?
(met een bus/pijp tussen het frame neem ik aan?)
edit: Nog niet wakker
(met een bus/pijp tussen het frame neem ik aan?)
edit: Nog niet wakker
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
ben benieuwd wat het gaat worden...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
cool project
beetje japans doet het aan.
leuke kroonplaat zo ook, beetje als de bussenvork kroonplaten van de ssjes, achterschokbrekers zouden iets korter mogen, maar dat is mijn mening.
beetje japans doet het aan.
leuke kroonplaat zo ook, beetje als de bussenvork kroonplaten van de ssjes, achterschokbrekers zouden iets korter mogen, maar dat is mijn mening.
Ding ziet er niet uit. Mijn complimenten! Mag ik ook zo'n stukje buis voor tussen m'n achterbrugophangingsflapjes?
-
NIX
- chaly addict
Je hebt toch een slijptol en een aanhanger?
achterveren eraf & dan zelf even pijpjes lassen die een stuk korter zijn dan dit. zo kort dat je achterwiel net onder je reet zit! ding zal toch wel niet comfortabel zijn! 
-
NIX
- chaly addict
M'n tussenwervelschijven zijn toch al plat, zeker? Die veren blijven er mooi opzitten. Omdat het een monkeyvorkje is heb ik ook gewoon voorvering. Laat anderen maar stoer doen met hardtails. M'n rug is al naar de hel, maar ik plas nog geen bloed en dat hou ik liever zo.
-
NIX
- chaly addict

Misschien de achterkant een paar cm laten zakken met kortere schokbrekers. Mooi voorbandje trouwens.NIX schreef:![]()
PM je adres, stuur ik een spuitbus matzwart op